Fotó: Peter Fox/Getty Images/Red Bull Content Pool
Nem Max Verstappen fog indulni holnap az élről Katarban, hiába nyerte meg az időmérőt.
A sprintversenyen még nem tűnt gyorsnak a Red Bull, amit a holland versenyző is hangoztatott. A rövidített futam után a négyszeres világbajnok az autójára panaszkodott és kihangsúlyozta, hogy még Nico Hülkenberggel sem tudta felvenni az érdemi versenyt.
Ám az időmérőre már változott a széljárás, és a Q3-ban a 27 éves pilóta bizonyult a leggyorsabbnak. Mögé George Russell és Lando Norris ért fel. Ám a Red Bull fenegyerek túl lassan ment, így a stewardok beidézték a versenyzőt.
Bár George Russellt némileg meglepte Verstappen, az időmérő után a brit úgy nyilatkozott, ő nem büntetné a Las Vegasban ,,újra koronázott” bajnokot. Ám a versenyfelügyelők a vizsgálat után más elhatározásra jutottak és szokatlan szankcióval sújtották a hollandot.
,,A stewardok meghallgatták az 1-es rajtszámot viselő autó versenyzőjét (Max Verstappen), a csapata képviselőjét, a 63-as számmal versenyző pilótát (George Russell) és alakulata képviselőjét, tovább visszanézték a felvételeket, visszahallgatták a rádióbeszélgetéseket és megvizsgálták a telemetriát.
Az 1-es rajtszámú autó egy másik bemelegítő stratégiát követett, mint a 63-as. Ezen felül az 1-es rajtszámú versenygép pilótája jóval lassabb volt a deltaidőnél. Ezt azzal magyarázta, hogy el kellett engednie a 4-es (Lando Norris) és a 14-es (Fernando Alonso) autót. A 63-as rajtszámot viselő versenyző elmondta, tartotta a megadott köridőt, ám nem számított arra, hogy az 1-es versenyautó az ideális íven lesz. Hozzátette, ha az ideális íven autózik, akkor nem szabadna ilyen lassan mennie.
A versenyfelügyelők megállapították az ügy bonyolultsága mellett, hogy az 1-es rajtszámot viselő versenyző nem tartotta magát a versenyigazgatói feljegyzésekhez, és megítélésük szerint indokolatlanul lassan haladt az adott körülmények között.
Rendhagyó módon az incidens olyan helyzetben történt, mikor egyikük sem volt gyors körön. Ha a 63-as autó mért körön lett volna, akkor az ilyenkor szokásos 3 rajthelyes büntetés járna. A szankció mértékét viszont csökkenti az, hogy a 63-as rajtszámú versenyző tisztán látta az 1-es versenyautót és egyikük sem teljesített épp mérvadó kört.”
Verstappen így 1 rajthelyes büntetést kapott és 1 büntetőponttal lett gazdagabb. Ennél fogva George Russell örökölte meg az első helyet, míg a holland a másodikra csúszott vissza.
Carlos Sainz beszélt az édesanyja, Reyes Vazquez de Castro, és úgy egyáltalán az édesanyák iránti…
Razgatlıoğlu az elejétől kezdve magabiztosan vezette a Superpole-futamot, ami a BMW számára a 100. dobogót…
Egyszer beszélgettem egy volt Red Bullos dolgozóval arról, hogy mennyire különböző volt számomra a két…
Christian Horner elbocsátása a Red Bull Racingtől meglepetésként érte az F1 közösséget, beleértve Nigel Mansellt…
Feszültté vált a hangulat az FIA közelgő elnökválasztása körül, miután Tim Mayer, az FIA korábbi…
Alaposan megfogyatkozott a mezőny Németországban. Kisebb létszámmal indult el a Német Nagydíj a MotoGP-ben, hiszen…