Categories: F1

Bottas most már elárulta, hogy mi lesz az Audi gondja a Sauberrel

bottas

Valtteri Bottas nem hangoztatja optimizmusát a Sauber közeljövőjét illetően, miközben a csapat 2026-ra és azutánra teljesen gyári Audi csapattá alakul át.

A finn tízszeres nagydíjgyőztes nemrég elismerte, hogy a hároméves Sauber-szerződés aláírása karrierje egyik legrosszabb döntése volt, így 2024-ben pont nélkül maradt, és az idei szezonra sem kapott versenyszerződést. A 35 éves Bottas idén visszatér a Mercedeshez, hogy teljes munkaidős tartalékpilótájuk legyen. Az F1-es fotósnak, Kym Illmannak beszélt erről:

„A legnagyobb különbség az lesz, amikor vasárnap kialszanak a lámpák, kívülről fogom nézni. Ez furcsa lesz, és mindenképpen meg kell majd szoknom, de megpróbálom majd lekötni magam.”

A Sauber a tavalyi szezon végén Guanyu Zhou-t is menesztette, a tapasztalt Nico Hülkenberg és a regnáló F2-es bajnok Gabriel Bortoleto ül mostantól a hinwiliek pilótafülkéjében 2025-ben. Utóbbiról az Action Networknek az 1997-es világbajnok Jacques Villeneuve is nyilatkozott:

„Fogalmam sincs, hogy mi várható Bortoletótól. A Formula 2 sosem volt jó versenyzői megítélésben.”

Bottas jóslata még borúsabb, nemcsak 2025-re, hanem az Audi-éra valódi kezdetére, 2026-tól, és ezt elmondta a német Skynak is:

„A legnagyobb aggodalmam a maga a váz, az autó. Nem az Audi fogja építeni, hanem továbbra is a Sauber. Ezen oldalukat mindenképpen javítani kell. A márkának eddig ezért nehéz volt a kezdet.”

Az Audi F1-es főnöke, Mattia Binotto szerint az istálló már jól ment a 2024-es évad utolsó szakaszában, de azt is elismeri, hogy a Saubernek még nagy lemaradása van:

„Sokkal kevesebb a gyártási és technikai kapacitás, igen elavult a szimulátor, és körülbelül 400 emberrel kevesebb van, mint egy topcsapatnál.”

A lemaradást magyarázva az olasz szakember így zárt:

„Ez az alakulat csak az elmúlt tíz évben csak vegetált. Túlélő üzemmódban voltak, a legjobbat hozták ki a helyzetből.”

Állítja, hogy az Audi eltökélt szándéka, hogy „2030-ra sikeres legyen” a Forma-1-ben.

Vámosi Péter

Recent Posts

Itt az F1-es Monacói Nagydíj programja, egy kis F2-es és F3-as csavarral!

A Monacói Nagydíj következik a Forma-1 idei versenynaptárában, ahová a Formula 2-es és Formula 3-as…

32 perc ago

MotoGP-ből a világ tetejére: Karel Abraham megmászta a Mount Everestet

Karel Abraham, a korábbi MotoGP-pilóta, újabb határait feszegetve sikeresen feljutott a világ legmagasabb pontjára, a…

11 óra ago

F1 pontverseny: Piastri továbbra is az élen, míg Hamilton, Sainz és Hadjar előztek

Az Emilia-Romagna Nagydíjon Max Verstappen diadalmaskodott. Mögötte Lando Norris és Oscar Piastri értek célba. Ezzel…

12 óra ago

F2: Szombaton az Aston Marin, vasárnap a McLaren ifjonca állt a dobogó csúcsára

  A Formula 2 imolai hétvégéjén Jak Crawford és Alexander Dunne diadalmaskodtak. Jak Crawford a…

13 óra ago

Nem neki kedvezett a biztonsági autó, mégis nyert Verstappen Imolában

Max Verstappen a rajtot követően magához ragadta a vezetést az Emilia-Romagna Nagydíjon, majd győzelemre is…

14 óra ago

F3: Red bullos és mexikói siker született Imolában!

A Formula 3 imolai versenyhétvégéjén Tim Tramnitz és Santiago Ramos állhattak a dobogó legfelső fokára.…

15 óra ago