George Russell a múlt hétvégén remekül rajtolt a Sao Pauló-i Nagydíjon és azonnal átvette az első helyet a pole-ból induló Lando Norristól. De számára is előnytelenül jöttek ki a versenymegszakítésok, így végül csak a negyedik helyen ért célba.
Russell a 29. körig tartotta az első helyet, majd ő és Norris is kiálltak friss gumikért. Tették ezt akkor, mikor az amúgyis esős versenyen egyre nőtt az esélye annak, hogy komolyabb eső érkezik a pályára. Ráadásul épp azután, hogy végetért egy virtuális biztonsági autós fázis, amely alatt a többség megejtett egy „ingyen” kerékcserét.
Majd nem sokkal később a Williams versenyzője, Franco Colapinto összetörte Williamsét. Norris ekkor ismét Russell mögött volt, de előbbi elfékezte magát, lecsúszott a pályáról, így Russell előzni tudott. Pierre Gaslyt azonban nem tudta utolérni a végső dobogós helyért.
Közvetlenül boxkiállása előtt Russell piros zászlót követelt, nem sokkal Colapinto balesete előtt már figyelmeztetett, hogy „nagy bukások” várhatóak a körülmények miatt.
Az Eurosportnak nyilatkozva Hans-Joachim Stuck korábbi F1-es versenyző azonban lesajnálóan reagált Russell panaszaira.
Bár elismeri, hogy a biztonság a legfontosabb, Stuck rámutatott, hogy a versenyirányítás és a biztonsági autó vezetője, Bernd Maylander a körülményeket versenyképesnek ítélte. Egyúttal emlékeztette Russellt, hogy az a versenyző, aki kényelmetlenül érzi magát, annak nem kell versenyezni.
„Ez nevetséges” – mondta Stuck. „És egyébként is: versenyzők vagy nem versenyzők? Csak tökéletes körülmények között vezetnek? Akkor csak le kell venniük a lábukat a gázról, és uralni a helyzetet.”
„Ha nem veszem le a lábam a gázról, akkor elszállok. Az ilyen kaliberű versenyzőknek ezzel meg kell birkózniuk. Ez nem a Kurfurstendammon [Berlin híres sugárútja] való autózás, hogy kávét igyunk. Ha Bernd Maylander azt mondja, hogy lehetséges, akkor vezetnünk kell. Ez így van.”
„Egyrészt természetesen a biztonság a legfontosabb, másrészt viszont a világ legjobb versenyzői ülnek az autókban. És ha egy helyen csúszik, akkor egyszerűen csak le kell venni a lábunkat a gázról.”
„Aki ezek után még mindig vezetni akar, az vezethet. Aki pedig nem akar, az kimaradhat.”
Russell védelmében azonban több versenyző is megszólalt. A fedélzeti felvételek azt mutatják, hogy a látótávolság időnként gyakorlatilag nulla volt. Az újonc Oliver Bearman például „próbált nem meghalni’, és sürgette a Haas csapatát, hogy „beszéljenek az FIA-val”. Illetve Liam Lawson is azt mondta, hogy csak a „túlélésre” konventrált.
Mikor a verseny a piros zászlót követően folytatódott, az eső alábbhagyott, a versenyzők még mindig küszködtek azzal, hogy a pályán maradjanak.