Categories: F1

Egy ex-versenyző üzent George Russellnek: Nem kötelező ám versenyezni!

George Russell a múlt hétvégén remekül rajtolt a Sao Pauló-i Nagydíjon és azonnal átvette az első helyet a pole-ból induló Lando Norristól. De számára is előnytelenül jöttek ki a versenymegszakítésok, így végül csak a negyedik helyen ért célba.

Russell a 29. körig tartotta az első helyet, majd ő és Norris is kiálltak friss gumikért. Tették ezt akkor, mikor az amúgyis esős versenyen egyre nőtt az esélye annak, hogy komolyabb eső érkezik a pályára. Ráadásul épp azután, hogy végetért egy virtuális biztonsági autós fázis, amely alatt a többség megejtett egy „ingyen” kerékcserét.
Majd nem sokkal később a Williams versenyzője, Franco Colapinto összetörte Williamsét. Norris ekkor ismét Russell mögött volt, de előbbi elfékezte magát, lecsúszott a pályáról, így Russell előzni tudott. Pierre Gaslyt azonban nem tudta utolérni a végső dobogós helyért.

Közvetlenül boxkiállása előtt  Russell piros zászlót követelt, nem sokkal Colapinto balesete előtt már figyelmeztetett, hogy „nagy bukások” várhatóak a körülmények miatt.

Az Eurosportnak nyilatkozva Hans-Joachim Stuck korábbi F1-es versenyző azonban lesajnálóan reagált Russell panaszaira.

Bár elismeri, hogy a biztonság a legfontosabb, Stuck rámutatott, hogy a versenyirányítás és a biztonsági autó vezetője, Bernd Maylander a körülményeket versenyképesnek ítélte. Egyúttal emlékeztette Russellt, hogy az a versenyző, aki kényelmetlenül érzi magát, annak nem kell versenyezni.

„Ez nevetséges” – mondta Stuck. „És egyébként is: versenyzők vagy nem versenyzők? Csak tökéletes körülmények között vezetnek? Akkor csak le kell venniük a lábukat a gázról, és uralni a helyzetet.”

„Ha nem veszem le a lábam a gázról, akkor elszállok. Az ilyen kaliberű versenyzőknek ezzel meg kell birkózniuk. Ez nem a Kurfurstendammon [Berlin híres sugárútja] való autózás, hogy kávét igyunk. Ha Bernd Maylander azt mondja, hogy lehetséges, akkor vezetnünk kell. Ez így van.”

„Egyrészt természetesen a biztonság a legfontosabb, másrészt viszont a világ legjobb versenyzői ülnek az autókban. És ha egy helyen csúszik, akkor egyszerűen csak le kell venni a lábunkat a gázról.”

„Aki ezek után még mindig vezetni akar, az vezethet. Aki pedig nem akar, az kimaradhat.”

Russell védelmében azonban több versenyző is megszólalt. A fedélzeti felvételek azt mutatják, hogy a látótávolság időnként gyakorlatilag nulla volt. Az újonc Oliver Bearman például „próbált nem meghalni’, és sürgette a Haas csapatát, hogy „beszéljenek az FIA-val”. Illetve Liam Lawson is azt mondta, hogy csak a „túlélésre” konventrált.

Mikor a verseny a piros zászlót követően folytatódott, az eső alábbhagyott, a versenyzők még mindig küszködtek azzal, hogy a pályán maradjanak.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

F1-es belga kvíz: Teszteld tudásod, és legyen tiéd az év végi nyeremény!

Ahogy azt már megszokhattátok, ha Forma-1-es versenyhét, akkor "nagydíjas" kvíz a Motorsportol.hu-n! Következik sokak egyik…

22 perc ago

Ami eddig pletykának tűnt, már nem az – Acosta bekopogtatott a VR46 ajtaján

Pedro Acosta lehetséges érkezése Valentino Rossi VR46 csapatához már hosszú ideje foglalkoztatja a MotoGP világát.…

2 óra ago

A versenypályán vesztette életét Pau Alsina, a JuniorGP versenyzője

A motorsport ismét mély gyászba borult, miután a fiatal spanyol tehetség, Pau Alsina, tragikus balesetben…

3 óra ago

Wolff: Nagy az érdeklődés Bottas iránt

Úgy tűnik, csak idő kérdése, hogy Valtteri Bottas visszatérjen a Forma-1-be. Az épp "parlagon heverő"…

4 óra ago

Barátnője a stabil pont Piastri életében

Oscar Piastri és barátnője, Lily Zneimer gyakran láthatóak együtt az F1-es paddockban. A McLaren ausztrál…

14 óra ago

Történelem íródik a Balaton partján: jön az 1000. Superbike-futam (menetrend)

Több mint harminc év után újra Magyarországra látogat a Superbike-világbajnokság mezőnye, ráadásul különleges pillanatban: a…

16 óra ago