Fotó: Alpine
Még mindig nem dőlt el véglegesen, hogy a Renault 2026-tól elhagyja-e motorgyártóként a Forma-1-et. A távozásról szóló pletykák tovább erősödnek, de a cégen belül még mindig bizonytalanság uralkodik.
A múlt héten a Renault vezérigazgatója, Luca de Meo ellátogatott abba a gyárba, ahol a Renault erőforrásokat gyártják. Ez mégsem akadályozza meg a dolgozókat abban, hogy újabb tiltakozó akcióra készüljenek. A McLaren első szárnyai és Max Verstappen közmunkája körüli felhajtás mellett akár el is felejthetnénk, hogy a Forma-1-en belül még mindig zajlik egy esemény: a Renault közelgő távozása. Az Alpine „gyári csapat” motorszállítója azzal fenyegetőzik, hogy 2026-tól elhagyja a sportot, mert már nem tartja nyereségesnek az új motorszabályzatot. Az Alpine az új szabályok kezdetétől továbbra is létezne, de abban az évben az istállónak a saját Renault-motorokról át kellene állnia a Mercedes ügyfélmotorjaira.
Ez a döntés azonban még mindig nem végleges, és ez részben azért van, mert a Renault Viry-Châtillonban dolgozók komolyan ellenálltak a fenyegető távozásnak. Monzában a Renault több munkavállalója szavakkal és gesztusokkal mutatta meg, hogyan állnak a versenyhez. Az aktivisták azt szeretnék, ha az Alpine gyári csapat maradna, saját francia erőforrással. Az akció eljutott a Renault csúcsvezetéséhez, ugyanis a francia autóipari óriás vezérigazgatója, Luca de Meo bejelentette, hogy tárgyalásokat kezdeményez az aktivistákkal. A múlt héten került sor a régóta várt találkozóra a Renault F1-es alakulatának a franciaországi bázisán: Viry-Châtillonban. Egy sajtóközleményben, amelyet többek között a L’Equipe is idéz, az aktivisták világossá tették, hogy a találkozó „konstruktív” megbeszéléseket eredményezett:
„Szeretnénk köszönetet mondani az Alpine Racing munkatársainak és a Renault csoport menedzsmentjének a lehetőségért, hogy eszmét cserélhettünk. Úgy tűnik, hogy a viry-châtilloni küldöttség erőfeszítései és konkrét javaslatai visszhangra találtak a vezetőségnél, amely továbbra is azon gondolkodik, hogy az F1-es tevékenységeket a franciaországi helyszínen fenntartsa.”
A Renault Forma-1-es jövőjéről tehát továbbra sincs egyértelmű döntés. Emiatt a francia gyár dolgozói újabb tiltakozó akciókkal készülnek. Hogy ezek miképp alakulnak majd, egyelőre nem tudni. Ez a következő napokban derülhet ki. Ami biztos, hogy a távozás veszélye továbbra is lehetséges:
„Ahogy most állnak a dolgok, a franciaországi F1-es motorfejlesztés leállításának veszélye továbbra is aktuális. A kivételes tudás elvesztésének veszélye továbbra is fennáll, éppen abban a pillanatban, amikor a franciaországi iparágnak támogatnia kell a tehetségeit és konszolidálódnia kell. Ehhez pedig egy nemzeti együttműködési hálózatra lenne szükség.”
Szezonbeli legjobb eredményét érte el Liam Lawson Ausztriában, de úgy véli többet kell nyújtania. Liam…
Jorge Martín egyre közelebb kerül ahhoz, hogy visszatérjen az aktív versenyzéshez. Bár jelenleg még nincs…
Az elmúlt napok legfalkapottabb híre, hogy Max Verstappen jövőre a Mercedes csapatához igazolhat. Ez pedig…
Az Aprilia tervezi a Jorge Martín nélküli jövőt. Továbbra sem tudni, hogy mi lesz a…
Nem volt éppen segítőkész Fernando Alonso Max Verstappen felé. Most a legtöbb dolog Max Verstappen…
Brad Pitt máris az "F1” folytatásán töri a fejét, mivel a Variety szerint az Apple…