Categories: F1

Wolff szerint a 24 futamos F1-es versenynaptár egyszerűen sok

Miközben egyre közelebb kerül egy Afrikai Nagydíj, a Forma-1 három vezető személyisége is ragaszkodik ahhoz, hogy a versenynaptárat ne bővítsék a jelenlegi 24 futamnál többre.

Max Verstappen letöltötte a káromkodása miatti közmunkát és átvette a világbajnoki trófeát Ruandában, ahol az ország elnöke, Paul Kagame elmondta, hogy örömmel jelentette be hivatalosan is a nagydíj megrendezésére vonatkozó pályázatukat. Afrika Szingapúrjává szeretnénk válni – idézi őt a La Gazzetta dello Sport. Nagy köszönet mondott Stefano Domenicalinak és az egész F1-es csapatnak az eddigi jó előrehaladásért a tárgyalások során. Az FIA elnöke, Mohammed Ben Sulayem hozzátette, miután aggodalmak merültek fel az ország biztonságával és a Marburg-vírus kitörésével kapcsolatban:

„Úgy érzem, hogy Ruanda és Afrika többet érdemel. Nézzétek meg Ruandát ma – biztonságos, szép és vendégszerető állam.”

Mivel azonban a versenynaptár és a kísérő betétprogramok a tönkremenetel határán vannak, az F1 vezérigazgatója, Domenicali jelezte, hogy egy új rendszerre lesz szükség, amelyben a versenyek évente váltják egymást a jövőben a naptárban. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egyetért azzal, hogy a sportág nem bővülhet tovább, még akkor sem, ha a Concorde-megállapodás elméletileg akár 25 Grand Prix-t is lehetővé tesz. Az osztrák szakember ORF televíziónak nyilatkozott:

„Túlléptünk egy határt. Az olyan emberek, mint én, kényelmesen utaznak, de a szerelők, akik össze- és szétszerelik az autót, gazdaságosan repülnek. Az emberek arcán már látszik, hogy ez így nem mehet tovább.”

A GPDA elnöke és korábbi Forma-1-es pilóta, Alex Wurz egyetért vele:

„Személy szerint is úgy gondolom, hogy ez már túl sok. Jobban örülnék 16 futamnak, egyszerűen a sportág telítettsége miatt.”

Véleményüket egy másik honfitársuk – a Red Bull tanácsadója, Dr. Helmut Marko – is osztja. Amikor ő a 70-es évek elején az F1-ben versenyzett, nagyjából csak egy tucat verseny volt, árulta el a ma már 81 éves Marko:

„Szerintem a 24 az abszolút a határ. Mi a felső vezetésben kiváltságosok vagyunk, de gondolnunk kell a szerelőinkre is. Szerintem nekik is jobban össze kell hangolniuk a teljes sorozatot, hogy ez a 24 futam megmaradjon a naptárban. Véleményem szerint 24-nél több már nem lehetséges a megterhelés miatt. Hacsak nem kezd el mindenki két külön legénységgel rendelkező csapatokkal versenyezni.”

Vámosi Péter

Recent Posts

Hazai pályán Hamilton nyitott az élen pénteken

Lewis Hamilton és a Ferrari bizonyult a leggyorsabbnak a silverstone-i első szabadedzésen. A Brit Nagydíj…

58 perc ago

Hamilton már előre néz – de vajon a Ferrari is?

Lewis Hamilton szerint a Ferrarinak minél előbb a 2026-os autó fejlesztésére kellene összpontosítania, hogy a…

2 óra ago

Brno sikeresen vizsgázott, ahol a V4-es Yamahát is tovább tesztelték

Brnóban kétnapos privát MotoGP-tesztet tartottak július 1–2. között, ahol a Honda és a Yamaha is…

3 óra ago

Az Alpine F1 valóban kinevezte Steve Nielsent ügyvezető igazgatójává, de igazoltak még további ismert neveket is

Az Alpine Formula 1 csapata véglegesítette Steve Nielsen szerződtetését, aki az Enstone-i csapat ügyvezető igazgatói…

4 óra ago

Egykori F1-es csapatfőnök fia lesz Mohammed ben Sulayem kihívója az FIA elnöki posztjáért!

Az FIA aktuális elnökének mandátuma az idei év végén lejár, új választás lesz. A kérdés…

5 óra ago

Fokozódik a nyomás Gaslyn és Colapintón

Zaklatottan hagyták el az Alpine versenyzői a Red Bull Ringet. Nehéz futama volt az Alpine-nak…

6 óra ago