Motorsportol.hu
2025. augusztus 28, csütörtök
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Nehezítés? Idén kevesebb adat áll majd a Ferrari rendelkezésére

Tajthi Andrea by Tajthi Andrea
2025.01.24.
Nehezítés? Idén kevesebb adat áll majd a Ferrari rendelkezésére

Fotó: LAT Images/Haas F1 Media

ADVERTISEMENT

A Ferrari ügyfélcsapataként a Haas F1-es alakulata hagyományosan a maranellói csapattól vásárolta a motorját és egyéb alkatrészeit. Ayao Komatsu azonban elárulta, hogy 2025-ben lemondanak a Ferrari első felfüggesztéséről és sajátot alkalmaznak.

Ayao Komatsu, a Haas csapatfőnöke túl sok információt azonban – érthető módon – nem akart elárulni az autó fejlesztéséről. Amikor arról kérdezték, hogy az új autó radikálisan újra lesz-e tervezve, atr felelte, hogy a változások nem mindig láthatóak külsőleg, szabad szemmel.

Ez is érdekelhet

Tagadja a Red Bull-os pletykákat az IndyCar szupersztárja

Tagadja a Red Bull-os pletykákat az IndyCar szupersztárja

2025.08.28.
Az elsők között üzent a visszatérés miatt Péreznek Verstappen

Az elsők között üzent a visszatérés miatt Péreznek Verstappen

2025.08.28.

„Amikor Gene [Haas] azt mondja, hogy ó, nézd meg, mit csinál a másik, az a látható rész csak egy kis része a történetnek” – mondta Komatsu.

„Emlékszem, Gene Silverstone-ban azt mondta, hogy fel-alá járkált a rajtrácson, és azt mondta: ‘Ó, tudod, mindenkinek más-más megoldásai vannak’.”

„De ez csak a legfelső szint. A padló alatti rész, amit nem látsz, na ott vannak a trükkök.”

„Ha úgy gondolod, hogy az autó radikálisan más, az csak rajtad áll. Ami a koncepciót illeti, ez egy evolúciója annak, amit egész évben tanultunk.”

Komatsu elismerte, hogy a Haas egy új monocoque-kal vág neki 2025-nek.

„Tavaly elég jól fejlesztettük az autót, de vannak bizonyos korlátok, amiket el kellett fogadnunk” – magyarázta.

„És aztán olyan dolgok, amiket mondjuk a szezon közepén megtanultunk arról, hogyan lehet bizonyos teljesítményt felszabadítani.”

„De nem tudtuk megtenni a monocoque konstrukció, a futómű kialakítása miatt. Szóval ez olyasmi, amiről eldöntöttük, hogyan akarunk változtatni az idei autón.”

De a Komatsu azt is bevallotta, hogy a Haas a Ferrari ügyfélcsapataként gyakran támaszkodott a maranellóiakra a motorok és a felfüggesztés kritikus alkatrészeinek biztosításában. A 2025-ös évre azonban más utat választanak.

„Mindig a Ferrari legutóbbi beszállításával mentünk – és nem azért, mert ez egy megalapozott döntés volt, hanem mert ez volt a legbiztonságosabb és legegyszerűbb választás” – mondta.

Megjegyezte, hogy a Haas tervező-, fejlesztő- és teljesítménycsapatainak több tagja idén valóban tanulmányokat futtatott, hogy elemezzék, milyen előnyökkel járna, ha a Ferrari legújabb első felfüggesztését vennék át, vagy ha a tavaly használt első felfüggesztésüket fejlesztenék tovább.

Komatsu rámutatott, hogy az új technológia bevezetésekor csapata „hibalehetőséget” vállalna, vagyis a Haas teljesítménye csökkenne az új elemekhez való alkalmazkodás során.

„Helyre kell állni, és aztán [megnézni], hogy ez mennyi potenciált szabadít fel, összehasonlítva azzal, hogy [mi történik, ha] nem hagyjuk abba a fejlesztést, mert mi átvittük az első felfüggesztést. Mennyi potenciál maradt abban?” – magyarázta.

„Elvégeztek egy megfelelő tanulmányt, majd a következtetés az volt, hogy meg kell csinálnunk az átvitelt.”
„Jó, hogy elvégeztünk egy megfelelő tanulmányt, így volt önbizalmunk, hogy aztán meghozzuk ezt a döntést, míg korábban nem volt.”

A Ferrari számára ez azt jelenti, hogy kevesebb adat áll majd rendelkezésükre az első felfüggesztés teljesítményét illetően is, mivel kevesebb autón fogja ezt a felfüggesztést használni.

Source: planetf1.com
Tags: Ayao KomatsuF1FerrariForma-1Haas F1 Team
Tajthi Andrea

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Lesz újonc versenyző az F1-es mezőnyben 2026-ban?
18 Szavazat · 18 szavazat
Szavazok

Ajánló

Igazi időutazás a MotoGP múltjába és jelenébe – MotoGP Illusztrált történelem

Igazi időutazás a MotoGP múltjába és jelenébe – MotoGP Illusztrált történelem

2025.08.12.
Botrányok, cserék és történelmi pillanatok: Félévi F1-es értékelés

Botrányok, cserék és történelmi pillanatok: Félévi F1-es értékelés

2025.08.10.
Ott leszel az idei F1-es Magyar Nagydíjon? Ezeket az infókat mindenképp tudnod kell!

Ott leszel az idei F1-es Magyar Nagydíjon? Ezeket az infókat mindenképp tudnod kell!

2025.07.29.

TOP 5

  • A Stake F1 Team Kick Sauber csapat nem vehet részt a Holland Nagydíjon!

    A Stake F1 Team Kick Sauber csapat nem vehet részt a Holland Nagydíjon!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Négyszeres bajnokot igazolna a Red Bull Verstappen mellé

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Várhatóan két Forma-1-es motor is figyelemre méltó lesz 2026-ban

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Ő lehetne Hamilton utódja a Ferrarinál?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Kimi után Räikkönen is kell Toto Wolffnak?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu