Fotó: Xavi Bonilla / DPPI / Ferrari
A Ferrari állítólag „merész” dizájnnal készül a Project 677-es autó festését illetően, mintegy így üdvözölvén Lewis Hamilton első szezonját a csapatnál.
Ugyanakkor a csapat nem követi a Mercedes példáját, amely 2020-ban fekete színűre módosította autóját, támogatva Hamilton társadalmi kampányait.
Hamilton az első szezonjára készül Ferrari-versenyzőként, miután majdnem egy éve bejelentette, hogy 2025-től kezdődően több évre szóló szerződést kötött az olaszokkal.
A Mercedes a 2020-as, a világjárvány miatt csak nyáron kezdődött szezon előtt hagyományosan ezüst színű fényezését használt, ám ekkor feketére cserélte azt Hamilton törekvéseinek támogatására, és az elmúlt öt évében felváltva használták a két színt.
Hamilton tavaly cáfolta azokat az feltételezéseket, melyek szerint kérni fogja John Elkann elnöktől a Ferrari ikonikus vörös színének elhagyását, hogy az fekete legyen a 2025-ös szezonra.
Még a 2024-es Kanadai Nagydíjon elmondta: „Már egy ideje nem vezettem fekete autót, így valószínűleg nem fogom ezt túl korán kérni, de nem, biztosan nem.”
„Beszéltünk az hatásmunkáról, és John, valamint a csapat rengeteg filantróp munkát végez, ezért szorosan együtt fogunk működni [a Mission 44 jótékonysági szervezettel] és azokkal a programokkal, amelyeket csinálnak.”
Az olasz Auto Racer nevű kiadványra hivatkozva a Planet F1 azt közölte, hogy a Ferrari 2025-ös, Project 677 kódnevű autója azonban „merész, új fényezést kap, amelyben egy „intenzívebb” árnyalatú vörös színt terveznek.
Az új fényezés állítólag kevésbé lesz szélsőséges, mint a 2020-as Toszkán Nagydíjon használt burgundi dizájn, amelyet a Ferrari 1000. Forma-1-es versenyének alkalmából készítettek.
A 2020-as mugellói fényezés egy eleme megmaradt a csapat 2021-es autóján, amely a kaszni hátsó részén szembetűnően sötétebb volt. A Ferrari legutóbb a 2022-es F1-75-ös autón használt sötétebb színsémát.
A beszámoló szerint a súlycsökkentés kevésbé lesz fontos szempont a fényezések tervezésénél, mivel az autók minimális súlya nő. Várhatóan ez nagyobb kreativitást hoz az autók megjelenésében is, mivel az elmúlt években elterjedtek a „csupasz” karbonfekete dizájnok.
Az új Ferrari fényezés várhatóan egy bemutatóautón debütál majd az F1 szezonindító rendezvényén, amelyet mind a 10 csapat és 20 versenyző részvételével Londonban tartanak majd 2025. február 18-án.
A Ferrari múlt hónapban megerősítette, hogy a Project 677 hivatalosan február 19-én kerül bemutatásra, Hamilton és csapattársa, Charles Leclerc pedig várhatóan aznap próbálhatja majd ki először az új autót egy shakedown keretében.
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke nemrég megerősítette, hogy a fekete színű elem Hamilton után is megmarad az új W16-os modellen a 2025-ös szezonra, utalva Hamilton tartós hatására a csapatnál.
„Ő egy globális jelenség” – mondta a Channel 4-nak. „Biztosan szerepet játszott abban, hogy a Mercedes márkát kicsit merészebbé, kortársabbá és extravagánsabbá tette. De az a hatás, amit a csapat sokszínűségére gyakorolt – ma már nagy részét a kevésbé képviselt csoportok alkotják – erősebbé tesz minket, mert különböző kultúrák, különböző nézőpontok találkoznak. Ráébresztett minket, amikor szükség volt rá, segített feketére festeni az autót, és az fekete is marad. Nem fogunk erről lemondani.”
A Ferrari Project 677 fejlesztését, amely állítólag már karácsony előtt átment az FIA kötelező töréstesztjein, a korábbi Mercedes-mérnök, Loic Serra vezeti.
A múlt hónapban arról számoltak be, hogy a Ferrari hátrébb helyezte az autó pilótafülkéjét a 2025-ös szezonra, ami előnyös lehet Hamilton számára. A pilótafülke helyzete nagy bosszúságot okozott Hamiltonnak a Mercedesnél töltött utolsó előtti szezonjában, 2023-ban, amikor arra panaszkodott, hogy túl közel ül az első kerekekhez.
Azt azonban nem tudni, hogy Hamilton közvetlenül befolyásolta-e a Ferrari döntését, hogy módosítják a pilótafülke helyét.
A Ferrari várhatóan visszatér a húzórudas hátsó felfüggesztéshez.
Az átdolgozott tengelytáv összhangban van a 2025-re tervezett új pilótafülke-elhelyezéssel kapcsolatos jelentésekkel, és egy rövidebb sebességváltó is a fejlesztési fókusz egyik területe.
Minden változtatás célja a súlyelosztás javítása, amely a Ferrari erőssége volt a 2024-es szezonban, amikor mindössze 14 ponttal maradtak le a konstruktőri bajnok McLarentől.
A múlt héten olyan hírek láttak napvilágot, hogy Hamilton ebben a hónapban négy napot tesztelhet korábbi autókkal (TPC), köztük egy „ébresztő” tesztet teljesít majd a fioranói pályán, amelyet két napos teszt követ a Circuit de Barcelona-Catalunya pályán, a Spanyol Nagydíj helyszínén.
A Lotus 97T visszatér Estorilba, pontosan 40 évvel Ayrton Senna első Forma-1-es elsősége után. Ayrton…
A Mercedes újonc pilótája, Kimi Antonelli megkapta a vadonatúj Mercedes AMG GT 63 S kulcsát,…
A csütörtöki orvosi vizsgálat után hivatalossá vált, hogy a katari hétvégén újra versenyezhet Jorge Martín.…
A tavalyi év elején még masszív Red Bull dominancia uralkodott a Forma-1-ben, majd fordult a…
Péntek reggeltől hétfő hajnalig nyolcféle autó-motorsport sorozat 47 eseményét közvetíti élőben a Network4 Media Group -…
Mohammed Ben Sulayem, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke ismét kritikák kereszttüzébe kerülhet, miután csütörtökön…