Motorsportol.hu
2025. június 3, kedd
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Drasztikus döntés: Egy F1-es motorgyártó nem szállít tovább erőforrást

Egy csapatnak mindenképp új motorszállítót kell keresnie!

Tajthi Andrea by Tajthi Andrea
2024.09.30.
Drasztikus döntés: Egy F1-es motorgyártó nem szállít tovább erőforrást

Fotó: Vámosi Péter

A Renault úgy döntött, hogy 2026-tól bezárja Viryben a gyári motorprogramját, ami azt jelenti, hogy az Alpine F1-es csapata is egy másik motorgyártónak lesz az ügyfélcsapata.

A Renault F1-es erőforrásprogramjának bezárását az elmúlt hónapokban már értékelték, mire a dolgozók az Olasz Nagydíj idején tiltakozni kezdtek a bezárás ellen.

Ez is érdekelhet

Piastri beállította Senna házi rekordját a McLarennél

Piastri beállította Senna házi rekordját a McLarennél

2025.06.02.
Az összeomlott Stroll helyére ideiglenesen meglepő nevet igazolhat az Aston Martin

Az összeomlott Stroll helyére ideiglenesen meglepő nevet igazolhat az Aston Martin

2025.06.02.

A Renault úgy látja, hogy a program bezárása – amely programot akkor indítottak el, amikor 1977-ben, a turbókorszakban beléptek az F1-be – azt a célt szolgálja, hogy növeljék az F1-es Alpine csapat versenyképességét, mely jelenleg, Renault-erőforrással hanyatlik.

Mindez annak ellenére történt, hogy az alkalmazottak pozitív első adatokról számoltak be a 2026-os F1-es erőforrásukról, amely megerősített elektromos rendszerrel rendelkezik majd.

Minden érintett alkalmazottnak a viry-i újonnan indított „Hypertech Alpine” projekt keretében kínálnak majd új állást.

Ez a „mérnöki kiválósági központ” 2024 végéig elindul, és folytatja a motorsportban való jelenlétet, beleértve az Alpine szuperautót, az akkumulátoros és elektromos technológia kutatását és fejlesztését, valamint egy F1-es megfigyelőegység megvalósítását „a technikai fejlesztések elsajátítására”.

Az Alpine WEC és Dakar programjait mindez nem érinti.

A Viry alkalmazottaival folytatott konzultációs folyamatot követően az Alpine egy „F1 monitoring egység” létrehozása mellett döntött.

Ennek célja az lesz, hogy az alkalmazottak „ismeretei és készségei megmaradjanak ebben a sportágban, és továbbra is az innováció élvonalában maradjanak a Hypertech Alpine különböző projektjei számára”.

Az F1-es erőforrások gyártása 2025 végéig folytatódik, a telephelyet pedig „a mérnöki és csúcstechnológiai kiválóság központjává” alakítják át.

„Ennek a Hypertech Alpine központnak a létrehozása kulcsfontosságú az Alpine fejlesztési stratégiája és tágabb értelemben a csoport innovációs stratégiája szempontjából” – magyarázta Phillippe Krief, az Alpine vezérigazgatója.

„Ez fordulópontot jelent a Viry-Châtillon-i telephely történetében, amely biztosítja a szakértelem folytonosságát és ritka készségeinek bevonását a Csoport ambiciózus jövőjébe, miközben megerősíti az Alpine „innovációs garázsként” betöltött pozícióját.

„A versenyzésre való hajlam, igény továbbra is a márka sarokköve marad. Továbbra is egy példátlan ipari és autóipari projektet fog táplálni, különösen a Hypertech Alpine-nak köszönhetően.”

Source: RacingNews365
Tags: Alpine F1 TeamF1Forma-1RenaultViry
Tajthi Andrea

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Mely bajnokságokat követed az alábbiak közül rendszeresen?
44 Szavazat · 102 szavazat
Szavazok

Ajánló

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

2025.05.13.
Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

2025.05.06.
Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

2025.05.05.

TOP 5

  • Sajtóhír: A Red Bull már döntött Tsunoda utódjáról

    Sajtóhír: A Red Bull már döntött Tsunoda utódjáról

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • F1 pontverseny: Verstappen lemaradt, új név a pontszerzők között!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Az összeomlott Stroll helyére ideiglenesen meglepő nevet igazolhat az Aston Martin

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Colapinto hatalmas nyomás alatt: meglepő név érkezhet az Alpine csapatába

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Leclerc elárulta hogy érintette, hogy Verstappen váratlanul érintette

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.