Fotó: Scuderia Ferrari Press Office
Rendkívül hektikus volt a holtidőszak húsz évvel ezelőtt. A 2005-ös szezon előtt ugyanis a szétszakadás szélén állt a Forma-1.
A csapatok és a Forma-1 közötti nézetletérések drasztikusra fordultak az évszázad első évtizedének közepére. Mivel a gyári csapatok nem látták, hogy konszenzusra jutnának, így többen, köztük a BMW és a Renault létrehozott egye ellen versenysorozatot GPWC néven. (Grand Prix World Championship)
A szervezet pedig komoly ajánlatott is tette a Ferrarinak a csatlakozásra. Az akkor még a Luca di Montezemolo által vezetett vállalat pedig hajlott is volna a váltásra.
A Forma-1 akkori vezetője Bernie Ecclestone pedig realizálta a Ferrari elvesztésének lehetséges következményeit. Ennek eredményeként felkereste az olaszok vezetőségét és sikerült megegyeznie velük, méghozzá úgy, hogy plusz pénzt biztosítottak a Ferrari számára, mint minden évben kapott bónusz, amelye más csapatokat jelenleg nem illet meg. Mindezt napra pontosan húsz éve, 2005 január 19-én jelentették be hivatalosan.
A Ferrari végül visszakozott így maradtak a Forma-1-ben, akárcsak a többi szakadár csapat is.
Egy új sportautó volánja mögött kapták lencsevégre Lando Norrist. A McLaren versenyzője egy német gyártó…
Nyolcadik évfordulójához érkezett Nicky Hayden halála. A 2006-os MotoGP-világbajnok, akit a motorsport világában csak „Kentucky…
A MotoGP éllovasa, Marc Márquez magabiztosan nyilatkozott a szezon hátralévő részével kapcsolatban, és világossá tette:…
Teljes gőzzel folytatódik a 2025-ös Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság, amely Misanóból egyenesen a DEKRA Lausitzringre…
A silverstone-i Brit Nagydíj előtt az Aprilia Racing hivatalos közleményt adott ki, hogy véget vessen…
Igazi kuriózum vár a motorsport szerelmeseire idén nyáron Laguna Secában: július 11. és 13. között…