A Ferrari korábbi elnöke, Luca di Montezemolo sürgette az FIA-t, hogy a következő szezonban engedjék az agresszívabb versenyzést a pilótáknak.
A motorsportot irányító testületet kritikák érték, amiért a 2024-es F1-es szezonban „felesleges” büntetéseket osztogatott, illetve túl szigorúan büntette a versenyzőket.
A panaszok közül több maguktól a versenyzőktől érkezett, különösen akkor, amikor Kevin Magnussen egy futamra szóló eltiltást kapott, mert 12 hónapon belül 12 büntetőpontot gyűjtött össze.
A dán pilóta volt az első, aki a büntetőpontrendszer bevezetése óta megkapta ezt a büntetést. Ennek értelmében ki kellett hagynia az Azerbajdzsáni Nagydíjat. Magnussen és több riválisa is panaszkodott arra, hogy a Haas korábbi versenyzője olyan incidensekért kapott büntetőpontokat, amelyek nem indokolták volna, így a rendszer tisztázását szorgalmazták.
Di Montezemolo is egyetért azzal, hogy a versenyzőket igazságtalanul büntetik az érintkezésekért és a pályabejárási limitek túllépéséért.
Felszólította az FIA-t, hogy ne akadályozza meg a versenyzőket abban, hogy érzelmeket mutassanak, ellenben szorgalmazni kellene, hogy bele merjenek menni az előzésekbe anélkül, hogy büntetéstől kellene tartaniuk.
„Az F1 egészséges párharcokból áll” – mondta Di Montezemolo a Radio GR Parlamento „La Politica nel Pallone” című műsorában.
„Mit tettek volna a [Gilles] Villeneuve és [Rene] Arnoux közötti párbajban? Börtönbe zárták volna őket?”
Utalt ezzel az 1979-es dijoni Francia Nagydíj utolsó köreiben a Ferrari és a Renault egykori pilótái között zajló küzdelemre, amikor kerék a kerék ellen csatáztak.
„Azt hiszem, túlzásokba esünk, mind a fizikai érintkezés, mind a pálya határain való túllépés tekintetében.”
„A Forma-1 egyre inkább precíziós órává válik. Teret kell hagynunk az érzelmeknek, a bátorságnak és a pilóták képességeinek, akiknek nem szabad a millimétereket nézniük.”
„Ez az egyik olyan pont, amin el kell gondolkodni, hogy egy kicsit változtassunk a dolgokon.”