F1

A Red Bull nagyobb sebességre kapcsolt, hogy leváltsa a „hidegháborús relikviát”

A Red Bull szárnyal az új Forma–1-es szélcsatornájának építésében, hiszen az eredeti ütemtervhez képest három hónappal előrébb járnak Milton Keynes-ben, a Red Bull Campuson. 

A Red Bull komoly projektbe kezdett, amikor úgy döntött, hogy új szélcsatornát épít autóik fejlesztése érdekében. A létesítmény várhatóan 2026-ban kezdi meg működését, és már a 2027-es versenyautó fejlesztésében kulcsszerepet játszhat – de Pierre Wache technikai igazgató szerint akár már 2026 második felében is lendületet adhat a csapatnak.

A jelenlegi szélcsatornájuk igencsak megérett a cserére. A Bedford közelében található, több mint 70 éves létesítményt Christian Horner csapatfőnök nemes egyszerűséggel „hidegháborús relikviának” nevezte. Wache is elismerte, hogy nem a legmodernebb technológiával dolgoznak a jelenlegi létesítményben: „Ez a sportág legrégebbi szélcsatornája. Jos [Verstappen] mesélte, hogy már akkor használták, amikor az Arrows-nál versenyzett.” Bár folyamatosan modernizálták, az öreg szerkezet már nem képes felvenni a versenyt a rivális csapatok fejlett infrastruktúráival.

És hogy a konkurencia mennyire veszi komolyan a versenyt? A McLaren nemrég saját, csúcstechnológiás szélcsatornával rukkolt elő, miután évekig a Toyota kölni létesítményére támaszkodott. Az Aston Martin is új, modern szélcsatornát épített Silverstone-ban.

A Red Bull sem ül ölbe tett kézzel. „A srácok fantasztikus munkát végeznek, előrébb járunk, mint terveztük, de egy ekkora projekt mindig tartogathat váratlan kihívásokat” nyilatkozta Wache, a Red Bull technikai igazgatója.

Az új szélcsatorna kulcsfontosságú a csapat jövőjét illetően. “Ez egy régi szerkezet, amit jelentősen modernizáltunk. Rengeteg újítás került bele, de a korlátai így is megvannak. Ezekkel tisztában vagyunk, és próbáljuk őket megkerülni, de amikor apró fejlesztéseket keresünk, ezek a korlátok komoly akadályt jelentenek. Pont ezért döntöttünk úgy, hogy egy teljesen új szélcsatornába ruházunk be. Úgy gondoljuk, az új létesítmény olyan előnyöket biztosít majd, amelyeket a jelenlegi modellel egyszerűen lehetetlen elérni. Az új szélcsatorna várhatóan 2026-ra készül el, és kulcsszerepet játszhat a 2027-es autónk fejlesztésében. De akár már 2026 végén is nagy segítségünkre lehet.”

Lászlófi Kata

Recent Posts

Zak Brown szerint az Alpine megpróbálta megfélemlíteni Piastrit

A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown korábban kinevette az Alpine csapatot, amiért azok a fejetlenség közepette…

2 óra ago

Tsunoda is gyalázkodás áldozata lett, közleményt adott ki az FIA

Nem csak a Doohan-családot érte online zaklatás az elmúlt időszakban a Forma-1 berkein belül. Yuki…

4 óra ago

Nem tudja elfogadni a Ferrari helyzetét Leclerc

Charles Leclerc hangot adott csalódottságának, és nem akarja elfogadni azt, ahol jelenleg tart a Ferrari.…

6 óra ago

Családja zaklatása miatt kellett megszólalnia Jack Doohannek

Jack Doohan ausztrál Forma-1-es versenyző a családját ért online bántalmazások beszüntetésére szólította fel a közönséget.…

8 óra ago

Piastri szerint félreértik őt a rajongók

Az idei év egyik kellemes színfoltja Oscar Piastri ellentmondás nem tűrő szereplése. A fiatal ausztrál…

10 óra ago

Közel volt az engedetlenséghez Sainz Imolában

Erős versenye volt a Williamsnek Imolában, így mind Albon mind pedig Sainz is erős pontokat…

11 óra ago