Fotó: Scuderia Ferrari Press Office
Carlos Sainz elmondta, hogy a pole pozíciót jelentő körének végén választott szokatlan vonalvezetést korábbi csapattársától, Lando Norristól tanulta el.
A Ferrari pilótája messze elkerülte a hagyományos versenyívet, amikor a gyors körét befejezte, és egy nyúlfarknyival rövidebb utat tett meg az időmérőn a célvonalig. Sainz tudta, hogy Norris az iRacing szimulátorában fejlesztette ki ezt a technikát. Elmondása szerint riválisától tanulta el, amikor még csapattársak voltak a McLarennél 2019-ben és 2020-ban. Így fogalmazott a spanyol:
„Ez csak egy Lando-féle dolog, amit általában szeret csinálni. Szerintem az iRacingben vagy valami hasonlóban találta ki. Szereti, ha rövid távot tesz meg a célvonalig, én pedig úgy voltam vele, hogy nem veszítek semmit, talán ha gyorsabb, amennyiben kicsit levágom a távot, talán ad nekem egy-két ezredmásodpercet, ezúttal biztosra megyek, hogy nem hagyom őket benne a körben. Emlékszem a McLaren-es időkből, amikor még sokszor csinált ilyet, és egy kicsit értetlenül álltam előtte.”
Az Autodromo Hermanos Rodriguez nem hivatalos licenccel rendelkező pálya az iRacingben. Azonban ugyanezt a technikát pár versenyző más, hasonló utolsó kanyarokkal rendelkező pályán is alkalmazta már. Sainz két tizedmásodperccel előzte meg Max Verstappent a pole pozícióért, így a szokatlan vonalvezetés nem volt döntő. Az időmérő edzés győztese elárulta, hogy a gumihőmérséklet tökéletes beállítása volt a kulcs:
„A gumielőkészítés kiemelt téma volt a Ferrarinál az elmúlt néhány versenyen, mert úgy érezzük, hogy a versenyen mindig nagyon erősek vagyunk, de úgy tűnik, hogy a kvalifikáción hiányzott valami. Az idei autó igen jól bánik a gumikkal, de úgy gondolom, hogy ez néha azt jelenti, hogy az időmérőn talán nem tudjuk kihozni a maximumot a gumikból az első részében a lágy gumikon. A háromhetes szünet alatt egy kicsit erre fókuszáltam, és Austinba meg Mexikóba úgy érkeztem, hogy volt pár dolog, ami úgy tűnik, hogy kifizetődik.”
Sainz mindkét Q3-as köre kellően gyors volt a pole pozícióhoz. Azt mondta, az eredmény „nagyon édes” volt számára:
„Nem megszokott, hogy két ennyire erős köröm legyen Mexikóban. Rengeteg megcsúszás van a köreimben, nagyon nehéz összerakni egyet is, és igazából a Q3-as két köröm majdnem mindkettő tökéletes volt. Nagyon örülök, hogy a pole-ban lehetek, és hogy megerősítettem az austini jó formámat. Austinban már a Q3 utolsó köre is jól jött ki, mielőtt sárga zászlóztak volna. Szóval nagy reményekkel érkeztem Mexikóba, és ezt sikerült megtartanom.”
A Honda Racing Corporation elnöke, Koji Watanabe hálás volt a Japán Nagydíj után, miután Max…
Donald Trump amerikai elnök legújabb vámintézkedései komoly következményekkel járhatnak az amerikai gazdaság számos területére, köztük…
Franco Colapinto idén nem rendelkezik Forma-1-es üléssel, mégis beszédtémát szolgáltat. Sok minden szól Colapintóról úgy,…
Max Verstappen barátnője, Kelly Piquet, a figyelem középpontjába került a monacói Monte Carlo Tennis Masters…
A Red Bull junior Ayumu Iwasa is F1-es autóba ülhet hétvégén Bahreinben. A 23 éves…
Alfonso „Sito” Pons, a kétszeres 250 köbcentis világbajnok végre lezárta nem sportolói életének legsötétebb -…