Categories: F1

Egy ex-versenyző üzent George Russellnek: Nem kötelező ám versenyezni!

George Russell a múlt hétvégén remekül rajtolt a Sao Pauló-i Nagydíjon és azonnal átvette az első helyet a pole-ból induló Lando Norristól. De számára is előnytelenül jöttek ki a versenymegszakítésok, így végül csak a negyedik helyen ért célba.

Russell a 29. körig tartotta az első helyet, majd ő és Norris is kiálltak friss gumikért. Tették ezt akkor, mikor az amúgyis esős versenyen egyre nőtt az esélye annak, hogy komolyabb eső érkezik a pályára. Ráadásul épp azután, hogy végetért egy virtuális biztonsági autós fázis, amely alatt a többség megejtett egy „ingyen” kerékcserét.
Majd nem sokkal később a Williams versenyzője, Franco Colapinto összetörte Williamsét. Norris ekkor ismét Russell mögött volt, de előbbi elfékezte magát, lecsúszott a pályáról, így Russell előzni tudott. Pierre Gaslyt azonban nem tudta utolérni a végső dobogós helyért.

Közvetlenül boxkiállása előtt  Russell piros zászlót követelt, nem sokkal Colapinto balesete előtt már figyelmeztetett, hogy „nagy bukások” várhatóak a körülmények miatt.

Az Eurosportnak nyilatkozva Hans-Joachim Stuck korábbi F1-es versenyző azonban lesajnálóan reagált Russell panaszaira.

Bár elismeri, hogy a biztonság a legfontosabb, Stuck rámutatott, hogy a versenyirányítás és a biztonsági autó vezetője, Bernd Maylander a körülményeket versenyképesnek ítélte. Egyúttal emlékeztette Russellt, hogy az a versenyző, aki kényelmetlenül érzi magát, annak nem kell versenyezni.

„Ez nevetséges” – mondta Stuck. „És egyébként is: versenyzők vagy nem versenyzők? Csak tökéletes körülmények között vezetnek? Akkor csak le kell venniük a lábukat a gázról, és uralni a helyzetet.”

„Ha nem veszem le a lábam a gázról, akkor elszállok. Az ilyen kaliberű versenyzőknek ezzel meg kell birkózniuk. Ez nem a Kurfurstendammon [Berlin híres sugárútja] való autózás, hogy kávét igyunk. Ha Bernd Maylander azt mondja, hogy lehetséges, akkor vezetnünk kell. Ez így van.”

„Egyrészt természetesen a biztonság a legfontosabb, másrészt viszont a világ legjobb versenyzői ülnek az autókban. És ha egy helyen csúszik, akkor egyszerűen csak le kell venni a lábunkat a gázról.”

„Aki ezek után még mindig vezetni akar, az vezethet. Aki pedig nem akar, az kimaradhat.”

Russell védelmében azonban több versenyző is megszólalt. A fedélzeti felvételek azt mutatják, hogy a látótávolság időnként gyakorlatilag nulla volt. Az újonc Oliver Bearman például „próbált nem meghalni’, és sürgette a Haas csapatát, hogy „beszéljenek az FIA-val”. Illetve Liam Lawson is azt mondta, hogy csak a „túlélésre” konventrált.

Mikor a verseny a piros zászlót követően folytatódott, az eső alábbhagyott, a versenyzők még mindig küszködtek azzal, hogy a pályán maradjanak.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

F2: Fornaroli és Browning tündökölt Monzában

A Formula 2 monzai hétvégéjén két egészen különböző futamot láthatott a közönség: Leonardo Fornaroli megszerezte…

8 óra ago

Izgalmas szezonzárón van túl a Formula 3 mezőnye

Bár a bajnokavatás már korábban megtörtént, izgalmas hétvégét hozott a Formula 3 monzai hétvégéje, mely…

9 óra ago

Bearman és Bortoleto megjegyzést kaptak, mert nem modell barátnőjük van

A Haas brit verenyzője, Ollie Bearman, és a Kick Sauber újonca, Gabriel Bortoleto, kellemetlen kérdést…

10 óra ago

A McLaren a boxban tolt ki Norrisszal, Verstappen így nevetve nyert Monzában

Az Olasz Nagydíj rajtját követően olyan közel volt egymáshoz Max Verstappen és Lando Norris, mint…

11 óra ago

Razgatlıoğlu teljesen más dimenzióban – zsinórban tizenkettedik győzelmét aratta

Razgatlıoğlu egészen elképesztő dominanciát mutatott a Magny-Cours-i második futamon. Utcahosszal nyert Bulega előtt.  Toprak Razgatlıoğlu…

11 óra ago

Márquezt csak Márquez tudta megverni Barcelonában, Misanóban még nem lesz bajnokavatás

Álex Márquez tökéletes teljesítményt nyújtott a barcelonai főfutamon és maga mögött tudta tartani testvérét, így…

13 óra ago