Fotó: Williams Racing
Franco Colapinto váratlan F1-es debütálása és ennek során eddig nyújtott kiváló teljesítménye arra késztette az argentin kormányt, hogy megvizsgálja egy jövőbeli nagydíj megrendezésének lehetőségét.
Colapintót, a Williams Academy versenyzőjét a Formula 2-ből ugrasztották át, hogy a menesztett Logan Sargeant helyére befejezze a szezont. F1-es debütálásakor, a 18. helyről a 12. helyre lépett előre és már pontokat is szerzett.
F1-es teljesítménye a szponzorok érdeklődését is felkeltette a Williams iránt, és a szomszédos Brazíliában megrendezésre kerülő Sao Pauló-i Nagydíjra szóló jegyeladások is megugrottak.
Argentína olyannyira érdeklődik Colapinto iránt, hogy az ország turisztikai, környezetvédelmi és sportminisztere, Daniel Scioli a La Agencia de Viajesnek elmondta, hogy „beszélt Javier Milei elnökkel és az elnökség főtitkárával, Karina Mileivel, hogy összehangoljanak minden erőfeszítést annak érdekében, hogy Argentína ismét Forma-1-es futamnak adhasson otthont”.
Argentína utoljára 1998-ban rendezett F1-es versenyhétvégét a Buenos Aires-i Autódromo Oscar y Juan Gálvez pályán.
Ez a pálya jelenleg messze van az FIA Grade 1-es státuszától, amelyet minden versenypályának el kell érnie, ha F1-es versenyt akar rendezni. Ezen kívül jelentős beruházásokra is szükség lenne ahhoz, hogy az Argentin Nagydíj valósággá váljon.
További bökkenő azonban az, hogy Colapintónak jelenleg nincs F1-es ülése 2025-re, idei beugrása is váratlan volt. A Williams már leszerződtette Alexander Albont és Carlos Sainzot 2025-re és azutánra, ami azt jelenti, hogy Colapinto csak idén vezetheti a csapat autóját.
A Williams azonban nyitott arra, hogy kölcsönadja Colapintót a Sauber/Audinak. Ez az egyetlen csapat ugyanis, amelynél még van egyetlen üres hely 2025-re.
Colapinto az első argentin F1-es pilóta, aki nagydíjon indul, mióta Gaston Mazzacane Prosttal versenyzett a 2001-es San Marinó-i Nagydíjon.
Bakui pontszerzése volt az első, amelyet argentin versenyző szerzett az F1-ben azóta, hogy Carlos Reutemann második lett a Williams színeiben az 1982-es Dél-Afrikai Nagydíjon. Reutemann egyike annak a három argentin versenyzőnek, akik F1-es versenyt tudtak nyerni. 12 győzelem fűződik a nevéhez.
Azonban kétségtelenül Juan Manuel Fangio volt a legnagyobb argentin versenyző az F1-ben, aki egyben a sportág egyik legjelentősebb versenyzője is volt. Fangio 1950 és 1958 között 51 versenyen indult, 24 futamit és öt világbajnoki címet nyert négy különböző gyártó színeiben.
Oscar Piastriról nevezik el a tribünt az Ausztrál Nagydíjon jövő évtől, ami a McLaren pilóta…
A 2025-ös HunGarian Baja két napja rendkívüli izgalmakat hozott a Várpalota melletti katonai lőtéren kialakított…
Már korábban is sejteni lehetett, hogy Max Verstappen és Toto Wolff találkoztak az utóbbi luxushajóján…
Hiába ült a Red Bull Ring trónján Francesco Bagnaia az elmúlt években, idén Marc Márquez…
Helmut Marko kijelentette, hogy "nagyon sportszerű” a McLarentől, amiért nem alkalmaz csapatutasításokat, de egyben figyelmeztet…
Az idei McLaren MCL39-es a Forma-1 történetének egyik legsikeresebb és legdominánsabb konstrukciója. Kevés versenypályán tudják…