Categories: F1

„Tisztességes esélyt” kap Doohan – Nem kell tartania Colapintotól?

Az Alpine csapatfőnöke, Oliver Oakes ragaszkodik ahhoz, hogy a 2025-ös újonc Jack Doohan „tisztességes esélyt” kap arra, hogy bizonyíthasson, annak ellenére, hogy a csapat a nála már tapasztaltabb Franco Colapintót is szerződtette.

Az argentin versenyző ugyan „csak” tartalékversenyzői szerepet kapott, a hírek szerint azonban ha Doohan nem válik be, pár verseny után ő ülhet majd a helyére.

A nyár folyamán Doohant a Haashoz távo Esteban Ocon helyére igazolták le 2025-re, ekkor Colapinto még egyáltalán nem volt az F1-es porondon. Colapinto azonban tavaly szinte meglepetésre debütált a Williamsnél, a gyengén teljesítő Logan Sargeant helyént, és rögtön lenyűgözte a közönséget. Így került fel az Alpine radarjára is.

Az Alpine korábban már bejelentette, hogy a junior versenyző Paul Aron lesz a tartalékversenyző, de végül Colapintót is felvették erre a szerepre.

James Allen podcastjában azonban Oakes hangsúlyozta, hogy Doohan tisztességes lehetőséget kap majd, hogy megszilárdítsa a helyét, Colapintót pedig azért igazolták le, hogy a jövőre nézve erősítse a csapatot.

„Kicsit kemény volt Jackkel szemben, amit a billentyűzetharcosok írtak, de jövőre ő is megkapja az esélyét” – mondta Oakes, utalva arra, hogy olyan pletykák is felröppentek korábban, hogy akár már a szezon kezdete előtt Colapintóra cserélhetik Doohant.

„És azt hiszem, nem az a szándék, hogy [nyomást] helyezzünk a vállára. Hanem valóban az, hogy a csapat számára lehetőségeket biztosítson a későbbiekben. És számomra az F1 az apró határértékekről szól. Rengeteg ember függ attól, hogy egy versenyző minden hétvégén mit nyújt, és nekünk pedig biztosítanunk kell, hogy a legjobb versenyzőket ültessük a versenyautóba, nem csak most, hanem a jövőben is.”

„Úgy gondolom, Franco nagyszerű első benyomást tett a Williamsnél. Azt hiszem, tisztán látszott, hogy ott a végén talán egy kicsit túlságosan is próbálkozott.”

„Hogy ebből mennyi volt annak a helyzetnek köszönhető, amiben volt, hogy nem volt megerősített ülése (2025-re), és megpróbált túlságosan imponálni, és mennyi volt az autó alkatrészeivel kapcsolatos kompromisszum, azt nehéz kiszámítani. De azt hiszem, a lényeg az, hogy jó benyomást keltett a sebességével.”

„Nekünk, mint csapatnak nagyszerű, hogy Paul és Franco személyében két fiatal pilóta várakozik a szárnyak alatt, mert nem csak 2025-ről van szó. 2026, 2027 már a küszöbön van, és az F1-ben nehéz megtervezni, hogy mi fog történni, és milyen pilóták ülnek majd az autóba.”

„Számunkra ez csak azt jelenti, hogy mindenki őszinte marad a teljesítmény és lehetőségekterén.”

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Folytatódik a Kamion EB Autodrom Mostban, és bemutatkozik egy Dakar-sztár is!

Egy hónapos nyári szünet után a Goodyear FIA Kamion EB bedübörög Autodrom Most pályára. Tizenöt…

7 óra ago

Az oroszok beperelték a Forma-1-et

Az orosz motorsport-promóter, az Ano Rosgonki állítólag 58 millió euróra perli a Forma-1-et szerződésszegés miatt,…

9 óra ago

A Cadillac még idén tesztelni fog – egy másik csapat versenyautójával

A Cadillac F1 csapata bejelentette, hogy rivális istálló segítségét veszi igénybe a korábbi autójukkal, a…

11 óra ago

Ismét nem sikerül fellépnie az F1-be Hertának, ezért irány az F2?

Újabb versenyző húzható ki a Cadillac listájáról. Mióta az Andretti és Cadillac szeretne beszállni a…

13 óra ago

Bottas büntetéssel nyit jövőre a Cadillac-kel Ausztráliában

A 2026-os Forma-1-es versenynaptár első versenyéig még több mint hat hónap van hátra, de máris…

14 óra ago

Péreznek „nincs mit bizonyítania” a Verstappennel töltött nehéz időszak után

Sergio Pérez szerint visszatérésével nincs mit bizonyítania. A mexikói pilóta szerint elődei és utódai eredményei…

15 óra ago