Categories: F1

Marko már hónapokkal ezelőtt is Ricciardo kirúgásán dolgozott

A Red Bull csapatfőnök Christian Horner elárulta, hogy tanácsadója, Helmut Marko azt akarta, hogy Daniel Ricciardo a Spanyol Nagydíj környékén veszítse el a helyét az RB-nél.

A Visa RB a múlt héten jelentette be, hogy Ricciardo nem teljesíti az idény hátralévő hat fordulóját. Helyette Liam Lawson kap lehetőséget a bizonyításra. Ricciardo hirtelen viselkedésének változása a Szingapúri Nagydíj hétvégéjén azt jelezte, hogy tisztában van azzal, hogy lejárt az ideje. Elismerte, hogy ez lehet az utolsó versenye. Az ausztrálnak ellentmondásos a szezonja, mivel 10 ponttal lemaradt csapattársa, Yuki Tsunoda mögött. A japán ráadásul 12 fordulóban is a kvalifikáción a jobbnak bizonyult nála. Horner elárulta, hogy Marko, aki a szezon elején garantálta, hogy Lawson helyet kap a rajtrácson, június végén cserélt volna. Horner az F1 Nation podcastnek beszélt erről:

„Azt hiszem, a következetlensége volt az oka. Úgy értem, durván kezdte a szezont, majd Miamiban egy két félidős hétvégéje volt. A péntek és a szombat délelőtt fantasztikus volt. Úgy nézett ki, mint a régi Daniel, védekezett a Ferrarik ellen és túl is hajtotta az autót. De aztán a szombat délutánja és a vasárnapja pocsék volt. Barcelona környékén Helmut már azt akarta, hogy kiszálljon az autóból.”

Horner azonban elérte, hogy Ricciardo több időt kapjon a Red Bull testvércsapatánál, hogy letehesse a névjegyét, amivel akár visszakerülhetne az anyacsapathoz. Bár Sergio Perez peches szezonja kétségessé tette a helyét, Horner elismerte, hogy Ricciardo eredményei sem voltak elegek ahhoz, hogy megérdemelje a cserét:

„Mindent megtettem, hogy minél több időt nyerjek neki az autóban, hogy teljesíthessen, különben már Barcelona után kiszállhatott volna az autóból. Úgy gondolom, hogy minden pilótán nagy a nyomás, hogy teljesítsen. Ugyanakkor Daniel azért ült az autóban, hogy visszahozza magát abba a helyzetbe, hogy végül ott legyen, és összeszedje a pontokat, ha Checo nem teljesít. És a gond az volt, hogy mindkettőjüknek különböző időszakokban voltak formaingadozásai. Checo nagyon jól kezdte a szezont, igen erősen, Daniel pedig szenvedett. Aztán nyilvánvalóan, amikor Checo veszített a formájából, Daniel is talált egy kis sebességet, de ez sosem volt elég meggyőző ahhoz, hogy azt mondjuk: „Oké, cseréljük fel a két versenyzőt.”

Vámosi Péter

Recent Posts

Csapatutasítás vagy szabad küzdelem a McLarennél? Ti így szavaztatok!

2025-ben a McLaren egyértelműen a domináns erő a Forma-1-ben. Lassan az is biztosra vehető lesz,…

7 óra ago

Rodrigues először nyert Titánként, Kiss Norbi is győzőtt, és tovább növelte az előnyét

134 000 rajongó látogatott el a hétvégén a 2025-ös ADAC Truck Grand Prix nemzetközi kamionversenyre,…

8 óra ago

Horner tolhat egy Toto Wolffot, ha meglépi ezt

A Red Bull korábbi irányítója, Christian Horner várhatóan korábbi ellenfelét, Toto Wolffot másolja, és visszatér…

9 óra ago

Nosztalgia: Red Bull Air Race képgaléria a Balaton partjáról

Ha nyár, akkor Balaton. A Balaton kapcsán pedig eszünkbe jutott egy kis nosztalgia, méghozzá arról,…

10 óra ago

Razgatlıoğlu megcsinálta: triplázott és megfordította a tabellát

Toprak Razgatlıoğlu elképesztő teljesítményével összehozta a mesterhármast Donington Parkban. Ezzel átvette a vezetést a tabellán…

11 óra ago

Káosz a Sachsenringen: Marc Márquez nyert jubileumi futamán, a mezőny fele bukott

A roncsderbivel végződő futamon Marc Márquez húzta be a győzelmet 200. királykategóriás versenyén.  A MotoGP…

12 óra ago