F1

Újabb ikonikus pálya hosszabbította meg F1-es szerződését!

A Forma-1 bejelentette, hogy az Olasz Nagydíj 2031-ig a versenynaptár része marad egy új, hatéves megállapodás keretében, amely a jelenlegi, 2025-ig tartó szerződést bővíti ki. Az új megállapodást az Autodromo Nazionale Monza jelentős fejlesztései előzték meg a 2024-es nagydíj előtt, ahol 335 000 rajongó volt jelen a hétvégén, hogy láthassa Charles Leclerc győzelmét.

A monzai pályát, a Sebesség Templomának is nevezik. 1922-ben épült, és az 1950-es első világbajnokság óta minden évben otthont adott egy nagydíjnak, kivéve 1980-ban, amikor a pályát felújítás miatt bezárták. A Milánótól északkeletre fekvő, 5,8 km-es pálya az egyik leggyorsabb a Forma-1-es versenynaptárban, a versenyzők a kör 80%-ában a gázpedálon állnak. 2020-ban Monzában futották a leggyorsabb F1-es kört az átlagsebesség tekintetében, amikor Lewis Hamilton 1:18.887-es idővel szerezte meg a pole pozíciót a 2020-as Olasz Nagydíjra, 264,362 km/h-s átlagsebességgel.

A jelenlegi mezőnyből öt versenyző – Fernando Alonso, Lewis Hamilton, Charles Leclerc, Pierre Gasly és Max Verstappen – nyert már a Sebesség Templomában, csatlakozva a sport ikonjaihoz, köztük Alberto Ascarihoz, Juan Manuel Fangiohoz, Sir Stirling Mosshoz, Sir Jackie Stewarthoz, Niki Laudához, Ayrton Sennához és Michael Schumacherhez, akik szintén megnyerték az Olasz Nagydíjat.

A Forma-1 továbbra is erős növekedést mutat Olaszországban, mind a közvetítések terén, ahol a nézőszám 2023-ban elérte a 183,3 milliót, mind az online térben, ahol a közösségi média követők száma 16%-kal nőtt az elmúlt szezonban.

Stefano Domenicali, a Forma-1 elnök-vezérigazgatója elmondta: „Örömmel jelentem be, hogy az Olasz Nagydíj 2031-ig a versenynaptár része marad. Monza a Forma-1 történelmének szívében van, és a hangulat minden évben egyedülálló, ahogy a Tifosi hatalmas számban gyűlik össze, hogy szurkoljon a Ferrarinak és a versenyzőknek.”

„A pálya infrastruktúrájának közelmúltbeli fejlesztései és a tervezett beruházások a Forma-1 hosszú távú jövője iránti erős elkötelezettséget mutatják Olaszországban, és szeretném megköszönni az Olasz Automobilklub elnökének, az olasz kormánynak és Lombardia régiónak a sportunk iránti folyamatos szenvedélyüket és elkötelezettségüket. Szeretnék tisztelegni a hihetetlen olasz rajongók előtt is, akik olyan nagy szenvedéllyel támogatják a Forma-1-et.”

Angelo Sticchi Damiani, az Olasz Automobilklub elnöke elmondta: „Nagy megtiszteltetés számunkra, az Olasz Automobilklub (ACI) számára, hogy sikerült garantálnunk további hat Olasz Nagydíj megrendezését az Autodromo Nazionale Monzában 2025 után. Köszönet illeti a Formula One Group jelenlegi elnökét és vezérigazgatóját, Stefano Domenicalit, aki lehetővé tette a szerződés meghosszabbítását. Ahogyan az olasz kormánynak, Lombardia régiónak és az összes helyi intézménynek is, amelyek lehetővé tették, hogy az Olasz Nagydíj az elmúlt években egyre több lelkes rajongót vonzzon.”

Damiani hangsúlyozta: „Monza a világ legöregebb versenypályája, amely világbajnoki futamot rendez, és a leghosszabb ideje szerepel a világbajnokság versenynaptárában. Mindannyian tudjuk, hogy a történelem már nem elég. A pálya és az aluljárók újraburkolása után, amelyek javították a biztonságot a pályán és a rajongók számára, 2025-ben új kihívás előtt állunk: javítani kell a vendéglátás minőségét és mennyiségét. Ezt a célt szem előtt tartva már most azon dolgozunk, hogy megelőzzük a modern Forma-1 által támasztott követelményeket.”

A 2025-ös Olasz Nagydíj szeptember 5. és 7. között kerül majd megrendezésre.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

A 2026-os F1-es autók lassabbak lesznek, de nem ez a lényeg!

Az FIA szerint túl nagy hangsúlyt kapott a 2026-ban érkező új szabályrendszer kapcsán az, hogy…

3 óra ago

Világos a Cadillac álláspontja Horner lehetséges F1-es szerepével kapcsolatban

A Cadillac eloszlatta azokat a pletykákat, miszerint a formálódó F1-es csapata lehetőség lenne a Red…

4 óra ago

Quartararo bepöccent a lemaradó Yamaha miatt, már csak a V4-ben bízik

Fabio Quartararo hétvégéje magyar hétvégéje korántsem mondható sikeresnek. A francia nagyon őszintén beszélt, többek között…

5 óra ago

Technikaisport-menedzser szakot indít a Széchenyi István Egyetem

A győri Széchenyi István Egyetem technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzési szakot indít szeptembertől. A jelentkezési feltétel bármely…

6 óra ago

Várhatóan két Forma-1-es motor is figyelemre méltó lesz 2026-ban

A 2026-os idény állandó bizonytalansága közepette Juan Pablo Montoya két gyártót nevezett meg, amelyek szerinte…

7 óra ago

Eldőlt a többszörös világbajnok jövője – Körvonalazódik a pilótapiac

Újabb ülés kelt el a Superbike-ban, megvan Álvaro Bautista következő állomáshelye. Kedden délelőtt bejelentette a…

8 óra ago