Categories: F1

A Renault F1 dolgozói újabb sztrájkra készülnek

Még mindig nem dőlt el véglegesen, hogy a Renault 2026-tól elhagyja-e motorgyártóként a Forma-1-et. A távozásról szóló pletykák tovább erősödnek, de a cégen belül még mindig bizonytalanság uralkodik.

A múlt héten a Renault vezérigazgatója, Luca de Meo ellátogatott abba a gyárba, ahol a Renault erőforrásokat gyártják. Ez mégsem akadályozza meg a dolgozókat abban, hogy újabb tiltakozó akcióra készüljenek. A McLaren első szárnyai és Max Verstappen közmunkája körüli felhajtás mellett akár el is felejthetnénk, hogy a Forma-1-en belül még mindig zajlik egy esemény: a Renault közelgő távozása. Az Alpine „gyári csapat” motorszállítója azzal fenyegetőzik, hogy 2026-tól elhagyja a sportot, mert már nem tartja nyereségesnek az új motorszabályzatot. Az Alpine az új szabályok kezdetétől továbbra is létezne, de abban az évben az istállónak a saját Renault-motorokról át kellene állnia a Mercedes ügyfélmotorjaira.

Ez a döntés azonban még mindig nem végleges, és ez részben azért van, mert a Renault Viry-Châtillonban dolgozók komolyan ellenálltak a fenyegető távozásnak. Monzában a Renault több munkavállalója szavakkal és gesztusokkal mutatta meg, hogyan állnak a versenyhez. Az aktivisták azt szeretnék, ha az Alpine gyári csapat maradna, saját francia erőforrással. Az akció eljutott a Renault csúcsvezetéséhez, ugyanis a francia autóipari óriás vezérigazgatója, Luca de Meo bejelentette, hogy tárgyalásokat kezdeményez az aktivistákkal. A múlt héten került sor a régóta várt találkozóra a Renault F1-es alakulatának a franciaországi bázisán: Viry-Châtillonban. Egy sajtóközleményben, amelyet többek között a L’Equipe is idéz, az aktivisták világossá tették, hogy a találkozó „konstruktív” megbeszéléseket eredményezett:

„Szeretnénk köszönetet mondani az Alpine Racing munkatársainak és a Renault csoport menedzsmentjének a lehetőségért, hogy eszmét cserélhettünk. Úgy tűnik, hogy a viry-châtilloni küldöttség erőfeszítései és konkrét javaslatai visszhangra találtak a vezetőségnél, amely továbbra is azon gondolkodik, hogy az F1-es tevékenységeket a franciaországi helyszínen fenntartsa.”

A Renault Forma-1-es jövőjéről tehát továbbra sincs egyértelmű döntés. Emiatt a francia gyár dolgozói újabb tiltakozó akciókkal készülnek. Hogy ezek miképp alakulnak majd, egyelőre nem tudni. Ez a következő napokban derülhet ki. Ami biztos, hogy a távozás veszélye továbbra is lehetséges:

„Ahogy most állnak a dolgok, a franciaországi F1-es motorfejlesztés leállításának veszélye továbbra is aktuális. A kivételes tudás elvesztésének veszélye továbbra is fennáll, éppen abban a pillanatban, amikor a franciaországi iparágnak támogatnia kell a tehetségeit és konszolidálódnia kell. Ehhez pedig egy nemzeti együttműködési hálózatra lenne szükség.”

Vámosi Péter

Recent Posts

Az FIA új, „titkos” technikai irányelvei hátráltatták a McLarent Imolában?

A RacingNews365 információi szerint az FIA több technikai utasítást is kiadott az F1-es csapatoknak a…

9 óra ago

Zak Brown szerint az Alpine megpróbálta megfélemlíteni Piastrit

A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown korábban kinevette az Alpine csapatot, amiért azok a fejetlenség közepette…

11 óra ago

Tsunoda is gyalázkodás áldozata lett, közleményt adott ki az FIA

Nem csak a Doohan-családot érte online zaklatás az elmúlt időszakban a Forma-1 berkein belül. Yuki…

13 óra ago

Nem tudja elfogadni a Ferrari helyzetét Leclerc

Charles Leclerc hangot adott csalódottságának, és nem akarja elfogadni azt, ahol jelenleg tart a Ferrari.…

15 óra ago

Családja zaklatása miatt kellett megszólalnia Jack Doohannek

Jack Doohan ausztrál Forma-1-es versenyző a családját ért online bántalmazások beszüntetésére szólította fel a közönséget.…

17 óra ago

Piastri szerint félreértik őt a rajongók

Az idei év egyik kellemes színfoltja Oscar Piastri ellentmondás nem tűrő szereplése. A fiatal ausztrál…

19 óra ago