Fotó: Cadillac
A Cadillac 2026-ban elindul a Forma-1-ben, ami azt jelenti, hogy még két versenyülés lesz. Ez egy újabb későn érkező esély Mick Schumachernek?
A leendő F1-es csapat, a Cadillac a pilótakeresése során Mick Schumacher is szemet vetett, árulta el a 84 éves Mario Andretti, aki az istálló felügyelőbizottságának a tagja. Amikor a DPA konkrétan Schumacherről kérdezte, ennyit mondott:
„Sok versenyzőt fontolóra veszünk, és minden lehetőséget nyitva tartunk.”
A rekorder Forma-1-es világbajnok Michael Schumacher fia újfent nem kapott állandó Forma-1-es versenyülést 2025-re. A 25 éves Mick Schumacher két év után felmondott a Mercedes tartalékversenyzői posztján, és a jövőben csak az Alpine hosszútávú világbajnoki programjára koncentrál. 2021-ben és 2022-ben az amerikai Haas alakulatnál versenyzett a száguldó cirkuszban. Andretti, aki 1978-ban a Lotusszal lett világbajnok, mindenesetre így folytatta:
„Szerintem a cél a kezdetektől fogva az volt, hogy legalább egy amerikai pilóta legyen. Mindenképpen volna értelme, hogy egy tapasztalt versenyző legyen az amerikai mellett, aki feltehetően Colton Herta lesz. De minden lehetőséget nyitva kell hagyni. Sosem tudhatod, mi derül ki a végső döntés idején. Hirtelen elérhetővé válhat valaki, akire sosem gondoltál volna.”
A Forma-1 tervei szerint 2026-tól a General Motors leányvállalata, a Cadillac lesz a tizenegyedik csapatuk. Az amerikai versenyistálló Ferrari-motorokat vásárol majd, de később saját motorokat épít a motorsport királykategóriájába. Milyenek a Haas után a második amerikai alakulat sikerének kilátásai? Erre az olasz gyökerekkel rendelkező amerikai-amerikai így felelt:
„Bárcsak tudnám erre a választ. Az üzlet nagyon kiszámíthatatlan. Csak annyit tehetsz, hogy megteszed a legjobbat, és annyi erőt, tudást és tapasztalatot építesz fel a csapaton belül, hogy mindez sikerüljön. Az egyetlen célod bármelyik sportágban az, hogy a csúcsra juss, mert nem csak a szórakozás miatt vagy benne. Nincsenek garanciák, és ez a szexepilje a dolognak. Amikor elkezdtem versenyezni, világbajnok akartam lenni. Pozitívan kell hozzáállni, és nagyban kell gondolkodnod. Ez az, ami motivál téged.”
Mario Andretti fia, Michael, a Forma-1-es vezetőséggel való balhék után távozott a csapatalapítóként a projektből.
Toprak Razgatlıoğlu elképesztő teljesítményével összehozta a mesterhármast Donington Parkban. Ezzel átvette a vezetést a tabellán…
A roncsderbivel végződő futamon Marc Márquez húzta be a győzelmet 200. királykategóriás versenyén. A MotoGP…
Carlos Sainz beszélt az édesanyja, Reyes Vazquez de Castro, és úgy egyáltalán az édesanyák iránti…
Razgatlıoğlu az elejétől kezdve magabiztosan vezette a Superpole-futamot, ami a BMW számára a 100. dobogót…
Egyszer beszélgettem egy volt Red Bullos dolgozóval arról, hogy mennyire különböző volt számomra a két…
Christian Horner elbocsátása a Red Bull Racingtől meglepetésként érte az F1 közösséget, beleértve Nigel Mansellt…