Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool
A Honda első F1-es győzelmét ünnepelve a kétszeres Indy 500 bajnok Takuma Sato megint a volánhoz ült.
Az RA272 a Honda motorsportban elért legnagyobb eredményei közé tartozik, már csak a 14 000-es fordulatszámú 1,5 literes V12-es motorja miatt is, amely úgy szól, mint mennydörgés a földön. Ez a motor, amely 1965-ben a legerősebb volt az F1-es rajtrácson, biztosította a Honda első győzelmét a sportágban az 1965-ös Mexikói Nagydíjon, Richie Gintherrel a volánnál. A hónap elején a Tokiói Autószalonon a Honda elővette pár legikonikusabb F1-es autóját, és a japán ikon, Takuma Sato vezette őket az összegyűlt tömegek előtt egy gyors bemutató futamon.
Bár az 1980-as évek V6-os turbófeltöltős autói talán jobban ismertek a mai rajongóknak, az RA272 mindig is az egyszerűségében lesz gyönyörű. Ez a csodálatos kis kerekeken guruló szivar indította el a Honda évtizedekig tartó elkötelezettségét a versenyzés iránt. Rendkívül menő, hogy Taku-san több évtizednyi elkötelezettsége a Honda iránt a vállalat történetében is helyet kapott, hiszen a márka történelmi pilléreinek kormánya mögé is beülhetett.
Nincs is jobb, mint egy több karburátoros, kis hengerűrtartalmú 12 hengeres, amelyik szinte énekel egy dallamot! Miközben Taku bejáratja az autót, csodálatos nézni, a szerelők éles, szaggatott fordulatszámmal melegítik be a motort, ami igazán felpörgeti a fogaskerekeket. Zing, zing, zing, minden egyes henger mindössze egy nyolcadnyi liter, 7,6 köbcenti. Észveszejtő!
Az autó, amit Sato itt vezethetett, valójában Ronnie Bucknum járgánya, tehát nem az az autó, amelyik a Honda első versenyét megnyerte, hanem egy azonos másolat. Ugyanezen a Mexikói Nagydíjon ez az autó az ötödik helyen végzett, és ezzel megszerezte a szezonja egyetlen pontját. Kicsit kevésbé szerencsés, de ugyanúgy magas fordulatszámon pörög. Ugyanúgy szerethető, és biztos, hogy Sato is így gondolja ezt.
Egy darabig azt gondoltam, hogy majd akkor fogok Alonsoról könyvet olvasni, amikor azt ő maga…
A vasárnapi Forma-1-es Emilia-Romagna Nagydíjon két kesés történt. Egyik sem baleset volt: Esteban Ocon és…
Eseménydús első hazai futamán van túl Andrea Kimi Antonelli, aki nem a legelégedettebben hagyta el…
Jorge Martín távozása eldöntheti a dominót a pilótapiacon, ahol egyre több versenyző kerül elő. A…
Továbbra sem szeretne a Forma-1-be menni Álex Palou, az IndyCar háromszoros bajnoka. Jövőre érkezik a…
Egy bravúros teljesítmény után, Robert Shwartzman szerezte meg az Indy 500-ra a rajtelsőséget. Ahogy a…