A Renault úgy döntött, hogy 2026-tól bezárja Viryben a gyári motorprogramját, ami azt jelenti, hogy az Alpine F1-es csapata is egy másik motorgyártónak lesz az ügyfélcsapata.
A Renault F1-es erőforrásprogramjának bezárását az elmúlt hónapokban már értékelték, mire a dolgozók az Olasz Nagydíj idején tiltakozni kezdtek a bezárás ellen.
A Renault úgy látja, hogy a program bezárása – amely programot akkor indítottak el, amikor 1977-ben, a turbókorszakban beléptek az F1-be – azt a célt szolgálja, hogy növeljék az F1-es Alpine csapat versenyképességét, mely jelenleg, Renault-erőforrással hanyatlik.
Mindez annak ellenére történt, hogy az alkalmazottak pozitív első adatokról számoltak be a 2026-os F1-es erőforrásukról, amely megerősített elektromos rendszerrel rendelkezik majd.
Minden érintett alkalmazottnak a viry-i újonnan indított „Hypertech Alpine” projekt keretében kínálnak majd új állást.
Ez a „mérnöki kiválósági központ” 2024 végéig elindul, és folytatja a motorsportban való jelenlétet, beleértve az Alpine szuperautót, az akkumulátoros és elektromos technológia kutatását és fejlesztését, valamint egy F1-es megfigyelőegység megvalósítását „a technikai fejlesztések elsajátítására”.
Az Alpine WEC és Dakar programjait mindez nem érinti.
A Viry alkalmazottaival folytatott konzultációs folyamatot követően az Alpine egy „F1 monitoring egység” létrehozása mellett döntött.
Ennek célja az lesz, hogy az alkalmazottak „ismeretei és készségei megmaradjanak ebben a sportágban, és továbbra is az innováció élvonalában maradjanak a Hypertech Alpine különböző projektjei számára”.
Az F1-es erőforrások gyártása 2025 végéig folytatódik, a telephelyet pedig „a mérnöki és csúcstechnológiai kiválóság központjává” alakítják át.
„Ennek a Hypertech Alpine központnak a létrehozása kulcsfontosságú az Alpine fejlesztési stratégiája és tágabb értelemben a csoport innovációs stratégiája szempontjából” – magyarázta Phillippe Krief, az Alpine vezérigazgatója.
„Ez fordulópontot jelent a Viry-Châtillon-i telephely történetében, amely biztosítja a szakértelem folytonosságát és ritka készségeinek bevonását a Csoport ambiciózus jövőjébe, miközben megerősíti az Alpine „innovációs garázsként” betöltött pozícióját.
„A versenyzésre való hajlam, igény továbbra is a márka sarokköve marad. Továbbra is egy példátlan ipari és autóipari projektet fog táplálni, különösen a Hypertech Alpine-nak köszönhetően.”