Categories: F1

Ezt a 2 régi dolgot hozná vissza a Forma-1-be Hamilton

Lewis Hamilton elmondta, hogy 2 dolog visszatérését nagyon szeretné látni a Forma-1-ben. Az egyik ilyen a kézi sebességváltó, a másik pedig a „régi típusú” kavicságyak.

Hamilton Interlagosban vizes pályán vezethette gyerekkori hőse, Ayrton Senna 1990-es McLaren MP4/5B-jét, amit kézi váltóval kellett kezelnie.

Még mielőtt beleült volna Senna autójába, arra a kérdésre, hogy milyen jelenleg a sarok-lábujj fékezési technikája, tekintve, hogy kézi sebességváltóval fog vezetni, és a jelenlegi Forma-1-es autókban bal lábbal fékeznek, mosolyogva válaszolt: „Mindig sarokkal és lábujjal fékezek, így kell lennie!”

„Nem, fiatalabb koromban nagyon jó volt [a sarok-lábujj technikája], és amikor a [McLaren] MP4/4-gyel mentem, akkoriban is tudtam.”

„Ez olyasmi, ami hiányzik, bárcsak lenne ilyen a Forma-1-ben. Úgy értem, a kétpedálos dolog egyszerűen nem izgalmas, és vissza kellene hozni a H-váltót. Az fantasztikus volt.”

Később a hétszeres világbajnokot arról kérdezték, hogy agresszívabb lett-e a sportág, mióta ő a mezőnybe került.

Bár szerinte ez nem így van, van egy olyan aspektusa a Forma-1-nek, ami szerinte más, és amivel szívesen foglalkozna, ha lehet.

„Szerintem az egyetlen különbség az, hogy a pályákon most már vannak ezek a[z aszfaltozott] bukóterek” – mondta.

„Azt hiszem, amikor én csatlakoztam, nem voltak ezek a nagy kifutó területek.”

„Nem tudtál túlmenni rajta, letérni a pályáról, majd visszajönni, és ez az, amire azt mondanám, hogy a leginkább felfigyeltem. Így például talán Max [Verstappen] idején, vagy talán éppen előtte, amikor megjelentek ezek a nagy bukóterek, ahol a fiatalabb versenyzők vissza tudtak jönni, és igazán visszaélhettek ezekkel a területekkel, mert így nem érintették az autval például a füvet.”

„Azt hiszem, ez egy igazán jó párnát [védelmet] adott nekik, hogy beágyazzák magukat a sportba, és megtalálják a határt, emit mondjuk Fernando [Alonso] idejében és azelőtt, nem lehetett túllépni, mert a kavicságyban kötöttél ki.”

„A Pouhonnál például, a 10-es kanyarban Spa-ban, a rázókövön túl fű és kavics volt, ami határozottan aggasztó volt, amikor egy ilyen kanyarba bementél.”

„Szóval azt mondanám, hogy ez volt a legnagyobb változás, és jó lenne, ha visszatérne a régi iskola, ha lehetséges. Kavicságy, vagy valami ilyesmi. Talán nem biztonságos, de majd meglátjuk.”

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

A tavalyi hungaroringi győztes az élen az időmérő előtt!

Oscar Piasti volt a leggyorsabb a Magyar Nagydíj hétvégéjének utolsó szabadedzésén. A Magyar Nagydíj harmadik…

55 perc ago

Ez a legfrissebb, Alonso egészségügyi állapotáról

Fernando Alonso elárulta, hogy MRI-vizsgálaton esett át, miután hátsérülést szenvedett, ami miatt ki kellett hagynia…

3 óra ago

Inthraphuvasak megküzdött Ugochukwuval, de végül rajt-cél győzelmet aratott

Senki sem volt komolyan veszélyes Tasanapol Inthraphuvasakra, aki idei második győzelmét szerezte. Izgalmasnak ígérkező hétvégének…

4 óra ago

A GoElevennek nem kell már Iannone – van tovább?

A Go Eleven Ducati csapatfőnöke, Denis Sacchetti bejelentette, hogy Andrea Iannone és a csapat útjai…

5 óra ago

Valójában ezért marad Max Verstappen jövőre is a Red Bullnál

Max Verstappen megerősítette, hogy a következő szezonban továbbra is a Red Bull pilótája lesz. A…

6 óra ago

A Renault új vezérigazgatója elárulta, hogy látja az Alpine F1 csapat jövőjét

A Renault csoport új vezérigazgatója, Francois Provost megerősítette, hogy az Alpine továbbra is marad a…

7 óra ago