Motorsportol.hu
2025. május 22, csütörtök
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Nem ördögtől való, hogy a Toyota teljesen visszatér az F1-be?

Csonka Nikolett by Csonka Nikolett
2025.01.12.
Nem ördögtől való, hogy a Toyota teljesen visszatér az F1-be?

Fotó: Toyota

A Toyota elárulta, fokozatosan halad a teljes F1-es visszatérés felé az elkövetkezendő években.

2002-2009-ig szerepelt gyári csapatként a japán gyártó a Forma-1-ben, majd a győzelmek elmaradása miatt inkább kihátráltak a száguldó cirkuszból. Ám az új motorszabályok és lehetőségek felkeltették a vállalat érdeklődését, így a MoneyGram Haas F1 Team partnereként kóstolhatnak bele ismét a királykategóriába.

Ez is érdekelhet

Az F1-film vetítésén járt a mezőny – Kitalálod ki az a 2 versenyző, aki nem volt ott?

Az F1-film vetítésén járt a mezőny – Kitalálod ki az a 2 versenyző, aki nem volt ott?

2025.05.22.
A Monacói Nagydíj új szabálya egy kis aggodalomra adhat okot

A Monacói Nagydíj új szabálya egy kis aggodalomra adhat okot

2025.05.22.

A bejelentés után, Masaya Kaji, a Toyota Gazoo Racing globális motorsport-igazgatója úgy nyilatkozott, nincsenek olyan terveik, hogy erőforrást állítsanak elő, avagy teljes gyári csapatként visszatérjenek a Forma–1-be. Ám a 2025-ös szezon közeledtével Kaji – aki szoros kapcsolatban áll a Haas csapatfőnökével, Ayao Komatsuval – megerősítette, hogy a vállalat korábbi személete jelentős változásokon ment keresztül a visszatérés kapcsán.

Az amerikai istállóval kötettett partnerkapcsolat előrevetítette annak lehetőségét, hogy a jövőben nagyobb szerepet vállaljon a Toyota a száguldó cirkuszban. Most úgy tűnik, ez egyre kézzelfoghatóbbá válik.

,,Természetesen tanulmányozzuk a 2026-os, és a jelenlegi technológiákat is. Úgy érzem, fokozatosan ebbe az irányba haladunk” – jelentette ki a japán igazgató.

Kaji kihangsúlyozta, ez nem jelenti azt, hogy a terveik megszülettek és formalizálódtak, továbbá erőforrásokat sem kívánnak elvonni a hosszútávú versenyzésből és a raliból.

,,Ott még nem tartunk, hogy minden erőforrásunkat átcsoportosítsuk egy teljes Forma-1-es visszatérésre. A 2030 utáni időszak még bizonytalan. Számos új megoldáson és technológián dolgozunk, így még kérdéses, hogy a céljaink mennyire illeszkednek az F1-hez.”

Lépésről-lépésre:

A Toyota nem akar kapkodni, ám van egy olyan terület ami miatt örülnének a saját csapatnak. A fiatal tehetséges versenyzőknek szeretnének segíteni karrierjük beindításában és építésében. Ezt könnyebben megtehetnék, ha saját maguk dönthetnének a versenyzőkről.

Ryo Hirakawa, aki a tavaly a McLaren kötelékébe tartozott, lehetőséget kapott arra, hogy az évadzáró Abu-Dzabi Nagydíj első szabadedzésén a Haas autóját vezesse. A 30 éves versenyző idén az Alpine egyik tesztpilótája lesz, és a megállapodások szerint ismét vezethet Forma-1-es autót Japánban, az első szabadedzésen.

Kaji ennél fogva rámutatott arra, milyen előnyökkel járna egy gyári Toyota csapat a versenyzők számára.

„Ha lenne saját csapatunk, mi dönthetnénk el, hogy melyik versenyző üljön autóba. Ebben az értelemben ez valóban közelebb vinne minket ahhoz, hogy versenyzőket juttassunk a Forma–1-be. Reálisan nézve meg kell vizsgálnunk, mennyi pénzre és hány munkatársra lenne szükségünk ennek megvalósításához. Ezért nem gondolom úgy, hogy már ott tartunk: kezdjünk el azonnal egy csapatot indítani. Jelenleg az a fontos, hogy partnerkapcsolatokat építsünk, például a Haas-szal, és együtt dolgozzunk különböző csapatokkal. Nem tartunk ott, hogy átugorjuk ezeket a lépcsőfokokat. Most arra kell koncentrálnunk, hogy azt tegyük, amit jelenleg meg kell tennünk.”

Source: Racingnews365.com
Tags: F1Forma-1Haas F1 TeamMasaya KajiRyo HirakawaToyota
Csonka Nikolett

Csonka Nikolett

Ki legyen a következő FIA elnök?
243 Szavazat · 243 szavazat
Szavazok

Ajánló

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

2025.05.13.
Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

2025.05.06.
Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

2025.05.05.

TOP 5

  • Dráma Misanóban: Kiss Norbi az utolsó helyről indul, Reinert a Révész Racing korábbi kamionjával ötödik!

    Dráma Misanóban: Kiss Norbi az utolsó helyről indul, Reinert a Révész Racing korábbi kamionjával ötödik!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • F1 pontverseny: Piastri továbbra is az élen, míg Hamilton, Sainz és Hadjar előztek

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Mario Andretti elárulta, hogy kit tisztel inkább: Schumachert, vagy Sennát?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Itt az F1-es Monacói Nagydíj programja, egy kis F2-es és F3-as csavarral!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Verstappennek nem engedik, hogy úgy tegyen, mint Alonso

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.