F1

Horner alig találta a szavakat: Max olyat robbantott, mint Senna 1993-ban Doningtonban

Max Verstappen számára hullámvasút volt a brazil hétvége. A frusztrációjától kezdve a kvalifikáción a holland 62. nagydíjgyőzelméig. Christian Horner, a Red Bull Racing csapatfőnöke visszatekintett Interlagosra.

Nehéz elképzelni egy olyan napot, amely erőteljesebb érzelmeket tartalmazott volna, mint amilyeneket Max Verstappen Brazíliában érzett. Legjobb idő a vasárnap délelőtti kvalifikáción az első etapban, aztán piros zászló a legostobább pillanatban, majd végül egy 17. rajthely a büntetéssel együtt. Ahonnan a Red Bull versenyzője meg sem állt a győzelemig.

A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner így nyilatkozott: „Az érzelmek hullámvasútja volt – hihetetlen! Tudtuk, hogy jó autónk van. Az autó gyors volt a szombati sprinten, és egy kisebb szabálytalanság miatt elveszíteni a harmadik helyet a rövid versenyen fájt, de most már biztosak lehettünk benne, hogy a tempónkat tartjuk.”

„Aztán a Q1-ben mi voltunk a leggyorsabbak, és a Q2-ben is így voltunk, de aztán egyszerűen pechünk volt. Miután felvettük az öt rajthelyes büntetést, a rajtrács utolsó előtti sorában álltunk. Nagyon gyorsan össze kell szedned magad, és a versenyre kell tudnod koncentrálni. Max mentális ereje és hozzáállása egy ilyen nehéz helyzet kezelésében egyszerűen kiemelkedő.”

Horner a kvalifikációs balhé után alaposan elbeszélgetett sztárjával? Az angol így folytatja: „Ő nem az a fajta versenyző. Megtalálja a saját útját. A mentális ellenállóképessége óriási, ami nagyon fontos része az erősségeinek. De láthattuk, mennyit jelentett neki, hogy ilyen versenyt futott. Azt hiszem, régóta nem láttam őt ennyire izgatottnak egy dobogón. És azt hiszem, a Forma-1 egyik legnagyszerűbb versenyének lehettünk szemtanúi. Már a rajtja önmagában is elektrifikáló volt. Az első köre számomra Ayrton Senna 1993-as doningtoni versenyének szintjén van. Azt hiszem, Max hat vagy hét autót előzött meg az első körben.”

„Ő volt az egyetlen, aki igazán előre tudott nyomulni, mert olyan későn fékezett az 1-es kanyarban, akár Lewis Hamilton, akár Oscar Piastri. Aztán persze az újraindítás után irányította a versenyt, és könnyedén elhúzott, néha körönként egy másodperccel gyorsabb volt, mint mindenki más.”

„Az elmúlt hetekben sok kritika érte Maxot. Mindig az a legjobb, ha a versenypályán adjuk meg a választ, és Max pontosan ezt tette. A rajtrács 17. helyéről a győzelemig eljutni véleményem szerint pályafutása egyik legjobb versenyzése. Egy olyan napon, amikor a körülmények ennyire alattomosak, láthatjuk a versenyzők közötti különbségeket”.

„A nyári szünet óta egyre csökkent az előnyünk a pilóták bajnokságát tekintve, és miután június óta nem nyertünk, jó volt újra hallani a Rolling Stones-t a garázsban – amit Dietrich Mateschitz emlékére játszunk minden egyes nagydíjgyőzelmünkkor.”

Vörös Kamilla

Recent Posts

A Honda hálás és meghatódott a szenvedélyes Verstappen miatt

A Honda Racing Corporation elnöke, Koji Watanabe hálás volt a Japán Nagydíj után, miután Max…

2 óra ago

Trump vámjaival a Forma-1, az IndyCar és a NASCAR is ráfázhat

Donald Trump amerikai elnök legújabb vámintézkedései komoly következményekkel járhatnak az amerikai gazdaság számos területére, köztük…

4 óra ago

Colapinto szerint a Red Bull bealudt, mielőtt aláírt az Alpine-hoz

Franco Colapinto idén nem rendelkezik Forma-1-es üléssel, mégis beszédtémát szolgáltat. Sok minden szól Colapintóról úgy,…

6 óra ago

Verstappen és Sainz barátnői közös eseményen vettek részt

Max Verstappen barátnője, Kelly Piquet, a figyelem középpontjába került a monacói Monte Carlo Tennis Masters…

7 óra ago

Verstappen kihagyja az első szabadedzést Bahreinben

A Red Bull junior Ayumu Iwasa is F1-es autóba ülhet hétvégén Bahreinben. A 23 éves…

8 óra ago

24 év börtönbüntetést úszott meg az adóhivatallal packázó korábbi spanyol világbajnok

Alfonso „Sito” Pons, a kétszeres 250 köbcentis világbajnok végre lezárta nem sportolói életének legsötétebb -…

10 óra ago