Motorsportol.hu
2025. augusztus 28, csütörtök
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Mégsem lesz Andretti az Andretti csapat és így kerülhetnek be az F1-be?

Tajthi Andrea by Tajthi Andrea
2024.11.22.
Mégsem lesz Andretti az Andretti csapat és így kerülhetnek be az F1-be?

Fotó: Andretti Global

ADVERTISEMENT

Az Andretti General Motors által támogatott Forma-1-es indulása valószínűleg mégiscsak jóváhagyásra kerül.

Michael Andretti megpróbálta bejuttatni csapatát az F1-be, Andretti Global néven, a GM-mel és annak Cadillac márkájának közreműködésével. Az új F1-es csapat az FIA-tól jóváhagyást kapott, a Forma-1 azonban elutasította a jelentkezésüket, annak ellenére is, hogy a GM ígéretet tett arra, hogy 2028-ig saját F1-es motort fejleszt, azzal a szándékkal, hogy teljes értékű gyári csapattá váljanak.

Ez is érdekelhet

Megváltozik a McLaren neve jövőre

Megváltozik a McLaren neve jövőre

2025.08.28.
Bottas máris lát valamit, amiben a Cadillac hasonlít a korábbi bajnok Mercedesre

Bottas máris lát valamit, amiben a Cadillac hasonlít a korábbi bajnok Mercedesre

2025.08.28.

Az Andretti azonban nem volt hajlandó feladni, és tovább építette leendő F1-es programját.

Kiterjedt szélcsatorna-munkát végzett a Toyota kölni létesítményének felhasználásával, állítólag jelentős előrelépést tett a 2026-os kaszni építésében és töréstesztelésében. Továbbá több kulcsfontosságú alkalmazottat is felvett, köztük a tapasztalt Pat Symondsot, aki legutóbb az F1 technikai vezetője volt.

Ezzel egy időben az F1 tulajdonosára, az amerikai Liberty Mediára is elkezdtek nyomást gyakorolni, és és az ügy kapcsán az Igazságügyi Minisztérium is vizsgálatot indított.

A legjelentősebb fejleményt azonban az Andretti Globalnál nemrégiben történt felsővezetői váltás és Michael Andretti azon döntése jelentette, hogy lemond a napi vezetésről.

Andretti megközelítése a rajtrácsra való feljutás érdekében ellentmondásos volt, és súrlódásokat okozott közte és a FOM (Formula One Management) között.
Az Associated Press beszámolója szerint azonban, amelyet a The Race forrásai is megerősítettek, az Andretti Global, amelyet most Andretti üzleti partnere, Dan Towriss vezet, lehetővé tette, hogy a patthelyzetet feloldják.

Bár azt nem tudni, hogy a nevezést milyen néven nyújtanák be, de az eredeti Andretti Cadillac név várhatóan megváltozik. Az Andretti név eltűnhet, vagy legalábbis kisebb hangsúlyt kaphat, még akkor is, ha az Andretti szervezet az alapja a csapatnak. A legvalószínűbb, hogy GM és/vagy Cadillac márkajelzés alatt folytatódik majd a projekt.

Ez azt tükrözi, hogy az átdolgozott nevezést kezdettől fogva inkább egy „igazi” GM-csapatnak tekintik, éami pedig kulcsfontosságú különbség ahhoz képest, amit az F1 2024 elején elutasított. Azonban a gyári motor megszerzésére még mindig 2028-ig is kell várni.

A GM/Cadillac számára nem praktikus, hogy a 2026-ra a motorfejlesztést felgyorsítsák, ami azt jelenti, hogy eleinte a programnak ügyfélmegállapodást kell kötnie, ami az egyik olyan tényező, amitől a FOM eredetileg óvakodott.

Andrettinek korábban volt egy elvi megállapodása a Renault-val, de az már rég lejárt, és a Renault egyébként is leállítja a motorprogramját.

Mindezen változások vélhetően azt is eredményeznék, hogy a Szövetségi Igazságügyi Minisztérium vizsgálatát megszüntetnék, mivel a GM, amely a leginkább érdekelt fél, nem lenne többé elzárva az F1-től.

Source: The Race
Tags: Andretti GlobalCadillacF1Forma-1General MotorsMichael Andretti
Tajthi Andrea

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Lesz újonc versenyző az F1-es mezőnyben 2026-ban?
16 Szavazat · 16 szavazat
Szavazok

Ajánló

Igazi időutazás a MotoGP múltjába és jelenébe – MotoGP Illusztrált történelem

Igazi időutazás a MotoGP múltjába és jelenébe – MotoGP Illusztrált történelem

2025.08.12.
Botrányok, cserék és történelmi pillanatok: Félévi F1-es értékelés

Botrányok, cserék és történelmi pillanatok: Félévi F1-es értékelés

2025.08.10.
Ott leszel az idei F1-es Magyar Nagydíjon? Ezeket az infókat mindenképp tudnod kell!

Ott leszel az idei F1-es Magyar Nagydíjon? Ezeket az infókat mindenképp tudnod kell!

2025.07.29.

TOP 5

  • A Stake F1 Team Kick Sauber csapat nem vehet részt a Holland Nagydíjon!

    A Stake F1 Team Kick Sauber csapat nem vehet részt a Holland Nagydíjon!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Négyszeres bajnokot igazolna a Red Bull Verstappen mellé

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Várhatóan két Forma-1-es motor is figyelemre méltó lesz 2026-ban

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Kimi után Räikkönen is kell Toto Wolffnak?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Ő lehetne Hamilton utódja a Ferrarinál?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu