Categories: F1

Sato újra meghajtotta a legendás Honda V12-est

A Honda első F1-es győzelmét ünnepelve a kétszeres Indy 500 bajnok Takuma Sato megint a volánhoz ült.

Az RA272 a Honda motorsportban elért legnagyobb eredményei közé tartozik, már csak a 14 000-es fordulatszámú 1,5 literes V12-es motorja miatt is, amely úgy szól, mint mennydörgés a földön. Ez a motor, amely 1965-ben a legerősebb volt az F1-es rajtrácson, biztosította a Honda első győzelmét a sportágban az 1965-ös Mexikói Nagydíjon, Richie Gintherrel a volánnál. A hónap elején a Tokiói Autószalonon a Honda elővette pár legikonikusabb F1-es autóját, és a japán  ikon, Takuma Sato vezette őket az összegyűlt tömegek előtt egy gyors bemutató futamon.

Bár az 1980-as évek V6-os turbófeltöltős autói talán jobban ismertek a mai rajongóknak, az RA272 mindig is az egyszerűségében lesz gyönyörű. Ez a csodálatos kis kerekeken guruló szivar indította el a Honda évtizedekig tartó elkötelezettségét a versenyzés iránt. Rendkívül menő, hogy Taku-san több évtizednyi elkötelezettsége a Honda iránt a vállalat történetében is helyet kapott, hiszen a márka történelmi pilléreinek kormánya mögé is beülhetett.

Nincs is jobb, mint egy több karburátoros, kis hengerűrtartalmú 12 hengeres, amelyik szinte énekel egy dallamot! Miközben Taku bejáratja az autót, csodálatos nézni, a szerelők éles, szaggatott fordulatszámmal melegítik be a motort, ami igazán felpörgeti a fogaskerekeket. Zing, zing, zing, minden egyes henger mindössze egy nyolcadnyi liter, 7,6 köbcenti. Észveszejtő!

Az autó, amit Sato itt vezethetett, valójában Ronnie Bucknum járgánya, tehát nem az az autó, amelyik a Honda első versenyét megnyerte, hanem egy azonos másolat. Ugyanezen a Mexikói Nagydíjon ez az autó az ötödik helyen végzett, és ezzel megszerezte a szezonja egyetlen pontját. Kicsit kevésbé szerencsés, de ugyanúgy magas fordulatszámon pörög. Ugyanúgy szerethető, és biztos, hogy Sato is így gondolja ezt.

Vámosi Péter

Recent Posts

Vélemény Loïc Chenevas-Paule, Fernando Alonso életéről szóló könyvéről

Egy darabig azt gondoltam, hogy majd akkor fogok Alonsoról könyvet olvasni, amikor azt ő maga…

1 óra ago

VSC és SC: Közel egyforma volt Ocon és Antonelli esete, mégis különféle döntések születtek

A vasárnapi Forma-1-es Emilia-Romagna Nagydíjon két kesés történt. Egyik sem baleset volt: Esteban Ocon és…

3 óra ago

Tanulságos hazai futama volt Antonellinek

Eseménydús első hazai futamán van túl Andrea Kimi Antonelli, aki nem a legelégedettebben hagyta el…

5 óra ago

Az Aprilia megtalálhatta Martín utódját, de más is őt akarja

Jorge Martín távozása eldöntheti a dominót a pilótapiacon, ahol egyre több versenyző kerül elő. A…

7 óra ago

Nem kér a Forma-1-ből az IndyCar-bajnok

Továbbra sem szeretne a Forma-1-be menni Álex Palou, az IndyCar háromszoros bajnoka. Jövőre érkezik a…

9 óra ago

Megdöbbentően nagy meglepetés: Az ex-Ferrari versenyző szerezte meg az Indy 500-on a pole-t

Egy bravúros teljesítmény után, Robert Shwartzman szerezte meg az Indy 500-ra a rajtelsőséget. Ahogy a…

11 óra ago