Categories: F1

Ezt a 2 régi dolgot hozná vissza a Forma-1-be Hamilton

Lewis Hamilton elmondta, hogy 2 dolog visszatérését nagyon szeretné látni a Forma-1-ben. Az egyik ilyen a kézi sebességváltó, a másik pedig a „régi típusú” kavicságyak.

Hamilton Interlagosban vizes pályán vezethette gyerekkori hőse, Ayrton Senna 1990-es McLaren MP4/5B-jét, amit kézi váltóval kellett kezelnie.

Még mielőtt beleült volna Senna autójába, arra a kérdésre, hogy milyen jelenleg a sarok-lábujj fékezési technikája, tekintve, hogy kézi sebességváltóval fog vezetni, és a jelenlegi Forma-1-es autókban bal lábbal fékeznek, mosolyogva válaszolt: „Mindig sarokkal és lábujjal fékezek, így kell lennie!”

„Nem, fiatalabb koromban nagyon jó volt [a sarok-lábujj technikája], és amikor a [McLaren] MP4/4-gyel mentem, akkoriban is tudtam.”

„Ez olyasmi, ami hiányzik, bárcsak lenne ilyen a Forma-1-ben. Úgy értem, a kétpedálos dolog egyszerűen nem izgalmas, és vissza kellene hozni a H-váltót. Az fantasztikus volt.”

Később a hétszeres világbajnokot arról kérdezték, hogy agresszívabb lett-e a sportág, mióta ő a mezőnybe került.

Bár szerinte ez nem így van, van egy olyan aspektusa a Forma-1-nek, ami szerinte más, és amivel szívesen foglalkozna, ha lehet.

„Szerintem az egyetlen különbség az, hogy a pályákon most már vannak ezek a[z aszfaltozott] bukóterek” – mondta.

„Azt hiszem, amikor én csatlakoztam, nem voltak ezek a nagy kifutó területek.”

„Nem tudtál túlmenni rajta, letérni a pályáról, majd visszajönni, és ez az, amire azt mondanám, hogy a leginkább felfigyeltem. Így például talán Max [Verstappen] idején, vagy talán éppen előtte, amikor megjelentek ezek a nagy bukóterek, ahol a fiatalabb versenyzők vissza tudtak jönni, és igazán visszaélhettek ezekkel a területekkel, mert így nem érintették az autval például a füvet.”

„Azt hiszem, ez egy igazán jó párnát [védelmet] adott nekik, hogy beágyazzák magukat a sportba, és megtalálják a határt, emit mondjuk Fernando [Alonso] idejében és azelőtt, nem lehetett túllépni, mert a kavicságyban kötöttél ki.”

„A Pouhonnál például, a 10-es kanyarban Spa-ban, a rázókövön túl fű és kavics volt, ami határozottan aggasztó volt, amikor egy ilyen kanyarba bementél.”

„Szóval azt mondanám, hogy ez volt a legnagyobb változás, és jó lenne, ha visszatérne a régi iskola, ha lehetséges. Kavicságy, vagy valami ilyesmi. Talán nem biztonságos, de majd meglátjuk.”

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Szenvedve nézte végig fiai versenyét Márquez mama Aragónban

Marc és Álex Márquez édesanyja szenvedve nézte végig a fiai versenyzését Aragóniában. Marc Márquez ledominálta…

2 óra ago

A Kanadai Nagydíj is hosszú évekre biztosította helyét a naptárban

Pár nappal az idei Kanadai Nagydíj után a Forma-1 hivatalosan is bejelentette, hogy meghosszabbította a…

4 óra ago

Valós baleset ihlette a Brad Pitt-féle F1-es filmet!

A Brad Pitt főszereplésével készült új Forma-1-es film nemcsak látványos jeleneteket és fiktív rivalizálást ígér,…

6 óra ago

Elérzékenyült Antonelli édesapja a fia dobogója után

Első dobogóját után Andrea Kimi Antonelli nagyon meghatotta édesapját. A kanadai Gilles Villeneuve-ről elnevezett aszfaltcsík…

8 óra ago

Rendkívül szűk elit tagja lett Robert Kubica

Robert Kubica vezényletével zsinórban harmadik évben diadalmaskodott egy Ferrari a Le Mans-i 24 órás versenyen.…

10 óra ago

Megérkezett a Heineken 0.0 kampány az F1 film sztárjaival

Az alkoholmentes Heineken az Apple Original Films "F1 THE MOVIE" című filmjének hivatalos partnere lett.…

12 óra ago