Fotó: Finn Pomeroy/Mercedes-Benz AG
Ralf Schumacher úgy véli, hogy unokaöccse, Mick Schumacher érdemes lehet egy Forma-1-es versenyzői ülésre a GM-Cadillacnél, amikor az amerikai óriás 2026-ban csatlakozik a mezőnyhöz.
Bár az új istállónál várhatóan nagy lesz a verseny a pilótákért, Ralf nem zárta ki annak lehetőségét, hogy Mick visszatér a királykategóriába. Hétfőn az F1 megerősítette, hogy a General Motor autóipari óriáscéget, a Cadillac zászlaja alatt, ideiglenesen felvették a száguldó cirkuszba, 2026-ra. A sportág 11 alakulatra és 22 versenyzőre való bővülése beindította a találgatásokat az amerikai gyártó potenciális versenyzői felállásáról. A kezdeti pletykák amerikai tehetségekkel hozták összefüggésbe a GM-et, köztük az IndyCar sztárjával, Colton Hertával. Sőt, még a jelenlegi F1-es pilóta, Valtteri Bottas is érdeklődik a projekt iránt. Ralf Schumacher a német Sky-nak nyilatkozva hangsúlyozta, hogy a GM-Cadillac valószínűleg arra összpontosít, hogy hazai tehetségeket építsen be a felállásába. Óvatos volt ugyanakkor azzal kapcsolatban, hogy túlbecsülje az IndyCar-pilóták felkészültségét az F1-be való átugrásra:
„Egészen biztos vagyok benne, hogy amerikai tehetségekre fókuszálnak majd. Másrészt, azt is mondhatjuk, hogy az IndyCar szintje nem a Forma-1 nívója. Ezt számos tesztvezetés alkalmával láttuk. De ez nem jelenti azt, hogy ne lapulhatna valami szupertehetség ott, akit még senki sem talált meg.”
Mick Schumacher, aki 2021 és 2022 között a Haasnál versenyzett, jelenleg a Mercedes tartalékversenyzője. Vonzó opció lehet a GM-Cadillac számára. Ralf azonban elismerte, hogy egy új csapat felépítése kihívásokkal jár, azt is kiemelte, hogy a pilóták kiválasztásánál tapasztalatra és megbízhatóságra van szükségük:
„Feltételezem, hogy egy ismert nevet fognak megszerezni, hogy legyen egy kiindulópontjuk. Mindent a nulláról kell kezdeniük, és ez rohadt nehéz lesz. Ezért kell valaki, akiről tudod, hogy képes erre, és akire számíthatsz.”
Mick a Haasnál eltöltött két év F1-es tapasztalatával gazdagodott, és a Mercedesnél betöltött jelenlegi szerepe révén továbbra is kapcsolatban van a sportág élvonalával. A hétszeres világbajnok Michael Schumacher fiaként a pedigréje tovább növeli a piacképességét, ami vonzó lehet egy új csapatnak, amely erős identitást szeretne kialakítani. Ralf optimizmusát fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy a GM a sportágba való belépéssel járó hatalmas kihívás ellenére is sikeres lehet a Forma-1-ben:
„Természetesen időbe telik majd, de a General Motors egy óriási vállalat, és bármit is kezdenek el, a végén működni fog.”
A GM-Cadillac csatlakozása a rajtrácshoz Ralf szerint új lehetőségeket teremt a junior pilóták számára is, ezért így zárt:
„Akkor 11 csapatunk lesz, és én már nagyon várom ezt, mert lesz még egy-két hely az új, fiatal versenyzőknek. Tudjuk, milyen nehéz ez 20 autóval, így tíz százalékkal több áll a rendelkezésünkre.”
Unalmasan kezdődött, majd a végén egy káosz "sprintversennyel" ért véget a Spanyol Nagydíj, amit Oscar…
Verschoor győzött a barcelonai F2-es sprintversenyen, Lindblad pedig megszerezte első F2-es főfutam-győzelmét. Richard Verschoor okos…
Ivan Domingues megszerezte első Formula 3-as sikerét szombaton, Câmara pedig harmadik győzelmét aratta vasárnap. Felejthetetlen…
Nico Rosberg azt tanácsolja Lando Norrisnak, hogy keressen egy pszichológust, miután a 2016-os F1-es világbajnok…
Günther Steiner tűnt fel a MotoGP paddockjában a múlt hétvégi Brit Nagydíjon, és úgy néz…
Az Alpine ügyvezető tanácsadója, Flavio Briatore megerősítette, hogy az istálló aktívan keresi az új fix…