Motorsportol.hu
2025. július 4, péntek
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Több pénzből gazdálkodhat az Audi, mint az összes többi csapat

Vámosi Péter by Vámosi Péter
2024.10.19.
Több pénzből gazdálkodhat az Audi, mint az összes többi csapat

Fotó: Audi AG

A Forma-1 2026-tól módosítja költségvetési keretét, hogy kompenzálja a magasabb bérszínvonalú országokban működő csapatok költségeit – értesült a BBC Sport.

A lépés segíti az Audi azon próbálkozását, hogy versenyképessé váljanak, amikor alig több mint egy év múlva hivatalosan is belépnek az F1-be. A németek megvásárolták a Sauber csapatot, amelynek székhelye Svájcban van. Itt a fizetések 35-45%-kal magasabbak, mint az Egyesült Királyságban vagy Olaszországban – ahol a többi kilenc csapat bázisa található. A döntésről már legalább két éve egyeztettek, de az irányító testület, az FIA Motorsport Világtanácsának csütörtöki ülésén megerősítették.

Ez is érdekelhet

Hamilton már előre néz – de vajon a Ferrari is?

Hamilton már előre néz – de vajon a Ferrari is?

2025.07.04.
Az Alpine F1 valóban kinevezte Steve Nielsent ügyvezető igazgatójává, de igazoltak még további ismert neveket is

Az Alpine F1 valóban kinevezte Steve Nielsent ügyvezető igazgatójává, de igazoltak még további ismert neveket is

2025.07.04.

Bár ez azt jelenti, hogy az Audi a riválisoknál magasabb költségvetési plafon alatt fog működni, az FIA úgy véli, hogy a változtatás biztosítja, hogy minden istálló a sajátos körülményeire tekintettel a plafonon belül egyenlő pénzügyi feltételek mellett működjön.

A döntés, amelyet az F1-en belül több magas szintű forrás is megerősített, a költségvetési sapka átalakításának része. Ennek célja a működés racionalizálása, közel négy évvel a 2021-es bevezetése óta. Egyéb változások mellett ez a plafon az idei évi 135 millió dollárról csapatonként 215 millió dollárra emelkedik 2026-ra. Bár ez úgy tűnik, mintha a limitet jelentősen megemelték volna, a nettó hatás reálértéken az infláció szintjénél csak kis mértékben emelik meg a korlátot. Ennek az az oka, hogy a plafon működésén belül számos újraszámítást és kompenzálást végeztek. Ezek közé tartozik, hogy az Egyesült Királyságban székhellyel rendelkező csapatok nem kaphatnak adókedvezményt a kutatási és fejlesztési költségeik után. A felső határ 2021-es bevezetése óta eltelt időszakban az árfolyamok pedig változtak.

A valós költségvetési keretösszeg, amellyel az Audi a többi csapathoz képest működni fog, még nem került kiszámításra. Ez attól függ majd, hogy az Audi költségvetésének mekkora részét fordítja konkrétan fizetésekre, amelyekre az FIA képlete szerint a többi csapatéhoz képest magasabb költséget vetítenek ki. A számítások alapjául a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) adatai szolgálnak a világ országainak átlagfizetéseiről, valamint a Forma-1-ben szereplő csapatok béradatai. Az F1 első három top csapatánál átlagosan 90 ezer fontot keresnek. Ugyanez a szám a világbajnokságban az idei szezonban utolsó helyen álló Sauber esetében mégis 125 ezer font.

A fizetések a csapatok költségvetésének körülbelül 35-40%-át teszik ki. Ez azt jelenti, hogy a Sauber/Audi gyakorlatilag alacsonyabb költségvetési sapka mellett dolgozik, mint bármely másik alakulat. Mattia Binotto, akit a múlt hónapban neveztek ki az Audi operatív és technikai vezetőjének, a BBC Sportnak elmondta, hogy az Audi nem lenne képes versenyképes lenni a Forma-1-ben ezen kiigazítás nélkül. Elmondta, hogy az Audi elfogadta, hogy a 2026-os újraszámításban tükröződő árfolyamváltozások következtében 20 millió dolláros hátrányból indulnak.

A többi kilenc csapat ellenzi, hogy 2026-ban bevezessék a költségvetési korlát kompenzációját. Ugyanakkor nem tudják megakadályozni, hogy ez megtörténjen, mivel egyikük sem írta alá a 2026-ra szóló F1-es szerződését. Nincs tehát olyan irányítási struktúra, amellyel befolyásolhatnák a döntést. A következő két hónapban azonban további megbeszélésekre kerül sor a kérdésben. A csapatok áttanulmányozhatják az FIA által rendelkezésükre bocsátott számadatokat, mielőtt a végleges döntés a Világtanács következő, decemberi ülésén megszülethet.

Binotto megerősítette, hogy Schumacher is ott van az Audi listáján

Source: bbc.com
Tags: AudiEgyesült KirályságF1Forma-1Mattia BinottoMotorsport VilágtanácsOlaszországSauberSvájc
Vámosi Péter

Vámosi Péter

Mely filmbéli fiktív autóversenyzők a kedvenceid az alábbiak közül?
52 Szavazat · 66 szavazat
Szavazok

Ajánló

Frankl András és Kiss Norbi beszélt a kamionversenyzés múltjáról, jelenéről és jövőjéről

Frankl András és Kiss Norbi beszélt a kamionversenyzés múltjáról, jelenéről és jövőjéről

2025.06.22.
Szujó Zolitól a Hungaroring rajt-cél egyenesének a „Floor”-ján kérdeztünk egyet

Szujó Zolitól a Hungaroring rajt-cél egyenesének a „Floor”-ján kérdeztünk egyet

2025.06.21.
Ma 89 éve volt az első Magyar Nagydíj! Ritka képeket is mutatunk!

Ma 89 éve volt az első Magyar Nagydíj! Ritka képeket is mutatunk!

2025.06.21.

TOP 5

  • Verstappen erre NEM volt hajlandó még Brad Pitt kedvéért sem az új F1-filmben

    Verstappen erre NEM volt hajlandó még Brad Pitt kedvéért sem az új F1-filmben

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Rossi – köszöni szépen – nem kér többé a MotoGP-ből, hála Márqueznek

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Hihetetlen, de Stroll tényleg távozhat az Aston Martintól

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Stroll helye veszélyben? Bejelentette új versenyzőjét az Aston Martin

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Roncsderbit hozott az Formula 2 osztrák sprintje, amit Martí húzott be

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.