Motorsportol.hu
2025. május 22, csütörtök
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Nehezítés? Idén kevesebb adat áll majd a Ferrari rendelkezésére

Tajthi Andrea by Tajthi Andrea
2025.01.24.
Nehezítés? Idén kevesebb adat áll majd a Ferrari rendelkezésére

Fotó: LAT Images/Haas F1 Media

A Ferrari ügyfélcsapataként a Haas F1-es alakulata hagyományosan a maranellói csapattól vásárolta a motorját és egyéb alkatrészeit. Ayao Komatsu azonban elárulta, hogy 2025-ben lemondanak a Ferrari első felfüggesztéséről és sajátot alkalmaznak.

Ayao Komatsu, a Haas csapatfőnöke túl sok információt azonban – érthető módon – nem akart elárulni az autó fejlesztéséről. Amikor arról kérdezték, hogy az új autó radikálisan újra lesz-e tervezve, atr felelte, hogy a változások nem mindig láthatóak külsőleg, szabad szemmel.

Ez is érdekelhet

Emmy-díjat kapott a Netflix F1-es sorozata, a Drive to Survive

Emmy-díjat kapott a Netflix F1-es sorozata, a Drive to Survive

2025.05.22.
Az F1-film vetítésén járt a mezőny – Kitalálod ki az a 2 versenyző, aki nem volt ott?

Az F1-film vetítésén járt a mezőny – Kitalálod ki az a 2 versenyző, aki nem volt ott?

2025.05.22.

„Amikor Gene [Haas] azt mondja, hogy ó, nézd meg, mit csinál a másik, az a látható rész csak egy kis része a történetnek” – mondta Komatsu.

„Emlékszem, Gene Silverstone-ban azt mondta, hogy fel-alá járkált a rajtrácson, és azt mondta: ‘Ó, tudod, mindenkinek más-más megoldásai vannak’.”

„De ez csak a legfelső szint. A padló alatti rész, amit nem látsz, na ott vannak a trükkök.”

„Ha úgy gondolod, hogy az autó radikálisan más, az csak rajtad áll. Ami a koncepciót illeti, ez egy evolúciója annak, amit egész évben tanultunk.”

Komatsu elismerte, hogy a Haas egy új monocoque-kal vág neki 2025-nek.

„Tavaly elég jól fejlesztettük az autót, de vannak bizonyos korlátok, amiket el kellett fogadnunk” – magyarázta.

„És aztán olyan dolgok, amiket mondjuk a szezon közepén megtanultunk arról, hogyan lehet bizonyos teljesítményt felszabadítani.”

„De nem tudtuk megtenni a monocoque konstrukció, a futómű kialakítása miatt. Szóval ez olyasmi, amiről eldöntöttük, hogyan akarunk változtatni az idei autón.”

De a Komatsu azt is bevallotta, hogy a Haas a Ferrari ügyfélcsapataként gyakran támaszkodott a maranellóiakra a motorok és a felfüggesztés kritikus alkatrészeinek biztosításában. A 2025-ös évre azonban más utat választanak.

„Mindig a Ferrari legutóbbi beszállításával mentünk – és nem azért, mert ez egy megalapozott döntés volt, hanem mert ez volt a legbiztonságosabb és legegyszerűbb választás” – mondta.

Megjegyezte, hogy a Haas tervező-, fejlesztő- és teljesítménycsapatainak több tagja idén valóban tanulmányokat futtatott, hogy elemezzék, milyen előnyökkel járna, ha a Ferrari legújabb első felfüggesztését vennék át, vagy ha a tavaly használt első felfüggesztésüket fejlesztenék tovább.

Komatsu rámutatott, hogy az új technológia bevezetésekor csapata „hibalehetőséget” vállalna, vagyis a Haas teljesítménye csökkenne az új elemekhez való alkalmazkodás során.

„Helyre kell állni, és aztán [megnézni], hogy ez mennyi potenciált szabadít fel, összehasonlítva azzal, hogy [mi történik, ha] nem hagyjuk abba a fejlesztést, mert mi átvittük az első felfüggesztést. Mennyi potenciál maradt abban?” – magyarázta.

„Elvégeztek egy megfelelő tanulmányt, majd a következtetés az volt, hogy meg kell csinálnunk az átvitelt.”
„Jó, hogy elvégeztünk egy megfelelő tanulmányt, így volt önbizalmunk, hogy aztán meghozzuk ezt a döntést, míg korábban nem volt.”

A Ferrari számára ez azt jelenti, hogy kevesebb adat áll majd rendelkezésükre az első felfüggesztés teljesítményét illetően is, mivel kevesebb autón fogja ezt a felfüggesztést használni.

Source: planetf1.com
Tags: Ayao KomatsuF1FerrariForma-1Haas F1 Team
Tajthi Andrea

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Ki legyen a következő FIA elnök?
252 Szavazat · 252 szavazat
Szavazok

Ajánló

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

2025.05.13.
Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

2025.05.06.
Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

2025.05.05.

TOP 5

  • Újabb F1-es közeleg a menesztéséhez, az eredményei alapján nem tartanak rá igényt

    Újabb F1-es közeleg a menesztéséhez, az eredményei alapján nem tartanak rá igényt

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Dráma Misanóban: Kiss Norbi az utolsó helyről indul, Reinert a Révész Racing korábbi kamionjával ötödik!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Verstappennek nem engedik, hogy úgy tegyen, mint Alonso

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Az F1-film vetítésén járt a mezőny – Kitalálod ki az a 2 versenyző, aki nem volt ott?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • A Monacói Nagydíj új szabálya egy kis aggodalomra adhat okot

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.