Max Verstappen számára hullámvasút volt a brazil hétvége. A frusztrációjától kezdve a kvalifikáción a holland 62. nagydíjgyőzelméig. Christian Horner, a Red Bull Racing csapatfőnöke visszatekintett Interlagosra.
Nehéz elképzelni egy olyan napot, amely erőteljesebb érzelmeket tartalmazott volna, mint amilyeneket Max Verstappen Brazíliában érzett. Legjobb idő a vasárnap délelőtti kvalifikáción az első etapban, aztán piros zászló a legostobább pillanatban, majd végül egy 17. rajthely a büntetéssel együtt. Ahonnan a Red Bull versenyzője meg sem állt a győzelemig.
A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner így nyilatkozott: „Az érzelmek hullámvasútja volt – hihetetlen! Tudtuk, hogy jó autónk van. Az autó gyors volt a szombati sprinten, és egy kisebb szabálytalanság miatt elveszíteni a harmadik helyet a rövid versenyen fájt, de most már biztosak lehettünk benne, hogy a tempónkat tartjuk.”
„Aztán a Q1-ben mi voltunk a leggyorsabbak, és a Q2-ben is így voltunk, de aztán egyszerűen pechünk volt. Miután felvettük az öt rajthelyes büntetést, a rajtrács utolsó előtti sorában álltunk. Nagyon gyorsan össze kell szedned magad, és a versenyre kell tudnod koncentrálni. Max mentális ereje és hozzáállása egy ilyen nehéz helyzet kezelésében egyszerűen kiemelkedő.”
Horner a kvalifikációs balhé után alaposan elbeszélgetett sztárjával? Az angol így folytatja: „Ő nem az a fajta versenyző. Megtalálja a saját útját. A mentális ellenállóképessége óriási, ami nagyon fontos része az erősségeinek. De láthattuk, mennyit jelentett neki, hogy ilyen versenyt futott. Azt hiszem, régóta nem láttam őt ennyire izgatottnak egy dobogón. És azt hiszem, a Forma-1 egyik legnagyszerűbb versenyének lehettünk szemtanúi. Már a rajtja önmagában is elektrifikáló volt. Az első köre számomra Ayrton Senna 1993-as doningtoni versenyének szintjén van. Azt hiszem, Max hat vagy hét autót előzött meg az első körben.”
„Ő volt az egyetlen, aki igazán előre tudott nyomulni, mert olyan későn fékezett az 1-es kanyarban, akár Lewis Hamilton, akár Oscar Piastri. Aztán persze az újraindítás után irányította a versenyt, és könnyedén elhúzott, néha körönként egy másodperccel gyorsabb volt, mint mindenki más.”
„Az elmúlt hetekben sok kritika érte Maxot. Mindig az a legjobb, ha a versenypályán adjuk meg a választ, és Max pontosan ezt tette. A rajtrács 17. helyéről a győzelemig eljutni véleményem szerint pályafutása egyik legjobb versenyzése. Egy olyan napon, amikor a körülmények ennyire alattomosak, láthatjuk a versenyzők közötti különbségeket”.
„A nyári szünet óta egyre csökkent az előnyünk a pilóták bajnokságát tekintve, és miután június óta nem nyertünk, jó volt újra hallani a Rolling Stones-t a garázsban – amit Dietrich Mateschitz emlékére játszunk minden egyes nagydíjgyőzelmünkkor.”
Nem fogott a büntetés Verstappenen: a 17. helyről nyert, míg Norris a pole-ból a 6. helyre csúszott