A Sauber és az Audi ugyan még hallgat, de Brazíliából már őrületes pletykák érkeznek, és a helyiek is úgy érzik, hogy tudnak már valamit.
Egyöntetűen azt állítják, hogy Gabriel Bortoleto 2025-ben a második Sauberben ül majd Nico Hülkenberg mellett, és emiatt egyre több hír kering arról, hogy Brazíliának hamarosan újabb Forma-1-es pilótája lesz. Gabriel Bortoletónak hívják, 20 éves és São Paulóból származik – akárcsak olyan híres elődök, mint Emerson Fittipaldi, Ayrton Senna és Rubens Barrichello.
Bortoleto jövőre a Sauber másik versenyzője lesz, így 2026-tól az Audi gyári pilótája lesz Nico Hülkenberg mellett. A szerződést állítólag már véglegesítették, és a bejelentés is hamarosan megtörténhet. A csapat a jelek szerint ezt mindenesetre nem a Brazil Nagydíj alatt akarta megpecsételni. Az ugyanis magára vonta volna a figyelmet, és kitette volna Bortoletót a média rohamának.
Amennyiben ez valóban megtörténne, az Audi bátorságot mutatna ezzel a pilótapárossal. A konzervatívabb megoldás Valtteri Bottas vagy Kevin Magnussen alkalmazása lett volna. Mivel azonban Nico Hülkenberg személyében már van egy tapasztalt pilótájuk, kezelhető az a kockázat, hogy egy újoncot válasszanak. Az Audi leendő gyári alakulatának második pilótafülkéjére jelöltek listája hosszú volt. Most túlkínálat van tehetséges fiatal versenyzőkből a nagydíjversenyzés világában. Gabriel Bortoleto mellett Franco Colapinto, Felipe Drugovich, Théo Pourchaire és Mick Schumacher is versenyben volt, hogy csak párat említsünk. Hogy miért pont most Bortoleto lett a befutó, azt csak találgatni lehet. A McLaren tartalékversenyzője lenyűgöző pályafutással rendelkezik, hiszen első nekifutásra megnyerte a Formula 3-at, és két versenyhétvégével a vége előtt a Formula 2-es első évében is vezeti a bajnokságot. Még Verstappen is dicsérte a srácot:
„Ha én a Sauber helyében lennék, már véglegesítettem volna a szerződését.”
A McLaren csapatfőnöke, Andrea Stella is így nyilatkozott ifjú titánjáról Brazíliában:
„Ilyen sikertörténet mellett normális, hogy más Forma-1-es istállók is érdeklődnek Gabriel iránt. A McLaren nem fog Gabriel útjába állni, ha lehetősége nyílna arra, hogy az F1-ben versenyezzen.”
Ez eléggé úgy hangzik, mintha megerősítené a híreszteléseket. Stella ugyanakkor megemlítette, hogy az érdeklődőkkel még zajlanak a tárgyalások, és meglátják, hogy a jövőben milyen forgatókönyv alakul ki ebből. A kérdés az, hogy Bortoletot csak kölcsönadják-e, vagy teljesen átadják a Sauber/Audinak. Az Audi Forma-1-es irányítója, Mattia Binotto már egy ideje leszögezte, hogy kölcsönadásról szó sem lehet. Ahogyan a Red Bull is ezt állította magukról Colapintóval kapcsolatban. A nevelőcsapataik nem gördíthetnek komoly akadályokat a pilótájuk útjába, főleg, ha a például a McLarenhez hasonlóan Bortolettónak sem tudnak állandó pilótafülkét biztosítani a következő két évre. Mindenki tudja, hogy két év tartalékpilótaként karriergyilkos. Lásd Drugovich esete.
Nincs értelme tehát azon spekulációnak, hogy a Sauber még egy évig hagyná Bottast vezetni, addig lassan hozzászoktatná Bortoletót az istállóhoz, majd 2026-ban véglegesítené a nagy brazil versenyzői reménységet. A McLaren ellene lehet egy ilyen megoldásnak. Már csak azért is, mert a Saubernél nincs lehetősége arra, hogy kétéves autókban úgynevezett „TPC-teszteket” adjanak egy fiatal pilótának. Ezt a részleget még csak jövőre állítják fel Hinwilben.
1997-es sauberes képet posztolt a fiktív F1-es csapat Brad Pittről!