Categories: F1

Szárny-mizéria ide vagy oda, a McLaren legyőzhetetlen volt az időmérőn

A Szingapúri Nagydíj időmérő edzésének első szakaszában, a Q1-ben, az első mért körök után a Ferrari monacói versenyzője, Charles Leclerc állt az élre, tőle pedig viszonylag jól lemaradva Sergio Pérez volt a második. Egészen addig, míg meg nem érkezett a harmadik szabadedzést fölényesen nyerő Lando Norris, aki átvette a vezetést, mclarenes csapattársa, Oscar Piastri pedig a harmadik helyet vette át.

Alig 4 perccel a Q1 vége előtt aztán Alexander Albon vette át a vezetést, de ezt nem sokáig élvezhette, mert mindkét McLaren bejött elé.

Végül a Q1-et Norris nyerte Max Verstappen és Piastri előtt, míg Carlos Sainz az utolsó pillanatban jutott tovább, kiejtve ezzel Daniel Ricciardót. Rajta kívül Lance Stroll, Pierre Gasly, Valtteri Bottas és Guanyu Zhou is búcsúzott.

A Q2-t a két Red Bull kezdte meg, Verstappen-Pérez sorrendben kezdtek az élen. A holland körét azonban pályaelhagyásért elvették. Az első helyet pedig mindjárt átvette Norris.

Többen komolyan csúszkáltak, köztük Verstappen is. A holland 5 perccel a Q2 vége előtt még a kieső zónában volt. Azonban egyedül maradt a pályán, így tiszta kört tudott autózni, ez pedig az első helyre segítette őt.

3 perccel a vége előtt a top 4-en kívül érkezett mindenki egy utolsó próbálkozásra.

Végül aztán Piastri zárt az élen, Verstappen és Leclerc előtt. Akik kiestek: Albon, Franco Colapinto, Sergio Pérez, Kevin Magnussen és Esteban Ocon.

A Q3-at Piastri nyitotta, majd mielőtt az első mért körök befejeződzek volna, Carlos Sainz csúszott a tecpro falba. A spanyol versenyző a kivezetőköre vége felé járt, mikor félreállt, hogy a gyorskörön lévő Piastrit elengedje, majd változtatott néhány beállításon a kormányán, majd ahogy a gázra lépett kiúszott elóla az autó.
Emiatt pedig piros zászlóval megszakították a kvalifikációt.

Az újraindításkor 8 perc volt hátra. Ez két mért körre kevés volt, ezért még kivártak kicsit a versenyzők. 4 perccel a vége előtt indultak meg a pályára.

Végül a pole-t újabb pályarekorddal Norris szerezte meg, mögötte pedig Verstappen és Hamilton végeztek. Leclerc mért körét el is vették, így ezzel és Sainz balesetével a Q3-at a két Ferrari zárta az utolsó, 9. és 10. helyen.

Végeredmény:

# Versenyző Csapat Q1 Q2 Q3
1 Lando Norris McLaren 1:30.002 1:30.007 1:29.525
2 Max Verstappen Red Bull Racing 1:30.157 1:29.680 1:29.728
3 Lewis Hamilton Mercedes 1:30.393 1:29.929 1:29.841
4 George Russell Mercedes 1:30.811 1:30.153 1:29.867
5 Oscar Piastri McLaren 1:30.258 1:29.640 1:29.953
6 Nico Hulkenberg Haas 1:30.724 1:30.150 1:30.115
7 Fernando Alonso Aston Martin 1:30.684 1:30.450 1:30.214
8 Yuki Tsunoda RB 1:30.716 1:30.289 1:30.354
9 Charles Leclerc Ferrari 1:30.786 1:29.747
10 Carlos Sainz Ferrari 1:30.670 1:30.108
11 Alexander Albon Williams 1:30.679 1:30.474
12 Franco Colapinto Williams 1:30.704 1:30.481
13 Sergio Perez Red Bull Racing 1:30.624 1:30.579
14 Kevin Magnussen Haas 1:30.829 1:30.653
15 Esteban Ocon Alpine 1:30.958 1:30.769
16 Daniel Ricciardo RB 1:31.085
17 Lance Stroll Aston Martin 1:31.094
18 Pierre Gasly Alpine 1:31.312
19 Valtteri Bottas Sauber 1:31.572
20 Zhou Guanyu Sauber 1:32.054
Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Ostobaság volt azt gondolni, hogy Hamilton azonnal jó lesz a Ferrarival

A Ferrari csapatfőnöke, Frédéric Vasseur elismerte, hogy ő és Lewis Hamilton is alábecsülte, mekkora kihívást…

45 perc ago

Hol közvetítse a jövőben a magyar Forma–1-et? – Így szavaztak az olvasóink

A magyar F1-rajongók körében mindig is sarkalatos kérdés volt, hol és milyen formában követhető a…

3 óra ago

Megosztotta a közönséget a 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíj

A 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíj a naptár egyik legjobban várt futama volt, több szempontból is.…

5 óra ago

Talmácsi Gábor tiszteletkört tesz a MotoGP-futam előtt

Talmácsi Gábort több mint másfél évtized elteltével pattan újra annak a motornak a nyergébe, amellyel…

6 óra ago

Alonsót nem érdeklik az „új generációs” rajongók

Fernando Alonso 2001-ben kezdte meg Forma-1-es karrierjét, és még 2025-ben is az F1 egyik legjobb…

7 óra ago

Ezért hallgatott Verstappen a Mercedes pletykák közepette

Az elmúlt hónapok slágertémája volt Max Verstappen esetleges Mercedeshez igazolása. A holland sztárt állítólag Toto…

9 óra ago