Categories: F1

A világ legdrágább F1-es autója lehet ez a Mercedes

Az ötszörös világbajnok Juan Manuel Fangio Mercedes W196-osa a valaha eladott legdrágább F1-es autójává válhat.

A májusban kalapács alá kerülő futamgyőztes autóért várhatóan 50 millió eurót is meghaladja a vételár. A szóban forgó versenyautót, a 00009/54-es alvázat Fangio és Sir Stirling Moss is hajtotta. Moss az autót áramvonalas konfigurációban (Stromlinienwagen, ahogy a változatot hivatalosan nevezték – a szerk.) használta az 1955-ös Olasz Nagydíjon. Fangio ezt a versenyt egy hasonlóan módosított W196-os autóval nyert meg. Az argentin pilóta még az év elején hazájába vitte az alvázat. Itt nyitott autóként versenyzett a Buenos Aires-i Nagydíjon – egy Formula Libre versenyen, ahol a Mercedes 300 SLR sportkocsi változatának motorját építették bele. Fangio megnyerte a versenyt Moss előtt, aki szintén egy W196-os volánját tekergette. A Mercedes W196 1954-ben és 1955-ben uralta a világbajnokságot, amikor visszatért a Forma-1 világába. Mivel kevés karosszéria-előírás volt, a Mercedes lehetőséget látott abban, hogy a kerekeket lezárja, hogy áramvonalasabb karosszériát tudjon kialakítani – az 1950-es évek az aerodinamika megértése előtti időszak volt.

Egy másik, nyitott keréktárcsákkal ellátott változatot is terveztek a szűkebb pályákon való használatra, ahol a végsebesség kevésbé volt prioritás. A két konstrukciót felváltva használták a két év alatt, amikor a gyári Mercedes ezen korszakában versenyzett. A 0009/54-es alvázra aktív korszakában egy továbbfejlesztett, soros nyolchengeres motort szereltek bele, beleértve egy új szívócsövet és a döntést, hogy végül nyílt kerekesre építik – ezzel mintegy 70 kilogramm súlyt takarítottak meg. A W196-os két évnyi versenyzés alatt 14 indulásból 11 győzelmet jegyzett, beleértve két nem bajnoki futamot is. Három világbajnoki címet is elhozott: két versenyzői világbajnoki címet (akkoriban még nem volt konstruktőri bajnokság) és 1955-ben a sportautó-világbajnokságot, ahol 300 SLR néven futott (bár belsőleg W196 S néven futott).

1955 végén a 14 épített W196-osból összesen 10 darab maradt meg; négy Stromlinienwagen-konfigurációban. A versenyautót 1965-ben az Indianapolis Motor Speedway Múzeumnak adományozták.

Az autót ma már az eredeti fényezéssel és rajtszámmal restaurálták, úgy, ahogyan az 1955-ös Olasz Nagydíjon versenyzett. Eladása ez csak a második alkalom, hogy egy W196-os autót felkínálnak, és az első Stromlinienwagen példány.

Vámosi Péter

Recent Posts

Ezt a mosolyt sosem felejtjük el – 9 éve hunyt el Luis Salom

Luis Salom 2016. június 3-án, a Moto2-esek katalán hétvégéjének második szabadedzésén szenvedett halálos balesetet. Emlékezzünk…

8 óra ago

Piastri rémálma így válna valóra a világbajnoki cím felé vezető úton

Oscar Piastri elismerte, hogy Max Verstappen esetleges sikere, amellyel elvenné a McLaren F1-es pilótáinak a…

10 óra ago

Verstappen bocsánatot kért a botrányos viselkedéséért

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner elárulta, hogy Max Verstappen bocsánatot kért a George Russellel…

11 óra ago

Farkas Kevin közel volt a pontszerzéshez Jerezben

Farkas Kevin közel volt a pontszerzéshez Jerezben, és előrelépést mutatott a JuniorGP második fordulójában. A…

12 óra ago

Bottas válaszolt az Aston Martin csapatának, hogy beülne-e a sérült Stroll helyére

Az Aston Martin pilótája, Lance Stroll az idővel versenyez, hogy visszatérhessen a mezőnybe a közelgő…

14 óra ago

Marini elhagyhatta az intenzív osztályt, de még hosszú rehabilitáció vár rá

Luca Marini múlt héten Suzukában szenvedett súlyos balesetet. Az olasz versenyzőről most jó hírek érkeztek.…

16 óra ago