Nyck de Vries számára szélesre tárult újra az ajtó a Forma-1-be való visszatérése előtt. A holland már tesztelt a McLarennél, a tartalékos szerepkörre vágyó riválisa pedig aláírt az Alpine-hoz.
Nyck de Vries titokban befejezett egy tesztet a McLaren egyik Forma-1-es autójával. Az AlphaTauritól való hirtelen távozása után most először ült újra F1-es autóban de Vries, aki nemrég a franciaországi Paul Ricardon fejezett be egy tesztet a wokingiaknak. Ezen a teszten de Vries Ryo Hirakawával mérkőzött meg. Zak Brown vezérigazgató szerint a McLaren ez alapján értékelte a 2025-re vonatkozó lehetőségeit. Gabriel Bortoleto, Pato O’Ward és Hirakawa voltak a csapat teszt- és tartalékversenyzői. Ez azonban még azelőtt történt, hogy Bortoleto szerződést kötött a Sauberrel, és csütörtök reggel bejelentették, hogy Hirakawa az Alpine-hoz igazol. Így – papíron – már csak O’Ward maradt a McLaren egyetlen tartalékpilótája 2025-ben. De Vries franciaországi tesztjéről Brown korábban ennyit árult el:
„Igazán jól ment. Tudjátok, hosszú múltra tekint vissza, és a McLarennél kezdte pályafutása korai szakaszát. Most a programunkban felmérünk néhány versenyzőt, és Nyck egyike ezen pilótáknak.”
Arra a kérdésre, hogy mit vár a McLaren a teszten, Brown még hozzátette:
”Ez több dolgot is magába foglal. Szimulátoros versenyek, tesztfeladatok, kifejezetten gumitesztek. Sajnos nem engedik, hogy én csináljam, így mást kellett keresgélnünk, és Nyck nyilvánvalóan nagy tehetség. Szóval szerettük volna újra megismerni őt, és jól teljesített. Majd meglátjuk, hogy mi lesz ebből.”
Brownt ezután arról is kérdezték, hogy mikor születhet döntés De Vriesről. Erre akkor azt válaszolta:
”Feltehetően az év végén.”
A McLarennek Nyck de Vries komoly erősítést jelentene. A hollandnak komoly tapasztalata van a motorsportban, vezetett már futamokon, több edzést és tesztet is Forma-1-es autóval. Ezáltal a McLaren a tavalyi szimulátoros pilótái elé kerülhet tudásban.
A tartalék- és szimulátorpilóták egyre fontosabbá válnak a királykategóriában. Mivel kevés a pályán töltött tesztidő, a háttérben dolgozó pilóták kulcsfontosságúak a versenyhétvégék autóbeállítási munkákhoz, illetve az új alkatrészek teszteléséhez. A korábbi F1-es pilóta, Sebastien Buemi például az elmúlt szezonban több alkalommal is fontos szerepet játszott a Red Bull Racingnél a színfalak mögött. Nem a Red Bull az egyetlen istálló, amely tapasztalt versenyzőket használ erre a célra. A Mercedes például Mick Schumachert alkalmazta ugyanezen a szerepkörben 2024-ben, és a Ferrarinál is volt egy másik tapasztalt pilóta a fizetési listán Antonio Giovinazzi személyében, de Oliver Bearmant nevezték ki, amikor Szaúd-Arábiában valóban szükség volt egy helyettesítésre.
Arra a kérdésre, hogy Nyck de Vries lesz-e a McLaren új tartalékversenyzője, a csapat a GPblognak azt mondta, hogy egyelőre nincs még miről beszámolni. Arról sem lehetett egyelőre semmit megtudni, hogy a döntés már megszületett-e a csapatnál.