Categories: F1

„Tisztességes esélyt” kap Doohan – Nem kell tartania Colapintotól?

Az Alpine csapatfőnöke, Oliver Oakes ragaszkodik ahhoz, hogy a 2025-ös újonc Jack Doohan „tisztességes esélyt” kap arra, hogy bizonyíthasson, annak ellenére, hogy a csapat a nála már tapasztaltabb Franco Colapintót is szerződtette.

Az argentin versenyző ugyan „csak” tartalékversenyzői szerepet kapott, a hírek szerint azonban ha Doohan nem válik be, pár verseny után ő ülhet majd a helyére.

A nyár folyamán Doohant a Haashoz távo Esteban Ocon helyére igazolták le 2025-re, ekkor Colapinto még egyáltalán nem volt az F1-es porondon. Colapinto azonban tavaly szinte meglepetésre debütált a Williamsnél, a gyengén teljesítő Logan Sargeant helyént, és rögtön lenyűgözte a közönséget. Így került fel az Alpine radarjára is.

Az Alpine korábban már bejelentette, hogy a junior versenyző Paul Aron lesz a tartalékversenyző, de végül Colapintót is felvették erre a szerepre.

James Allen podcastjában azonban Oakes hangsúlyozta, hogy Doohan tisztességes lehetőséget kap majd, hogy megszilárdítsa a helyét, Colapintót pedig azért igazolták le, hogy a jövőre nézve erősítse a csapatot.

„Kicsit kemény volt Jackkel szemben, amit a billentyűzetharcosok írtak, de jövőre ő is megkapja az esélyét” – mondta Oakes, utalva arra, hogy olyan pletykák is felröppentek korábban, hogy akár már a szezon kezdete előtt Colapintóra cserélhetik Doohant.

„És azt hiszem, nem az a szándék, hogy [nyomást] helyezzünk a vállára. Hanem valóban az, hogy a csapat számára lehetőségeket biztosítson a későbbiekben. És számomra az F1 az apró határértékekről szól. Rengeteg ember függ attól, hogy egy versenyző minden hétvégén mit nyújt, és nekünk pedig biztosítanunk kell, hogy a legjobb versenyzőket ültessük a versenyautóba, nem csak most, hanem a jövőben is.”

„Úgy gondolom, Franco nagyszerű első benyomást tett a Williamsnél. Azt hiszem, tisztán látszott, hogy ott a végén talán egy kicsit túlságosan is próbálkozott.”

„Hogy ebből mennyi volt annak a helyzetnek köszönhető, amiben volt, hogy nem volt megerősített ülése (2025-re), és megpróbált túlságosan imponálni, és mennyi volt az autó alkatrészeivel kapcsolatos kompromisszum, azt nehéz kiszámítani. De azt hiszem, a lényeg az, hogy jó benyomást keltett a sebességével.”

„Nekünk, mint csapatnak nagyszerű, hogy Paul és Franco személyében két fiatal pilóta várakozik a szárnyak alatt, mert nem csak 2025-ről van szó. 2026, 2027 már a küszöbön van, és az F1-ben nehéz megtervezni, hogy mi fog történni, és milyen pilóták ülnek majd az autóba.”

„Számunkra ez csak azt jelenti, hogy mindenki őszinte marad a teljesítmény és lehetőségekterén.”

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Új helyszínre látogat a Kamion Eb: következik a Lausitzring!

Teljes gőzzel folytatódik a 2025-ös Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság, amely Misanóból egyenesen a DEKRA Lausitzringre…

1 óra ago

Íme az igazság az Aprilia Racing és Jorge Martín szakításáról

A silverstone-i Brit Nagydíj előtt az Aprilia Racing hivatalos közleményt adott ki, hogy véget vessen…

3 óra ago

Wayne Rainey és más legendák újra pályán Laguna Secában – kell ennél több?

Igazi kuriózum vár a motorsport szerelmeseire idén nyáron Laguna Secában: július 11. és 13. között…

5 óra ago

Emmy-díjat kapott a Netflix F1-es sorozata, a Drive to Survive

Netflix F1-es dokumentumfilm-sorozata, a Drive to Survive (Hajsza a túlélésért), komoly elismerésben részerült. Megnyerte a…

7 óra ago

Legendás helyszínre látogat a MotoGP mezőnye – a magyar nézők se maradnak le az izgalmakról

Alig három hónap múlva, több mint 30 év után Magyarországra látogat a MotoGP mezőnye: augusztus…

9 óra ago

Az F1-film vetítésén járt a mezőny – Kitalálod ki az a 2 versenyző, aki nem volt ott?

Az F1-es mezőny tagjai privát vetítésen nézhették meg a Brad Pitt főszereplésével készült F1 című…

11 óra ago