F1

A Red Bull nagyobb sebességre kapcsolt, hogy leváltsa a „hidegháborús relikviát”

A Red Bull szárnyal az új Forma–1-es szélcsatornájának építésében, hiszen az eredeti ütemtervhez képest három hónappal előrébb járnak Milton Keynes-ben, a Red Bull Campuson. 

A Red Bull komoly projektbe kezdett, amikor úgy döntött, hogy új szélcsatornát épít autóik fejlesztése érdekében. A létesítmény várhatóan 2026-ban kezdi meg működését, és már a 2027-es versenyautó fejlesztésében kulcsszerepet játszhat – de Pierre Wache technikai igazgató szerint akár már 2026 második felében is lendületet adhat a csapatnak.

A jelenlegi szélcsatornájuk igencsak megérett a cserére. A Bedford közelében található, több mint 70 éves létesítményt Christian Horner csapatfőnök nemes egyszerűséggel „hidegháborús relikviának” nevezte. Wache is elismerte, hogy nem a legmodernebb technológiával dolgoznak a jelenlegi létesítményben: „Ez a sportág legrégebbi szélcsatornája. Jos [Verstappen] mesélte, hogy már akkor használták, amikor az Arrows-nál versenyzett.” Bár folyamatosan modernizálták, az öreg szerkezet már nem képes felvenni a versenyt a rivális csapatok fejlett infrastruktúráival.

És hogy a konkurencia mennyire veszi komolyan a versenyt? A McLaren nemrég saját, csúcstechnológiás szélcsatornával rukkolt elő, miután évekig a Toyota kölni létesítményére támaszkodott. Az Aston Martin is új, modern szélcsatornát épített Silverstone-ban.

A Red Bull sem ül ölbe tett kézzel. „A srácok fantasztikus munkát végeznek, előrébb járunk, mint terveztük, de egy ekkora projekt mindig tartogathat váratlan kihívásokat” nyilatkozta Wache, a Red Bull technikai igazgatója.

Az új szélcsatorna kulcsfontosságú a csapat jövőjét illetően. “Ez egy régi szerkezet, amit jelentősen modernizáltunk. Rengeteg újítás került bele, de a korlátai így is megvannak. Ezekkel tisztában vagyunk, és próbáljuk őket megkerülni, de amikor apró fejlesztéseket keresünk, ezek a korlátok komoly akadályt jelentenek. Pont ezért döntöttünk úgy, hogy egy teljesen új szélcsatornába ruházunk be. Úgy gondoljuk, az új létesítmény olyan előnyöket biztosít majd, amelyeket a jelenlegi modellel egyszerűen lehetetlen elérni. Az új szélcsatorna várhatóan 2026-ra készül el, és kulcsszerepet játszhat a 2027-es autónk fejlesztésében. De akár már 2026 végén is nagy segítségünkre lehet.”

Börcsök Réka

Recent Posts

Megosztotta a közönséget a 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíj

A 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíj a naptár egyik legjobban várt futama volt, több szempontból is.…

2 óra ago

Talmácsi Gábor tiszteletkört tesz a MotoGP-futam előtt

Talmácsi Gábort több mint másfél évtized elteltével pattan újra annak a motornak a nyergébe, amellyel…

3 óra ago

Alonsót nem érdeklik az „új generációs” rajongók

Fernando Alonso 2001-ben kezdte meg Forma-1-es karrierjét, és még 2025-ben is az F1 egyik legjobb…

4 óra ago

Ezért hallgatott Verstappen a Mercedes pletykák közepette

Az elmúlt hónapok slágertémája volt Max Verstappen esetleges Mercedeshez igazolása. A holland sztárt állítólag Toto…

6 óra ago

Maratoni közvetítés a történelmi MotoGP magyar nagydíjról: az ARENA4 50 fős stábbal és helyszíni stúdióval készül a hétvégére

Ötven fős stábbal, közel 30 órányi közvetítést sugároz az ARENA4, MAX4 és a NET4+ a…

16 óra ago

A Red Bull visszaszerezné azt a versenyzőt, akit még Horner rúgott ki

Max Verstappen nemrég cáfolta azokat a pletykákat, miszerint a következő szezon előtt elhagyná a Red…

18 óra ago