Categories: F1

Sainz elárulta, hogy Norris szimulátoros ívét használta a Mexikói Nagydíj pole pozíciójához vezető úton

Carlos Sainz elmondta, hogy a pole pozíciót jelentő körének végén választott szokatlan vonalvezetést korábbi csapattársától, Lando Norristól tanulta el.

A Ferrari pilótája messze elkerülte a hagyományos versenyívet, amikor a gyors körét befejezte, és egy nyúlfarknyival rövidebb utat tett meg az időmérőn a célvonalig. Sainz tudta, hogy Norris az iRacing szimulátorában fejlesztette ki ezt a technikát. Elmondása szerint riválisától tanulta el, amikor még csapattársak voltak a McLarennél 2019-ben és 2020-ban. Így fogalmazott a spanyol:

„Ez csak egy Lando-féle dolog, amit általában szeret csinálni. Szerintem az iRacingben vagy valami hasonlóban találta ki. Szereti, ha rövid távot tesz meg a célvonalig, én pedig úgy voltam vele, hogy nem veszítek semmit, talán ha gyorsabb, amennyiben kicsit levágom a távot, talán ad nekem egy-két ezredmásodpercet, ezúttal biztosra megyek, hogy nem hagyom őket benne a körben. Emlékszem a McLaren-es időkből, amikor még sokszor csinált ilyet, és egy kicsit értetlenül álltam előtte.”

Az Autodromo Hermanos Rodriguez nem hivatalos licenccel rendelkező pálya az iRacingben. Azonban ugyanezt a technikát pár versenyző más, hasonló utolsó kanyarokkal rendelkező pályán is alkalmazta már. Sainz két tizedmásodperccel előzte meg Max Verstappent a pole pozícióért, így a szokatlan vonalvezetés nem volt döntő. Az időmérő edzés győztese elárulta, hogy a gumihőmérséklet tökéletes beállítása volt a kulcs:

„A gumielőkészítés kiemelt téma volt a Ferrarinál az elmúlt néhány versenyen, mert úgy érezzük, hogy a versenyen mindig nagyon erősek vagyunk, de úgy tűnik, hogy a kvalifikáción hiányzott valami. Az idei autó igen jól bánik a gumikkal, de úgy gondolom, hogy ez néha azt jelenti, hogy az időmérőn talán nem tudjuk kihozni a maximumot a gumikból az első részében a lágy gumikon. A háromhetes szünet alatt egy kicsit erre fókuszáltam, és Austinba meg Mexikóba úgy érkeztem, hogy volt pár dolog, ami úgy tűnik, hogy kifizetődik.”

Sainz mindkét Q3-as köre kellően gyors volt a pole pozícióhoz. Azt mondta, az eredmény „nagyon édes” volt számára:

„Nem megszokott, hogy két ennyire erős köröm legyen Mexikóban. Rengeteg megcsúszás van a köreimben, nagyon nehéz összerakni egyet is, és igazából a Q3-as két köröm majdnem mindkettő tökéletes volt. Nagyon örülök, hogy a pole-ban lehetek, és hogy megerősítettem az austini jó formámat. Austinban már a Q3 utolsó köre is jól jött ki, mielőtt sárga zászlóztak volna. Szóval nagy reményekkel érkeztem Mexikóba, és ezt sikerült megtartanom.”

Vámosi Péter

Recent Posts

Egyforma autót kapott Verstappen és Pérez? – Red Bull-szerelő tisztázta a vitát

Calum Nicholas, a Red Bull korábbi vezető motorspecialistája szerint Sergio Pérez és Max Verstappen Forma-1-es…

13 perc ago

Meggondolatlan megjegyzései miatt felfüggesztette az FIA a vezető versenybíróját

Az FIA felmentette Derek Warwick volt F1-pilótát a hétvégi Kanadai Nagydíj versenybírói tisztségéből, miután engedély…

1 óra ago

Nagy változás előtt a Yamaha – megkezdődhet az érdemi fejlesztés

A Yamaha megerősítette, hogy Andrea Dovizioso az elsők között próbálhatta ki az új V4-es erőforrást.…

2 óra ago

Leclerc kész elhagyni a Ferrarit a sikerek érdekében

Idén sem túl bíztató a Ferrari, aminek eredménye akár az lehet, hogy Charles Leclerc leléphet.…

3 óra ago

Russell sikert hozott a második edzés, ahol a McLarenek összekapták magukat, a Williamsek pedig szárnyalnak

Sokáig kellett fennmaradnia annak, aki a Kanadai Nagydíj második szabadedzését megnézte, hiszen magyar idő szerint…

9 óra ago

Faas meglepetésre az egyik legjobb volt a Slovakia Ringen a Freightliner-Mercedesszel – videó

Steffen Faas Kiss Norbi csapattársa is volt korábban, a tankpool24-Mercedesnél – az a csapat ma…

11 óra ago