Categories: F1

Drasztikus döntés: Egy F1-es motorgyártó nem szállít tovább erőforrást

Egy csapatnak mindenképp új motorszállítót kell keresnie!

A Renault úgy döntött, hogy 2026-tól bezárja Viryben a gyári motorprogramját, ami azt jelenti, hogy az Alpine F1-es csapata is egy másik motorgyártónak lesz az ügyfélcsapata.

A Renault F1-es erőforrásprogramjának bezárását az elmúlt hónapokban már értékelték, mire a dolgozók az Olasz Nagydíj idején tiltakozni kezdtek a bezárás ellen.

A Renault úgy látja, hogy a program bezárása – amely programot akkor indítottak el, amikor 1977-ben, a turbókorszakban beléptek az F1-be – azt a célt szolgálja, hogy növeljék az F1-es Alpine csapat versenyképességét, mely jelenleg, Renault-erőforrással hanyatlik.

Mindez annak ellenére történt, hogy az alkalmazottak pozitív első adatokról számoltak be a 2026-os F1-es erőforrásukról, amely megerősített elektromos rendszerrel rendelkezik majd.

Minden érintett alkalmazottnak a viry-i újonnan indított „Hypertech Alpine” projekt keretében kínálnak majd új állást.

Ez a „mérnöki kiválósági központ” 2024 végéig elindul, és folytatja a motorsportban való jelenlétet, beleértve az Alpine szuperautót, az akkumulátoros és elektromos technológia kutatását és fejlesztését, valamint egy F1-es megfigyelőegység megvalósítását „a technikai fejlesztések elsajátítására”.

Az Alpine WEC és Dakar programjait mindez nem érinti.

A Viry alkalmazottaival folytatott konzultációs folyamatot követően az Alpine egy „F1 monitoring egység” létrehozása mellett döntött.

Ennek célja az lesz, hogy az alkalmazottak „ismeretei és készségei megmaradjanak ebben a sportágban, és továbbra is az innováció élvonalában maradjanak a Hypertech Alpine különböző projektjei számára”.

Az F1-es erőforrások gyártása 2025 végéig folytatódik, a telephelyet pedig „a mérnöki és csúcstechnológiai kiválóság központjává” alakítják át.

„Ennek a Hypertech Alpine központnak a létrehozása kulcsfontosságú az Alpine fejlesztési stratégiája és tágabb értelemben a csoport innovációs stratégiája szempontjából” – magyarázta Phillippe Krief, az Alpine vezérigazgatója.

„Ez fordulópontot jelent a Viry-Châtillon-i telephely történetében, amely biztosítja a szakértelem folytonosságát és ritka készségeinek bevonását a Csoport ambiciózus jövőjébe, miközben megerősíti az Alpine „innovációs garázsként” betöltött pozícióját.

„A versenyzésre való hajlam, igény továbbra is a márka sarokköve marad. Továbbra is egy példátlan ipari és autóipari projektet fog táplálni, különösen a Hypertech Alpine-nak köszönhetően.”

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Marc Márquez figyelmeztetett: „Egyetlen versenytől sem félek”

A MotoGP éllovasa, Marc Márquez magabiztosan nyilatkozott a szezon hátralévő részével kapcsolatban, és világossá tette:…

20 perc ago

Új helyszínre látogat a Kamion Eb: következik a Lausitzring!

Teljes gőzzel folytatódik a 2025-ös Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság, amely Misanóból egyenesen a DEKRA Lausitzringre…

2 óra ago

Íme az igazság az Aprilia Racing és Jorge Martín szakításáról

A silverstone-i Brit Nagydíj előtt az Aprilia Racing hivatalos közleményt adott ki, hogy véget vessen…

4 óra ago

Wayne Rainey és más legendák újra pályán Laguna Secában – kell ennél több?

Igazi kuriózum vár a motorsport szerelmeseire idén nyáron Laguna Secában: július 11. és 13. között…

6 óra ago

Emmy-díjat kapott a Netflix F1-es sorozata, a Drive to Survive

Netflix F1-es dokumentumfilm-sorozata, a Drive to Survive (Hajsza a túlélésért), komoly elismerésben részerült. Megnyerte a…

8 óra ago

Legendás helyszínre látogat a MotoGP mezőnye – a magyar nézők se maradnak le az izgalmakról

Alig három hónap múlva, több mint 30 év után Magyarországra látogat a MotoGP mezőnye: augusztus…

10 óra ago