Fotó: LAT Images/Mercedes-Benz AG
George Russell sem érti, hogy miért esett ki a Mexikóvárosi Nagydíj második szabadedzésén.
A Mercedes versenyzője a nap első edzésének a legjobbja volt, de mindössze 13 percig bírta a másodikat, mielőtt a 11-es kanyarban a korlátnak csapódott. Az ütközés annyira erős volt a brit számára, hogy amikor kimászott, kissé sántított, amikor kiszállt az autóból. A pálya orvosi központjába szállították, ahol gyorsan ellátták a sérülését, és visszatért a paddockba. A brit a a balesetéről ennyit mondott:
„Az igazat megvallva, nem tudom, mi történt. Egyszerűen csak az autó elkezdett pattogni a földön, és mielőtt esélyem lett volna megfogni, máris megpördültem.”
A visszajátszások arra utalnak, hogy Russell túlzottan ráment a rázókőre a 8-as kanyarban, ami elbizonytalanította a hátsó részét az autójának, és elindította az általa említett pattogást. Innen az autó hamar irányt váltott, és megpördült, majd a 11-es kanyarban a Tecpro falnak csapódott. Mindez alig egy héttel azután történt, hogy kiesett az Egyesült Államok Nagydíjának időmérőjén, ezért így folytatta:
„Ma megint sok munkát adtam a srácoknak. Úgy tűnik, hogy mostanában egy ilyen dolog a másik után következik. Igen frusztráló. Az FP1-ben viszont nagyon erősek, elég gyorsak voltunk. Megpróbáltam ugyanazt az ívet választani, levágni azt a kanyart, és valamilyen oknál fogva ezúttal az FP2-ben egyszerűen elkezdett ellenem dolgozni a dolog.”
A Mercedes sérülése annyira komoly volt, hogy kiszúrták, amikor a csapat a tartalék vázat vitte a garázsba az edzés után. Mivel azonban a 2. szabadedzést a Pirelli a gumitesztek kedvéért tartották, a tényleges hatás Russell hétvégéjére – a sérült autótól eltekintve – viszonylag minimális volt. Így zárta a mondandóját ezért Russell:
„Mivel ez a Pirelli gumitesztje volt, nem volt túlságosan értékes olyan szempontból, hogy mit tanulsz belőle a versenyhétvégére. Nyilvánvalóan kimaradtak fontos körök. Ezért a harmadik szabadedzés fontos lesz. Csak remélem, hogy meg tudjuk javítani addig az autót.”
A RacingNews365 információi szerint az FIA több technikai utasítást is kiadott az F1-es csapatoknak a…
A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown korábban kinevette az Alpine csapatot, amiért azok a fejetlenség közepette…
Nem csak a Doohan-családot érte online zaklatás az elmúlt időszakban a Forma-1 berkein belül. Yuki…
Charles Leclerc hangot adott csalódottságának, és nem akarja elfogadni azt, ahol jelenleg tart a Ferrari.…
Jack Doohan ausztrál Forma-1-es versenyző a családját ért online bántalmazások beszüntetésére szólította fel a közönséget.…
Az idei év egyik kellemes színfoltja Oscar Piastri ellentmondás nem tűrő szereplése. A fiatal ausztrál…