F1

Gasly a 2025-ös évről: feltámadás vagy bukás lesz az Alpine csapatának?

Pierre Gasly az Alpine 2025-ös terveiről beszélt, amelyek reményei szerint segítenek majd kilábalniuk a 2024-es szezon katasztrofális teljesítményéből.

Pierre Gasly elmondása szerint az Alpine egy „teljesen új” autót tervez a 2025-ös szezonra, de komoly figyelmeztetést küldött a csapatnak, miután szembesült a jelenlegi valósággal. Az idei szezon messze elmarad az Alpine előzetes várakozásaitól. Az idei szezonra egy teljesen új koncepcióval álltak elő miután a csapat 2023-ban visszaesett, és csak a hatodik helyen végzett a konstruktőrök között, míg 2022-ben még a negyedikek voltak.

A helyzet azonban még tovább romlott, hiszen az Alpine jelenleg a kilencedik helyen áll a konstruktőri bajnokságban. Az első 18 nagydíj és három sprintverseny után mindössze 13 pontot szereztek, míg tavaly ugyanebben a szakaszban már 100 pontjuk volt. Gasly csalódott az eredmények miatt, különösen azért, mert a Renault úgy döntött, hogy megszünteti a motorfejlesztési részlegét Viry-ben, ami még inkább csökkentheti az Alpine versenyképességét.

Gasly idei legjobb helyezése egy kilencedik pozíció volt, míg csapattársa, Esteban Ocon is hasonlóan szerény eredményeket ért el. Gasly így fogalmazott: „Január óta mondjuk, hogy az autó egyszerűen nem versenyképes. Néha sikerült bejutnunk a legjobb tíz közé, de jövőre sokkal nagyobb lépést kell tennünk előre, és nem ragadhatunk a középmezőnyben.”

Az Alpine eredetileg azt a célt tűzte ki, hogy közelebb kerüljenek a legjobb három csapathoz, de ehelyett visszaestek. A 2024-es szezon valószínűleg az Alpine legrosszabb éve lesz, mióta 2021-ben átnevezték a csapatot. Akkor 155 pontot gyűjtöttek, 2022-ben 173-at, 2023-ban pedig 120-at. Most azonban csak 13 pontnál tartanak.

Gasly szerint az egyik fő probléma az, hogy az Alpine túl lassan reagált a fejlesztésekre, és emiatt egyre nagyobb lett a lemaradásuk a topcsapatokkal szemben. Most újraindítják a fejlesztéseket, hogy visszanyerjék a versenyképességüket a 2026-os szabályváltozások előtt.

Lászlófi Kata

Recent Posts

Komoly fejlesztésekkel készül még idén a Sauber

Nico Hülkenberg lévén szenzációs, ötödik helyet ért el a svájci kicsapat Barcelonában. A sereghajtónak titulált…

1 óra ago

Miért vált divatsporttá a Forma-1? A modern rajongói kultúra árnyoldalai

Az elmúlt években a Forma-1 új aranykorát éli – legalábbis nézettség és népszerűség szempontjából. A…

3 óra ago

Körvonalazódott Zarco jövője, Chantra viszont kikerülhet a MotoGP-ből

Amíg Johann Zarco új szerződést kaphat, addig Somkiat Chantra helyzete aggasztó. Egészen magas hőfokon izzik…

13 óra ago

Colapinto napjai meg vannak számlálva? Briatore nem elégedett vele

Flavio Briatore egyáltalán nem boldog Franco Colapinto eddig produkcióival. Az argentin versenyző az idei szezon…

15 óra ago

Az F1-es riportermőt műtéte után támadták kinézete miatt

Lee McKenzie, Forma-1-es tévériporter nyíltan beszélt Instagramon a „szörnyű” és „undorító” megjegyzésekről, amelyeket a múlt…

17 óra ago

E-sport premier a NET4+-on: jön a GT World Series

A MATCH4, az ARENA4 és a NET4+ kilenc hagyományos és egy online motorsport sorozatból közvetít…

18 óra ago