Fotó: Vámosi Péter
A Renault úgy döntött, hogy 2026-tól bezárja Viryben a gyári motorprogramját, ami azt jelenti, hogy az Alpine F1-es csapata is egy másik motorgyártónak lesz az ügyfélcsapata.
A Renault F1-es erőforrásprogramjának bezárását az elmúlt hónapokban már értékelték, mire a dolgozók az Olasz Nagydíj idején tiltakozni kezdtek a bezárás ellen.
A Renault úgy látja, hogy a program bezárása – amely programot akkor indítottak el, amikor 1977-ben, a turbókorszakban beléptek az F1-be – azt a célt szolgálja, hogy növeljék az F1-es Alpine csapat versenyképességét, mely jelenleg, Renault-erőforrással hanyatlik.
Mindez annak ellenére történt, hogy az alkalmazottak pozitív első adatokról számoltak be a 2026-os F1-es erőforrásukról, amely megerősített elektromos rendszerrel rendelkezik majd.
Minden érintett alkalmazottnak a viry-i újonnan indított „Hypertech Alpine” projekt keretében kínálnak majd új állást.
Ez a „mérnöki kiválósági központ” 2024 végéig elindul, és folytatja a motorsportban való jelenlétet, beleértve az Alpine szuperautót, az akkumulátoros és elektromos technológia kutatását és fejlesztését, valamint egy F1-es megfigyelőegység megvalósítását „a technikai fejlesztések elsajátítására”.
A Viry alkalmazottaival folytatott konzultációs folyamatot követően az Alpine egy „F1 monitoring egység” létrehozása mellett döntött.
Ennek célja az lesz, hogy az alkalmazottak „ismeretei és készségei megmaradjanak ebben a sportágban, és továbbra is az innováció élvonalában maradjanak a Hypertech Alpine különböző projektjei számára”.
Az F1-es erőforrások gyártása 2025 végéig folytatódik, a telephelyet pedig „a mérnöki és csúcstechnológiai kiválóság központjává” alakítják át.
„Ennek a Hypertech Alpine központnak a létrehozása kulcsfontosságú az Alpine fejlesztési stratégiája és tágabb értelemben a csoport innovációs stratégiája szempontjából” – magyarázta Phillippe Krief, az Alpine vezérigazgatója.
„Ez fordulópontot jelent a Viry-Châtillon-i telephely történetében, amely biztosítja a szakértelem folytonosságát és ritka készségeinek bevonását a Csoport ambiciózus jövőjébe, miközben megerősíti az Alpine „innovációs garázsként” betöltött pozícióját.
„A versenyzésre való hajlam, igény továbbra is a márka sarokköve marad. Továbbra is egy példátlan ipari és autóipari projektet fog táplálni, különösen a Hypertech Alpine-nak köszönhetően.”
A MoneyGram Haas F1 Team hivatalosan is bejelentette, hogy Ryō Hirakawa lesz a 2025-ös FIA…
A tripla Forma-1-es versenyhétvégék második állomása következik hétvégén: a Bahreini Nagydíj. Ezúttal már fellélegezhetnek azok,…
Oscar Piastri szerint a pályapozíció sokba került a McLarennek, a Max Verstappen elleni csatában. A…
Las Vegas, Monza, Le Mans, Zandvoort. Csak néhány azon legendás helyszínek közül, ahol május és…
Pecco Bagnaia csatlakozott más versenyzők, például Jorge Martín és Aleix Espargaró trendjéhez, és új YouTube-csatornát…
A japán Yuki Tsunoda első versenyhétvégéje a Red Bull csapatánál, a hazai versenye volt, a…