Categories: F1

A Renault F1 dolgozói újabb sztrájkra készülnek

Még mindig nem dőlt el véglegesen, hogy a Renault 2026-tól elhagyja-e motorgyártóként a Forma-1-et. A távozásról szóló pletykák tovább erősödnek, de a cégen belül még mindig bizonytalanság uralkodik.

A múlt héten a Renault vezérigazgatója, Luca de Meo ellátogatott abba a gyárba, ahol a Renault erőforrásokat gyártják. Ez mégsem akadályozza meg a dolgozókat abban, hogy újabb tiltakozó akcióra készüljenek. A McLaren első szárnyai és Max Verstappen közmunkája körüli felhajtás mellett akár el is felejthetnénk, hogy a Forma-1-en belül még mindig zajlik egy esemény: a Renault közelgő távozása. Az Alpine „gyári csapat” motorszállítója azzal fenyegetőzik, hogy 2026-tól elhagyja a sportot, mert már nem tartja nyereségesnek az új motorszabályzatot. Az Alpine az új szabályok kezdetétől továbbra is létezne, de abban az évben az istállónak a saját Renault-motorokról át kellene állnia a Mercedes ügyfélmotorjaira.

Ez a döntés azonban még mindig nem végleges, és ez részben azért van, mert a Renault Viry-Châtillonban dolgozók komolyan ellenálltak a fenyegető távozásnak. Monzában a Renault több munkavállalója szavakkal és gesztusokkal mutatta meg, hogyan állnak a versenyhez. Az aktivisták azt szeretnék, ha az Alpine gyári csapat maradna, saját francia erőforrással. Az akció eljutott a Renault csúcsvezetéséhez, ugyanis a francia autóipari óriás vezérigazgatója, Luca de Meo bejelentette, hogy tárgyalásokat kezdeményez az aktivistákkal. A múlt héten került sor a régóta várt találkozóra a Renault F1-es alakulatának a franciaországi bázisán: Viry-Châtillonban. Egy sajtóközleményben, amelyet többek között a L’Equipe is idéz, az aktivisták világossá tették, hogy a találkozó „konstruktív” megbeszéléseket eredményezett:

„Szeretnénk köszönetet mondani az Alpine Racing munkatársainak és a Renault csoport menedzsmentjének a lehetőségért, hogy eszmét cserélhettünk. Úgy tűnik, hogy a viry-châtilloni küldöttség erőfeszítései és konkrét javaslatai visszhangra találtak a vezetőségnél, amely továbbra is azon gondolkodik, hogy az F1-es tevékenységeket a franciaországi helyszínen fenntartsa.”

A Renault Forma-1-es jövőjéről tehát továbbra sincs egyértelmű döntés. Emiatt a francia gyár dolgozói újabb tiltakozó akciókkal készülnek. Hogy ezek miképp alakulnak majd, egyelőre nem tudni. Ez a következő napokban derülhet ki. Ami biztos, hogy a távozás veszélye továbbra is lehetséges:

„Ahogy most állnak a dolgok, a franciaországi F1-es motorfejlesztés leállításának veszélye továbbra is aktuális. A kivételes tudás elvesztésének veszélye továbbra is fennáll, éppen abban a pillanatban, amikor a franciaországi iparágnak támogatnia kell a tehetségeit és konszolidálódnia kell. Ehhez pedig egy nemzeti együttműködési hálózatra lenne szükség.”

Vámosi Péter

Recent Posts

Maratoni közvetítés a történelmi MotoGP magyar nagydíjról: az ARENA4 50 fős stábbal és helyszíni stúdióval készül a hétvégére

Ötven fős stábbal, közel 30 órányi közvetítést sugároz az ARENA4, MAX4 és a NET4+ a…

6 óra ago

A Red Bull visszaszerezné azt a versenyzőt, akit még Horner rúgott ki

Max Verstappen nemrég cáfolta azokat a pletykákat, miszerint a következő szezon előtt elhagyná a Red…

8 óra ago

Óriási megtiszteltetés érte a hazájában Piastrit

Oscar Piastriról nevezik el a tribünt az Ausztrál Nagydíjon jövő évtől, ami a McLaren pilóta…

10 óra ago

Hatalmas izgalmakat hozott a HunGarian Baja – Várpalotán és környékén

A 2025-ös HunGarian Baja két napja rendkívüli izgalmakat hozott a Várpalota melletti katonai lőtéren kialakított…

12 óra ago

Előkerült egy újabb fotó: Wolffék hajóján nem csak Verstappen volt ott!

Már korábban is sejteni lehetett, hogy Max Verstappen és Toto Wolff találkoztak az utóbbi luxushajóján…

14 óra ago

Felrobban a dühtől Bagnaia: Rászólt a Ducatira

Hiába ült a Red Bull Ring trónján Francesco Bagnaia az elmúlt években, idén Marc Márquez…

16 óra ago