Fotó: Aston Martin F1 Team
Fernando Alonso, a Forma–1 kétszeres világbajnoka nemrég nosztalgikus hangulatban idézte fel, mi hiányzik neki legjobban a sportág aranykorából.
Alonso 2001-ben mutatkozott be a száguldó cirkuszban. A 43 éves pilóta Mexikóban ünnepelte 400. futamát. Több érát is megélt, most őszinte listával válaszolt arra, mit szeretett leginkább a korábbi években.
„Tankolás. Gyors autók vasárnaponként. A motor hangja. Nagyobb szponzorok. Rajtrácslányok. Rajtrácsfiúk” – mondta, majd hozzátette: „Más volt a marketing. Most minden a közösségi médiáról szól. Korábban inkább a valós világban zajlott.”
Alonso szavai az elmúlt évtizedek Forma–1-es változásaira világítanak rá: a dübörgő V10-es motorok, az izgalmas tankolási stratégiák és a hagyományos szponzoráció helyét átvették az energiahatékony technológiák, a szabályozott költségvetés és a közösségi médiára épülő marketing.
Ennek ellenére a spanyol klasszis elismeri, hogy a Forma–1 most jobb helyzetben van, mint valaha: „A Forma–1 most nagyon népszerű világszerte, különösen az Egyesült Államokban. Ez a Liberty Media és az ő intézkedéseik érdeme.”
Külön kiemelte a költségvetési plafon bevezetését, amely szerinte nagyobb egyenlőséget teremtett a csapatok között: „A csapatok most nagyon professzionálisak, sok fegyelem van, költségvetési sapkák. Szóval szerintem most van a Forma–1 legjobb pillanata.”
Ugyanakkor nem tagadja, hogy a sport modernizációja kompromisszumokkal jár: „Régebben, különösen a bokszkiállásokkal, sok stratégiai lehetőség volt: több üzemanyaggal vagy kevesebbel indítani, három kiállással vagy egy kiállással menni. Most nem kell annyit menedzselni, mint akkoriban. És a versenyek, mert 30 kilónyi üzemanyaggal versenyzünk… Az időmérő és a verseny tempója körülbelül egy másodperccel volt lassabb, vagy valami ilyesmi. Most a versenyeken az akkumulátor és az üzemanyag miatt néha akár hét másodperccel is lassabbak vagyunk a verseny elején, ami kicsit kevésbé motiváló.”
Mindezek ellenére Alonso optimizmusa töretlen, és határozottan kijelentette: „A sportág legjobb pillanata most van.”
Alonso gondolatai emlékeztetnek arra, hogy bár a Forma–1 sokat változott, és egyes ikonikus elemei a múlt martalékává váltak, a sportág továbbra is a világ leginnovatívabb és legnépszerűbb motorsportja, amely képes folyamatosan megújulni.
A tripla Forma-1-es versenyhétvégék második állomása következik hétvégén: a Bahreini Nagydíj. Ezúttal már fellélegezhetnek azok,…
Oscar Piastri szerint a pályapozíció sokba került a McLarennek, a Max Verstappen elleni csatában. A…
Las Vegas, Monza, Le Mans, Zandvoort. Csak néhány azon legendás helyszínek közül, ahol május és…
Pecco Bagnaia csatlakozott más versenyzők, például Jorge Martín és Aleix Espargaró trendjéhez, és új YouTube-csatornát…
A japán Yuki Tsunoda első versenyhétvégéje a Red Bull csapatánál, a hazai versenye volt, a…
Lando Norris McLaren MCL39-es versenyautóját a Japán Nagydíj befejezése után az FIA széleskörű vizsgálatnak vetette…