Fotó: McLaren
Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója csatlakozott azon állásponthoz, mely szerint az FIA-nak, állandó, főállású stewardokat kellene alkalmaznia a Forma-1-ben. Meglátása szerint is nagyobb következetességre van szükség a döntéshozatalokban, és kiegyensúlyozottabb megközelítést kell alkalmazni a versenyszabályzat tekintetében.
Az elmúlt szezonokban a Forma-1-ben megugrott a büntetések, valamint a szabályokkal és azok betartásával kapcsolatos viták száma. A csapatok és a versenyzők pedig frusztráltak a következetlenségek miatt.
Brown szerint a megoldás a jelenlegi versenybírák rendszerének átalakításában rejlik.
Az amerikai úgy véli, hogy a jelenlegi rendszer, amelyben a stewardok nem az FIA főállású alkalmazottai, hanem költségtérítést kapnak, és nem minden versenyen ugyanazok a személyek vannak jelen, nem segíti elő a következetes és hatékony döntéshozatalt. Ezt a nézetet pedig a GPDA (Nagydíjversenyzők szövetsége) is osztja.
„Úgy gondolom, hogy a télen vissza kell lépnünk egy kicsit” – mondta Brown a Channel 4-nak. „Túl sok a büntetés, túl sok a következetlenség.”
„Azt hiszem, mindannyian elismerjük, hogy teljes munkaidős stewardokra van szükségünk. Nem hibáztatom a stewardokat, de nem hiszem, hogy sikerre vannak berendezkedve, szóval teljes munkaidős stewardokra van szükségünk.”
Sok véleményes büntetés-eset történt az utóbbi időszakban. Lando Norrist, a McLaren versenyzőjét például Austinban megbüntették, mert a pályán kívül előzte meg Max Verstappent. Mexikóban maga Verstappen két 10 másodperces büntetést kapott Norrist érintő agresszív manőverekért.
Az FIA már bejelentette az előzési szabályok frissítését a 2025-ös szezonra, hogy egyértelműbb irányelveket adjon a versenyzők elfogadható viselkedéséről.
„Szóval szerintem csak egy lépést kell visszalépnünk, és egy kicsit szubjektívebbnek, diszkrecionálisabbnak és egy kicsit józanabbnak kell lennünk, amikor néhány ilyen büntetést alkalmazunk” – mondta Brown.
A vitát tovább fokozta, hogy Ben Sulayem azt javasolta, hogy a GPDA-nak kellene viselnie egy ilyen rendszer pénzügyi felelősségét.
„Ez nagyon szép beszéd” – mondta Ben Sulayem az Autosportnak egy múlt havi interjúban. „De amikor azt mondják, hogy profi, és profik akarnak lenni, akkor nem akarnak fizetni érte. Ez annyira nyilvánvaló.”
Miközben a sportág továbbra is azzal a kérdéssel küzd, hogyan lehetne javítani a stewardok következetességét, a Forma-1-ben a teljes munkaidős stewardokról szóló vita még messze nem ért véget…
Egy új sportautó volánja mögött kapták lencsevégre Lando Norrist. A McLaren versenyzője egy német gyártó…
Nyolcadik évfordulójához érkezett Nicky Hayden halála. A 2006-os MotoGP-világbajnok, akit a motorsport világában csak „Kentucky…
A MotoGP éllovasa, Marc Márquez magabiztosan nyilatkozott a szezon hátralévő részével kapcsolatban, és világossá tette:…
Teljes gőzzel folytatódik a 2025-ös Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság, amely Misanóból egyenesen a DEKRA Lausitzringre…
A silverstone-i Brit Nagydíj előtt az Aprilia Racing hivatalos közleményt adott ki, hogy véget vessen…
Igazi kuriózum vár a motorsport szerelmeseire idén nyáron Laguna Secában: július 11. és 13. között…