Categories: F1

Marko már hónapokkal ezelőtt is Ricciardo kirúgásán dolgozott

A Red Bull csapatfőnök Christian Horner elárulta, hogy tanácsadója, Helmut Marko azt akarta, hogy Daniel Ricciardo a Spanyol Nagydíj környékén veszítse el a helyét az RB-nél.

A Visa RB a múlt héten jelentette be, hogy Ricciardo nem teljesíti az idény hátralévő hat fordulóját. Helyette Liam Lawson kap lehetőséget a bizonyításra. Ricciardo hirtelen viselkedésének változása a Szingapúri Nagydíj hétvégéjén azt jelezte, hogy tisztában van azzal, hogy lejárt az ideje. Elismerte, hogy ez lehet az utolsó versenye. Az ausztrálnak ellentmondásos a szezonja, mivel 10 ponttal lemaradt csapattársa, Yuki Tsunoda mögött. A japán ráadásul 12 fordulóban is a kvalifikáción a jobbnak bizonyult nála. Horner elárulta, hogy Marko, aki a szezon elején garantálta, hogy Lawson helyet kap a rajtrácson, június végén cserélt volna. Horner az F1 Nation podcastnek beszélt erről:

„Azt hiszem, a következetlensége volt az oka. Úgy értem, durván kezdte a szezont, majd Miamiban egy két félidős hétvégéje volt. A péntek és a szombat délelőtt fantasztikus volt. Úgy nézett ki, mint a régi Daniel, védekezett a Ferrarik ellen és túl is hajtotta az autót. De aztán a szombat délutánja és a vasárnapja pocsék volt. Barcelona környékén Helmut már azt akarta, hogy kiszálljon az autóból.”

Horner azonban elérte, hogy Ricciardo több időt kapjon a Red Bull testvércsapatánál, hogy letehesse a névjegyét, amivel akár visszakerülhetne az anyacsapathoz. Bár Sergio Perez peches szezonja kétségessé tette a helyét, Horner elismerte, hogy Ricciardo eredményei sem voltak elegek ahhoz, hogy megérdemelje a cserét:

„Mindent megtettem, hogy minél több időt nyerjek neki az autóban, hogy teljesíthessen, különben már Barcelona után kiszállhatott volna az autóból. Úgy gondolom, hogy minden pilótán nagy a nyomás, hogy teljesítsen. Ugyanakkor Daniel azért ült az autóban, hogy visszahozza magát abba a helyzetbe, hogy végül ott legyen, és összeszedje a pontokat, ha Checo nem teljesít. És a gond az volt, hogy mindkettőjüknek különböző időszakokban voltak formaingadozásai. Checo nagyon jól kezdte a szezont, igen erősen, Daniel pedig szenvedett. Aztán nyilvánvalóan, amikor Checo veszített a formájából, Daniel is talált egy kis sebességet, de ez sosem volt elég meggyőző ahhoz, hogy azt mondjuk: „Oké, cseréljük fel a két versenyzőt.”

Vámosi Péter

Recent Posts

Németországba költözik a Kamion Eb mezőnye

Egy versenyhétvége, 60 pont. Mind a négy futamot megnyerte Misanoban Kiss Norbert, a Révész Racing…

2 óra ago

Red Bull pszichológiai hadjárattal próbálja lassítani a McLarent?

A McLaren a 2024-es konstruktőri világbajnoki cím megnyerése után dominanciával kezdte a 2025-ös szezont. A…

4 óra ago

Új szuperautót villantott Lando Norris

Egy új sportautó volánja mögött kapták lencsevégre Lando Norrist. A McLaren versenyzője egy német gyártó…

6 óra ago

Egy bajnok emlékezete – Ma 8 éve hunyt el Nicky Hayden

Nyolcadik évfordulójához érkezett Nicky Hayden halála. A 2006-os MotoGP-világbajnok, akit a motorsport világában csak „Kentucky…

15 óra ago

Marc Márquez figyelmeztetett: „Egyetlen versenytől sem félek”

A MotoGP éllovasa, Marc Márquez magabiztosan nyilatkozott a szezon hátralévő részével kapcsolatban, és világossá tette:…

16 óra ago

Új helyszínre látogat a Kamion Eb: következik a Lausitzring!

Teljes gőzzel folytatódik a 2025-ös Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság, amely Misanóból egyenesen a DEKRA Lausitzringre…

18 óra ago