Categories: F1

Az egyik pályának továbbra is szüksége van Ricciardo jelenlétére

A kihívásokkal teli eddigi szezon után Daniel Ricciardót a Szingapúri Nagydíj után ejtette a Visa Cash App RB csapata. Helyére pedig a Red Bull juniorja, Liam Lawson kerül a 2024-es évad hátralévő részére.

Tekintettel azonban Ricciardo tagadhatatlan népszerűségére Észak-Amerikában, és különösen Texasban, a Circuit of The Americas (COTA) ügyvezető elnöke, Bobby Epstein úgy véli, hogy a nyolcszoros nagydíjgyőztes jelenléte a pályán még most is tömegeket vonzhat és felpezsdítheti a hangulatot. Még akkor is, ha nem ül autóba.

„Daniel, ugyanolyan nagy hatást tud gyakorolni az autón kívül is, mint az autóban, a mi nagydíjunkon” – idézi a RACER.

„Nem vagyok benne biztos, hogy az emberek feltétlenül azért vesznek jegyet, hogy megnézzék őt versenyezni, ha nem egy versenyképes autóban ül, nem igaz? Szóval ha azért jönnek el, mert ő az F1-es közösség része, akkor szerintem még mindig, elég értelmes módon, része lehet az F1-es közösségnek.”

„Nagyon-nagyon szeretik őt Texasban, és szerintem tetszik neki itt. És ezért remélem, hogy jobban elérhetővé teszi magát a szurkolók számára, mint egyébként tenné, ha kötelezettsége lenne az autóban.”

„Remélem, hogy még mindig eljön, mert rengeteg ember van, aki szívesen kezet rázna vele, vagy autogramot kérne tőle, vagy fényképezkedne vele. Csak látni őt a városban. El fogjuk foglalni.”

Bár a Red Bull állítólag már tárgyalt arról, hogy Ricciardo nagyköveti szerepet vállaljon a csapaton belül, hivatalos megállapodás még nem született.

Azonban ha Ricciardo úgy dönt, hogy hivatalos vagy nem hivatalos minőségben részt vesz az Egyesül Államok Nagydíján, jelenléte kétségkívül hozzájárulna az esemény népszerűségéhez.

Bár az idei austuni versenyre a jegyeladások kezdetben elmaradtak az elmúlt évekhez képest, Epstein úgy véli, hogy a bajnoki küzdelem Max Verstappen és Lando Norris között újra felélesztette az érdeklődést. Hozzátette azt is, hogy a harmadik amerikai futam Las Vegasban nagyobb figyelmet irányított a sportágra anélkül, hogy jelentősen befolyásolta volna a COTA jegyeladásait.

„Valószínűleg ez magyarázkodás… De a bérlőinket tekintve még több figyelmet hoz a sportágra, és aztán bizonyos mértékig versenyez a jegyeladásokért, de nem nagyon, mert annyira egyedien különböző események ezek, és a futam időzítésével ez nehéz” – jegyezte meg Epstein.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Piastri bosszús, amiért nem sikerült elkapni Verstappent

Oscar Piastri szerint a pályapozíció sokba került a McLarennek, a Max Verstappen elleni csatában. A…

7 óra ago

Las Vegasban debütál Mustangjával Gilyén Krisztián

Las Vegas, Monza, Le Mans, Zandvoort. Csak néhány azon legendás helyszínek közül, ahol május és…

8 óra ago

Jobban megismernéd Pecco Bagnaiát? Itt a lehetőség! 10 részes sorozattal készült

Pecco Bagnaia csatlakozott más versenyzők, például Jorge Martín és Aleix Espargaró trendjéhez, és új YouTube-csatornát…

9 óra ago

F1: Pontot sem szerzett, de a nap versenyzője lett

A japán Yuki Tsunoda első versenyhétvégéje a Red Bull csapatánál, a hazai versenye volt, a…

10 óra ago

Az FIA bejelentette, hogy a Japán Nagydíj után mintákat vettek Norris autójából

Lando Norris McLaren MCL39-es versenyautóját a Japán Nagydíj befejezése után az FIA széleskörű vizsgálatnak vetette…

10 óra ago

Hamilton és Leclerc is kicsit zabos a Ferrari elmaradt a tempója miatt Japánban

Lewis Hamilton elismerte, hogy "nem volt elég tempója”, miután hetedik lett a vasárnapi Japán Nagydíjon,…

12 óra ago