Categories: F1

Az egyik pályának továbbra is szüksége van Ricciardo jelenlétére

A kihívásokkal teli eddigi szezon után Daniel Ricciardót a Szingapúri Nagydíj után ejtette a Visa Cash App RB csapata. Helyére pedig a Red Bull juniorja, Liam Lawson kerül a 2024-es évad hátralévő részére.

Tekintettel azonban Ricciardo tagadhatatlan népszerűségére Észak-Amerikában, és különösen Texasban, a Circuit of The Americas (COTA) ügyvezető elnöke, Bobby Epstein úgy véli, hogy a nyolcszoros nagydíjgyőztes jelenléte a pályán még most is tömegeket vonzhat és felpezsdítheti a hangulatot. Még akkor is, ha nem ül autóba.

„Daniel, ugyanolyan nagy hatást tud gyakorolni az autón kívül is, mint az autóban, a mi nagydíjunkon” – idézi a RACER.

„Nem vagyok benne biztos, hogy az emberek feltétlenül azért vesznek jegyet, hogy megnézzék őt versenyezni, ha nem egy versenyképes autóban ül, nem igaz? Szóval ha azért jönnek el, mert ő az F1-es közösség része, akkor szerintem még mindig, elég értelmes módon, része lehet az F1-es közösségnek.”

„Nagyon-nagyon szeretik őt Texasban, és szerintem tetszik neki itt. És ezért remélem, hogy jobban elérhetővé teszi magát a szurkolók számára, mint egyébként tenné, ha kötelezettsége lenne az autóban.”

„Remélem, hogy még mindig eljön, mert rengeteg ember van, aki szívesen kezet rázna vele, vagy autogramot kérne tőle, vagy fényképezkedne vele. Csak látni őt a városban. El fogjuk foglalni.”

Bár a Red Bull állítólag már tárgyalt arról, hogy Ricciardo nagyköveti szerepet vállaljon a csapaton belül, hivatalos megállapodás még nem született.

Azonban ha Ricciardo úgy dönt, hogy hivatalos vagy nem hivatalos minőségben részt vesz az Egyesül Államok Nagydíján, jelenléte kétségkívül hozzájárulna az esemény népszerűségéhez.

Bár az idei austuni versenyre a jegyeladások kezdetben elmaradtak az elmúlt évekhez képest, Epstein úgy véli, hogy a bajnoki küzdelem Max Verstappen és Lando Norris között újra felélesztette az érdeklődést. Hozzátette azt is, hogy a harmadik amerikai futam Las Vegasban nagyobb figyelmet irányított a sportágra anélkül, hogy jelentősen befolyásolta volna a COTA jegyeladásait.

„Valószínűleg ez magyarázkodás… De a bérlőinket tekintve még több figyelmet hoz a sportágra, és aztán bizonyos mértékig versenyez a jegyeladásokért, de nem nagyon, mert annyira egyedien különböző események ezek, és a futam időzítésével ez nehéz” – jegyezte meg Epstein.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Százra váltott a BMW – Razgatlıoğlu újabb mérföldkövet ért el

Razgatlıoğlu az elejétől kezdve magabiztosan vezette a Superpole-futamot, ami a BMW számára a 100. dobogót…

42 perc ago

Így lett a Red Bull több, mint egy márka – Egy könyv és egy vélemény

Egyszer beszélgettem egy volt Red Bullos dolgozóval arról, hogy mennyire különböző volt számomra a két…

2 óra ago

„Sokkoló és horrorisztikus” Horner kirúgása, véli egy világbajnok

Christian Horner elbocsátása a Red Bull Racingtől meglepetésként érte az F1 közösséget, beleértve Nigel Mansellt…

3 óra ago

Tim Mayer visszavág: vita robbant ki az FIA-elnökválasztás kampányában

Feszültté vált a hangulat az FIA közelgő elnökválasztása körül, miután Tim Mayer, az FIA korábbi…

5 óra ago

Sérüléshíradó: Morbidelli kihagyja a főfutamot, Viñales lehet, hogy a Cseh Nagydíjat is

Alaposan megfogyatkozott a mezőny Németországban. Kisebb létszámmal indult el a Német Nagydíj a MotoGP-ben, hiszen…

6 óra ago

Marc Márquez taktikája frusztrálja a riválisokat

A Crash MotoGP podcast szerint Marc Márquez jelenléte már önmagában is befolyásolhatja a riválisok teljesítményét…

7 óra ago