Fotó: Mercedes-Benz AG
Mick Schumacher, a Forma-1-es legenda Michael fia, elárulta, hogy apja síbalesete után meg kellett találnia a saját útját a Forma-1-be, és még mindig követi a tanácsokat, amelyeket apja adott neki.
Matt Whyman új, „Inside Mercedes F1” című könyvének létrejöttéhez a szerző korlátlan hozzáférést kapott a Forma-1-es csapathoz, amelynek keretében Mickkel is beszélgetett édesapja versenyzői természetéről és az ő versenyzői karrierjére gyakorolt hatásáról.
A hétszeres világbajnok Michael Schumacher 2013 decemberében a francia Alpokban egy síbalesetben életveszélyes sérüléseket szenvedett, Mick akkor még csak 14 éves volt.
„Őrült gyerek voltam; mindent, amit apám csinált, én is megtettem” – mondta Mick.
„Háromévesen kezdtem el gokartozni. Hatéves voltam, amikor először búvárkodtam. Tízévesen már ejtőernyőztem.”
„Apám mindig nagyon nyitott volt arra, hogy bármit kipróbáljak, amit csak akarok, és én csak versenyezni akartam, mert azt élveztem a legjobban.”
„Nagyon támogató volt és nagyon szórakoztató, de tudott kihívást is jelenteni. Egyszer egy gokartversenyen nagyon későn fékeztem egy kanyarban, és sok időt nyertem. Amikor ezt elmondtam neki, azt mondta: ‘Igen, de minden kanyarban így kellett volna fékezned!'”
„Amikor úgy érezte, hogy nem veszem komolyan, azt mondta: ‘Mick, nem mennél inkább focizni a barátaiddal?'”
„Ha igen, akkor nincs szükségünk erre az egészre. De én ragaszkodtam hozzá, hogy versenyezni akarok, mire ő azt mondta: ‘Oké, akkor csináljuk rendesen’. Így aztán elkezdtünk jobban foglalkozni az európai gokartozással, és egyre jobb lettem.”
Mick végül úgy lett F1-es versenyző, hogy az apja nem volt mellette. Két szezonon keresztül a Haasnál versenyzett, mielőtt a Mercedes tartalékversenyzője lett.
A baleset előtt és a junior gokartos évei alatt némi előnyt élvezhetett a versenytársaival szemben, mivel édesapja mellette volt, ahogy a ranglétrán haladt előre.
Bár édesapja még mindig fontos része az életének, tanácsokkal és útmutatásai a baleset után már nem tudta ellátni.
„Aztán az apámnak balesete volt” – mondta Mick.
„Az azt követő évben kezdtem el versenyezni formula kategóriákban, és onnantól kezdve a saját lábamra kellett állnom.”
„De határozottan sok technikai dolgot tanultam tőle, amit a mai napig használok, ahogy az edzői munkáját is.”
„És mindig is nagyon rugalmas voltam. Amikor megsérültem, csak felpattantam, és tulajdonképpen még mindig ilyen vagyok.”
Schumacher jelenleg az FIA Endurance-világbajnokságban (WEC) az Alpine versenyzője, de továbbra is reménykedett abban, hogy jövőre egy F1-es csapathoz csatlakozik. Remélte, hogy a Sauberrel térhet vissza, de az Audi- tulajdonú csapat már megerősítette, hogy Gabriel Bortoletót választották Nico Hülkenberg partnerének.
Folyamatosan dolgoztak az elmúlt hónapokban a Révész Racing szerelői, és elkészült az a versenygép, mellyel…
Ha magáról a versenyről nem is, de Jack Doohan szabadedzésen elszenvedett hatalmas balesete miatt emlékezetes…
Pepita, avagy "kockás zászlós" tortát sütni motorsport rajongóknak közel sem nehéz feladat! Elárulom, hogy csináld!…
A futam során egy meglepő dolog szemtanúi lehetett a Japán Nagydíj nezőközönsége. Alexander Albon magas…
A kétszeres MotoGP-világbajnok Pecco Bagnaia szerint évekig fog tartani, amíg megemészti, hogy elveszítette a 2024-es…
Nagy sikerek és nagy bukások történtek hétvégén a női versenyzők körében. Marta Garcia, az F1…