Fotó: Vámosi Péter
A Mercedes nyilvánosságra hozta, hogy az európai szezonjukat sikeresen a HVO100 bioüzemanyaggal teljestíették. 98%-os lefedettséget értek el a verseny- és marketing teherautókban és generátorokban, és több mint 500 tonna CO2e-t (szén-dioxid-egyenérték, amelyet az üvegházhatású gázok kibocsátásának mérésére használnak) takarítottak meg.
A Mercedes a PETRONAS-szal, valamint logisztikai partnereikkel együttműködve azt a célt tűzte ki, hogy a 2024-es kilenc európai futam során kiterjeszti a bioüzemanyag használatát.
A fent említett megtakarításaik – az európai ellátási lánc jelenlegi bonyolultsága ellenére – a 2023-as szezon európai szakaszán elért 74%-os bioüzemanyag-ellátottsághoz képest előrelépést jelentenek.
A Mercedes arra törekszik, hogy „az egyik legfenntarthatóbb globális profi sportcsapattá” váljon, és ez közelebb viszi őket a 2030-ra kitűzött célhoz, hogy a versenycsapatok nettó zéró kibocsátásúak legyenek, miközben a tágabb fenntartható üzemanyag-stratégiájuk részét képezi.
„Az európai szezonunk bioüzemanyaggal való meghajtása első dolog a csapatunk és a sportágunk számára, és remélem, hogy amit elértünk a névadó- és technikai partnerünk, a PETRONAS felbecsülhetetlen értékű támogatásával, szakértelmével és ellátási képességével, az másokat is követésre ösztönöz” – mondta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke és vezérigazgatója.
„Alig várjuk, hogy most kihívást jelentsen számunkra, hogy a fenntartható üzemanyag használatát a logisztikánkban az európai futamokon túl is kiterjesszük, és folytassuk a felkészülést a teljesen fenntartható üzemanyag bevezetésére, amely a 2026-os autókat fogja hajtani a pályán.”
Alice Ashpitel, a Mercedes F1-es csapatának fenntarthatósági vezetője hozzátette: „A problémamegoldók csapata vagyunk, és a fenntartható csúcsteljesítményre való törekvés mindig a szemünk előtt van.”
„Logisztikai műveleteink optimalizálása és a szinte teljes bioüzemanyag-ellátás elérése tükrözi csapatunk jelentős fenntarthatósági erőfeszítéseit, és igazi inspirációt jelent, hogy a pályán és a közúton is csökkentettük hatásainkat. Továbbra is foglalkozunk a kibocsátásunk legnagyobb forrásaival, és továbbra is kulcsfontosságú terület marad, hogy hogyan szállítjuk a csapat áruját és hogyan látjuk el energiával a műveleteinket világszerte.”
Donald Trump amerikai elnök legújabb vámintézkedései komoly következményekkel járhatnak az amerikai gazdaság számos területére, köztük…
Franco Colapinto idén nem rendelkezik Forma-1-es üléssel, mégis beszédtémát szolgáltat. Sok minden szól Colapintóról úgy,…
Max Verstappen barátnője, Kelly Piquet, a figyelem középpontjába került a monacói Monte Carlo Tennis Masters…
A Red Bull junior Ayumu Iwasa is F1-es autóba ülhet hétvégén Bahreinben. A 23 éves…
Alfonso „Sito” Pons, a kétszeres 250 köbcentis világbajnok végre lezárta nem sportolói életének legsötétebb -…
A Honda a jövőben beleszólhat az Aston Martin pilótafelállásába, ugyanakkor Fernando Alonso és Lance Stroll…