F1

A Red Bull nagyobb sebességre kapcsolt, hogy leváltsa a „hidegháborús relikviát”

A Red Bull szárnyal az új Forma–1-es szélcsatornájának építésében, hiszen az eredeti ütemtervhez képest három hónappal előrébb járnak Milton Keynes-ben, a Red Bull Campuson. 

A Red Bull komoly projektbe kezdett, amikor úgy döntött, hogy új szélcsatornát épít autóik fejlesztése érdekében. A létesítmény várhatóan 2026-ban kezdi meg működését, és már a 2027-es versenyautó fejlesztésében kulcsszerepet játszhat – de Pierre Wache technikai igazgató szerint akár már 2026 második felében is lendületet adhat a csapatnak.

A jelenlegi szélcsatornájuk igencsak megérett a cserére. A Bedford közelében található, több mint 70 éves létesítményt Christian Horner csapatfőnök nemes egyszerűséggel „hidegháborús relikviának” nevezte. Wache is elismerte, hogy nem a legmodernebb technológiával dolgoznak a jelenlegi létesítményben: „Ez a sportág legrégebbi szélcsatornája. Jos [Verstappen] mesélte, hogy már akkor használták, amikor az Arrows-nál versenyzett.” Bár folyamatosan modernizálták, az öreg szerkezet már nem képes felvenni a versenyt a rivális csapatok fejlett infrastruktúráival.

És hogy a konkurencia mennyire veszi komolyan a versenyt? A McLaren nemrég saját, csúcstechnológiás szélcsatornával rukkolt elő, miután évekig a Toyota kölni létesítményére támaszkodott. Az Aston Martin is új, modern szélcsatornát épített Silverstone-ban.

A Red Bull sem ül ölbe tett kézzel. „A srácok fantasztikus munkát végeznek, előrébb járunk, mint terveztük, de egy ekkora projekt mindig tartogathat váratlan kihívásokat” nyilatkozta Wache, a Red Bull technikai igazgatója.

Az új szélcsatorna kulcsfontosságú a csapat jövőjét illetően. “Ez egy régi szerkezet, amit jelentősen modernizáltunk. Rengeteg újítás került bele, de a korlátai így is megvannak. Ezekkel tisztában vagyunk, és próbáljuk őket megkerülni, de amikor apró fejlesztéseket keresünk, ezek a korlátok komoly akadályt jelentenek. Pont ezért döntöttünk úgy, hogy egy teljesen új szélcsatornába ruházunk be. Úgy gondoljuk, az új létesítmény olyan előnyöket biztosít majd, amelyeket a jelenlegi modellel egyszerűen lehetetlen elérni. Az új szélcsatorna várhatóan 2026-ra készül el, és kulcsszerepet játszhat a 2027-es autónk fejlesztésében. De akár már 2026 végén is nagy segítségünkre lehet.”

Börcsök Réka

Recent Posts

Újabb hondás sérült meg, ki is hagyja a következő két fordulót

Edzés közben sérült le az LCR Hondától Somkiat Chantra, akinek ki kell hagynia a soron…

5 óra ago

Mélyütés a KTM-nek: kulcsembert csábíthat el a Honda

A hírek szerint a Honda Racing Corporation fájó sebet ejthet a KTM-en. A német mérnököt,…

6 óra ago

Lando Norris zárta az élen a pénteket Silverstone-ban

Silverstone-ban a második szabadedzésen is hazai sikernek örülhetett a helyi közönség: Lando Norris volt a…

7 óra ago

Jerry Bruckheimer megerősítette, hogy most már tényleg jöhet a Mint a villám folytatása Tom Cruise-zal

Az F1-film társproducere, Jerry Bruckheimer megerősítette, hogy a NASCAR-alapú filmje, a Days of Thunder folytatása…

8 óra ago

Rossi legnagyobb kihívójaként tartották számon – 49 éves lenne Daijiro Kato

1996-ban Suzukában az egyik legemlékezetesebb pillanat volt, amikor a fiatal japán versenyző, Daijiro Kato, bemutatkozott…

9 óra ago

Hazai pályán Hamilton nyitott az élen pénteken

Lewis Hamilton és a Ferrari bizonyult a leggyorsabbnak a silverstone-i első szabadedzésen. A Brit Nagydíj…

10 óra ago