Fotó: McLaren
Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója csatlakozott azon állásponthoz, mely szerint az FIA-nak, állandó, főállású stewardokat kellene alkalmaznia a Forma-1-ben. Meglátása szerint is nagyobb következetességre van szükség a döntéshozatalokban, és kiegyensúlyozottabb megközelítést kell alkalmazni a versenyszabályzat tekintetében.
Az elmúlt szezonokban a Forma-1-ben megugrott a büntetések, valamint a szabályokkal és azok betartásával kapcsolatos viták száma. A csapatok és a versenyzők pedig frusztráltak a következetlenségek miatt.
Brown szerint a megoldás a jelenlegi versenybírák rendszerének átalakításában rejlik.
Az amerikai úgy véli, hogy a jelenlegi rendszer, amelyben a stewardok nem az FIA főállású alkalmazottai, hanem költségtérítést kapnak, és nem minden versenyen ugyanazok a személyek vannak jelen, nem segíti elő a következetes és hatékony döntéshozatalt. Ezt a nézetet pedig a GPDA (Nagydíjversenyzők szövetsége) is osztja.
„Úgy gondolom, hogy a télen vissza kell lépnünk egy kicsit” – mondta Brown a Channel 4-nak. „Túl sok a büntetés, túl sok a következetlenség.”
„Azt hiszem, mindannyian elismerjük, hogy teljes munkaidős stewardokra van szükségünk. Nem hibáztatom a stewardokat, de nem hiszem, hogy sikerre vannak berendezkedve, szóval teljes munkaidős stewardokra van szükségünk.”
Sok véleményes büntetés-eset történt az utóbbi időszakban. Lando Norrist, a McLaren versenyzőjét például Austinban megbüntették, mert a pályán kívül előzte meg Max Verstappent. Mexikóban maga Verstappen két 10 másodperces büntetést kapott Norrist érintő agresszív manőverekért.
Az FIA már bejelentette az előzési szabályok frissítését a 2025-ös szezonra, hogy egyértelműbb irányelveket adjon a versenyzők elfogadható viselkedéséről.
„Szóval szerintem csak egy lépést kell visszalépnünk, és egy kicsit szubjektívebbnek, diszkrecionálisabbnak és egy kicsit józanabbnak kell lennünk, amikor néhány ilyen büntetést alkalmazunk” – mondta Brown.
A vitát tovább fokozta, hogy Ben Sulayem azt javasolta, hogy a GPDA-nak kellene viselnie egy ilyen rendszer pénzügyi felelősségét.
„Ez nagyon szép beszéd” – mondta Ben Sulayem az Autosportnak egy múlt havi interjúban. „De amikor azt mondják, hogy profi, és profik akarnak lenni, akkor nem akarnak fizetni érte. Ez annyira nyilvánvaló.”
Miközben a sportág továbbra is azzal a kérdéssel küzd, hogyan lehetne javítani a stewardok következetességét, a Forma-1-ben a teljes munkaidős stewardokról szóló vita még messze nem ért véget…
A 2025-ös Forma-1-es szezon első három versenyén három különböző versenyző állhatott fel a dobogó legfelső…
A MoneyGram Haas F1 Team hivatalosan is bejelentette, hogy Ryō Hirakawa lesz a 2025-ös FIA…
A tripla Forma-1-es versenyhétvégék második állomása következik hétvégén: a Bahreini Nagydíj. Ezúttal már fellélegezhetnek azok,…
Oscar Piastri szerint a pályapozíció sokba került a McLarennek, a Max Verstappen elleni csatában. A…
Las Vegas, Monza, Le Mans, Zandvoort. Csak néhány azon legendás helyszínek közül, ahol május és…
Pecco Bagnaia csatlakozott más versenyzők, például Jorge Martín és Aleix Espargaró trendjéhez, és új YouTube-csatornát…