Categories: F1

Az egyik pályának továbbra is szüksége van Ricciardo jelenlétére

A kihívásokkal teli eddigi szezon után Daniel Ricciardót a Szingapúri Nagydíj után ejtette a Visa Cash App RB csapata. Helyére pedig a Red Bull juniorja, Liam Lawson kerül a 2024-es évad hátralévő részére.

Tekintettel azonban Ricciardo tagadhatatlan népszerűségére Észak-Amerikában, és különösen Texasban, a Circuit of The Americas (COTA) ügyvezető elnöke, Bobby Epstein úgy véli, hogy a nyolcszoros nagydíjgyőztes jelenléte a pályán még most is tömegeket vonzhat és felpezsdítheti a hangulatot. Még akkor is, ha nem ül autóba.

„Daniel, ugyanolyan nagy hatást tud gyakorolni az autón kívül is, mint az autóban, a mi nagydíjunkon” – idézi a RACER.

„Nem vagyok benne biztos, hogy az emberek feltétlenül azért vesznek jegyet, hogy megnézzék őt versenyezni, ha nem egy versenyképes autóban ül, nem igaz? Szóval ha azért jönnek el, mert ő az F1-es közösség része, akkor szerintem még mindig, elég értelmes módon, része lehet az F1-es közösségnek.”

„Nagyon-nagyon szeretik őt Texasban, és szerintem tetszik neki itt. És ezért remélem, hogy jobban elérhetővé teszi magát a szurkolók számára, mint egyébként tenné, ha kötelezettsége lenne az autóban.”

„Remélem, hogy még mindig eljön, mert rengeteg ember van, aki szívesen kezet rázna vele, vagy autogramot kérne tőle, vagy fényképezkedne vele. Csak látni őt a városban. El fogjuk foglalni.”

Bár a Red Bull állítólag már tárgyalt arról, hogy Ricciardo nagyköveti szerepet vállaljon a csapaton belül, hivatalos megállapodás még nem született.

Azonban ha Ricciardo úgy dönt, hogy hivatalos vagy nem hivatalos minőségben részt vesz az Egyesül Államok Nagydíján, jelenléte kétségkívül hozzájárulna az esemény népszerűségéhez.

Bár az idei austuni versenyre a jegyeladások kezdetben elmaradtak az elmúlt évekhez képest, Epstein úgy véli, hogy a bajnoki küzdelem Max Verstappen és Lando Norris között újra felélesztette az érdeklődést. Hozzátette azt is, hogy a harmadik amerikai futam Las Vegasban nagyobb figyelmet irányított a sportágra anélkül, hogy jelentősen befolyásolta volna a COTA jegyeladásait.

„Valószínűleg ez magyarázkodás… De a bérlőinket tekintve még több figyelmet hoz a sportágra, és aztán bizonyos mértékig versenyez a jegyeladásokért, de nem nagyon, mert annyira egyedien különböző események ezek, és a futam időzítésével ez nehéz” – jegyezte meg Epstein.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Németországba költözik a Kamion Eb mezőnye

Egy versenyhétvége, 60 pont. Mind a négy futamot megnyerte Misanoban Kiss Norbert, a Révész Racing…

1 óra ago

Red Bull pszichológiai hadjárattal próbálja lassítani a McLarent?

A McLaren a 2024-es konstruktőri világbajnoki cím megnyerése után dominanciával kezdte a 2025-ös szezont. A…

3 óra ago

Új szuperautót villantott Lando Norris

Egy új sportautó volánja mögött kapták lencsevégre Lando Norrist. A McLaren versenyzője egy német gyártó…

5 óra ago

Egy bajnok emlékezete – Ma 8 éve hunyt el Nicky Hayden

Nyolcadik évfordulójához érkezett Nicky Hayden halála. A 2006-os MotoGP-világbajnok, akit a motorsport világában csak „Kentucky…

14 óra ago

Marc Márquez figyelmeztetett: „Egyetlen versenytől sem félek”

A MotoGP éllovasa, Marc Márquez magabiztosan nyilatkozott a szezon hátralévő részével kapcsolatban, és világossá tette:…

15 óra ago

Új helyszínre látogat a Kamion Eb: következik a Lausitzring!

Teljes gőzzel folytatódik a 2025-ös Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság, amely Misanóból egyenesen a DEKRA Lausitzringre…

17 óra ago