Fotó: Alex Bierens de Haan / Getty Images / Red Bull Content Pool
A Kanadai Nagydíj szervezői támogatják a Forma-1 azon törekvéseit, hogy racionalizálják a versenynaptárat és fenntarthatóbbá tegyék azt. Ennek segítése érdekében beleegyeztek abba, hogy a jövőben az elmúlt években megszokotthoz képest korábban rendezzék meg az eseményt.
A verseny promótere, az Octane Racing Group, valamint a kanadai kormány, a Canada Economic Development for Quebec Regions, Montreal városa, a Tourism Quebec, a Tourism Montreal és a Parc Jean-Drapeau kulcsfontosságú érdekeltjei mind részt vettek a folyamatban – közölte a Forma-1.
A megújult elkötelezettség és együttműködés révén a 2026-os szezontól kezdve a nagydíjat minden év májusának harmadik vagy negyedik hétvégéjén rendezik meg.
Ez a lépés lehetővé teszi, hogy az F1-es szezon európai szakasza egy egymást követő időszakban, az európai nyári hónapokban kerüljön megrendezésre, és a tervek szerint az F1-es közösség számára évente egy transzatlanti átkelés így megszűnik, ami jelentős szén-dioxid-kibocsátás-csökkentést jelent.
A bejelentés a versenynaptárban már végrehajtott változtatásokra épül, amelyek célja egy ésszerűsített versenynaptár létrehozása.
Ennek megfelelően a Japán Nagydíj tavaszra került, hogy az ázsiai-csendes-óceáni térség versenyeihez igazodjon. Azerbajdzsán őszre került, ahogy a bajnokság keletre, Szingapúr felé fordul, Katar pedig a szezon végén Abu Dhabihoz igazodik.
„Hihetetlenül hálás vagyok a szervezőnek és a Kanadai Nagydíjban részt vevő összes kormányzati érdekelt félnek, a helyi, a tartományi és az országos kormánytól kezdve” – mondta Stefano Domenicali, a Forma-1 elnök-vezérigazgatója.
„Nagyra értékeljük az összes érintett óriási erőfeszítéseit, hogy felgyorsították az esemény ideiglenes felépítését, hogy a megszokottnál korábban készen álljanak a Forma-1-es közösség fogadására. A változás nemcsak fenntarthatóbbá teszi a naptárunk jövőbeli menetét, hanem logisztikailag is ésszerűbbé teszi azt a csapataink és a személyzet számára.”
„A 2030-ig megvalósítandó Net Zero kötelezettségvállalásunk továbbra is prioritás számunkra, mint sportág, és az ehhez hasonló változtatásoknak köszönhetően jó úton haladunk a célunk elérése felé.”
Jean-Philippe Paradis, az Octane Racing Group vezérigazgatója hozzátette: „Ez a menetrendbeli változás egy fontos lépés a mi és a Forma-1 elkötelezettségében a fenntarthatóbb jövő felé. Bizonyítja, hogy a sportteljesítményt és az eseményszervezést a környezeti felelősségvállalással kívánjuk ötvözni.”
„Eltökélt szándékunk, hogy a montreali nyári szezon meghosszabbítása mellett egyedülálló és gazdagabb élményt nyújtsunk rajongóinknak, közösségeinknek és hűséges közönségünknek.”
„Az időpontváltoztatás így teljes mértékben illeszkedik a csapatunk által, az érdekelt felek közreműködésével felállított dinamikus stratégiai elképzelésbe, amely teljes mértékben arra összpontosít, hogy a Kanadai Nagydíj lenyűgöző élményt nyújtson egy fenntarthatóbb és befogadóbb környezetben.”
Alfonso „Sito” Pons, a kétszeres 250 köbcentis világbajnok végre lezárta nem sportolói életének legsötétebb -…
A Honda a jövőben beleszólhat az Aston Martin pilótafelállásába, ugyanakkor Fernando Alonso és Lance Stroll…
A MotoGP regnáló bajnoka, Jorge Martín szerint Marc Márquez „szívből jövő” tanácsai a sérüléséből való…
A Haas tavaly októberben kötött megállapodást a Toyotával, azon belül a Toyota Gazoo Racinggel, a…
Lewis Hamilton elárulta, hogy egy olyan pilóta, aki mindössze egyetlen Forma-1-es futamot nyert, az egyik…
Nem vagyok futó – mindig is utáltam a futást, egy busz után loholni is az…