F1

A Red Bull és Max Verstappen történelmet írna – de a hőmérséklet közbeszólhat?

A Red Bull és Max Verstappen történelmet akar írni, de vajon meddig tart ez az együttműködés, és mi akadályozhatja őket?

A Red Bull és Max Verstappen történelmet akar írni 2025-ben: ha megszerzik ötödik világbajnoki címüket zsinórban, beállítják Michael Schumacher és a Ferrari legendás rekordját (2000–2004). Ezzel egy lépésre kerülnének Lewis Hamilton és a Mercedes sorozatától, így Verstappen és a Red Bull akár minden idők legsikeresebb párosává válhatna a Forma–1-ben.

Christian Horner csapatfőnök a konstruktőri bajnokságot is célba veszi, de ez nem biztos, hogy reális. Bár a Red Bull 2024 végén fejlődött, az amerikai futamon bevetett új fejlesztésekkel Verstappen nyerni tudott a sprintversenyen, majd Brazíliában és Katarban is diadalmaskodott, de összességében csak a harmadik leggyorsabb csapat maradt. Ráadásul egy tapasztalatlan pilótát, Liam Lawsont ültették a második autóba, ami további kérdéseket vet fel.

A riválisok közül a Ferrari és a McLaren pilótapárosa tűnik a legerősebbnek, ami kulcsszerepet játszhat egy kiegyenlített szezonban, hiszen 2025 az utolsó év az aktuális szabályrendszerben.

A szélcsatorna nem életbiztosítás a Red Bullnál

A Red Bull a szezon első felében 960 órát tölthet a szélcsatornában, ami elméletileg kedvezőbb helyzetet teremt számukra, mint 2024-ben.  A gondot viszont az jelenti, hogy szélcsatornájuk egy régi épületben található, ahol a hőmérsékletingadozások miatt a tesztelés nem mindig zajlik egyenletes körülmények között. Ez lehet az egyik oka annak, hogy új szélcsatorna építésébe kezdtek Milton Keynes-ben.

Ennyi órát tölthetnek a csapatok a szélcsatornában:
Csapat Engedélyezett órák száma
McLaren 840
Ferrari 900
Red Bull 960
Mercedes 1020
Aston Martin 1080
Alpine 1140
Haas 1200
Racing Bulls 1260
Williams 1320
Sauber 1380
Verstappen és az Aston Martin: a háttérben zajló tárgyalások

Az egyik legnagyobb kérdés Max Verstappen jövője. A holland pilóta tárgyalásokat folytat az Aston Martinnal a 2026-os szabályváltozások előtt, ami arra utalhat, hogy nem biztos a Red Bull hosszú távú kilátásaiban.

A Red Bull emellett még mindig nehezen emészti meg a 2024-es bajnokságot, mivel úgy érzik, a McLaren egyes fejlesztései – például Oscar Piastri vitatott hátsó szárnya – nem voltak teljesen szabályosak. A csapat abban bízik, hogy 2025-ben tisztább és igazságosabb versenyfeltételek között küzdhetnek a címért.

Mindeközben egyre többen hisznek abban, hogy az Aston Martin lehet a következő nagy dobás 2026-ban. A csapat új Honda-motort kap, és Adrian Newey csatlakozása hatalmas előnyt jelenthet. Ha minden jól alakul, az Aston Martin akár a Red Bull helyére is léphet az élen.

Börcsök Réka

Recent Posts

Álomból valóság – Egy Formula Renault-kör a Hungaroringen

Mindig közhelynek tűnt számomra, hogy „merj nagyot álmodni”, mert az álom definíciója szerint már alapvetően…

56 perc ago

Magyar Nagydíj – Ideiglenes rendőrőrs működik Mogyoródon a Forma-1-es futam idején

Ideiglenes rendőrőrsöt működtet Mogyoródon a 40. Forma-1-es Magyar Nagydíj ideje alatt a Pest Vármegyei Rendőr-főkapitányság…

2 óra ago

Hungaroring emlékérem és forgalmi sor a 40. Magyar Nagydíj alkalmából – itt veheted meg!

A Magyar Pénzverő Zrt. sajtóközleménye: A 2025. évi HUNGARORING forgalmi sor 2025. augusztus 1. 8.00 órától…

4 óra ago

A Renault bejelentette új vezérigazgatóját a Magyar Nagydíj előtt

Az Alpine anyavállalata, a Renault a Forma-1 Magyar Nagydíj előtt bejelentette, hogy Francois Provostot nevezték…

6 óra ago

Tavaszra költözik a Balaton Park-i Superbike-futam 2026-ban

Napvilágot látott a a 2026-os Superbike-világbajnokság előzetes versenynaptára: a világ leggyorsabb sorozatgyártású motorjait felvonultató bajnokság…

7 óra ago

Kiderült melyik F1 pálya lehet a beugró, ha helyettesíteni kellene bármely versenyhelyszínt 2026-ban

Törökország vissza szeretne kerülni a Forma-1-es naptárba, és felajánlotta az Istanbul Park szolgáltatásait 2026-ra, ha…

8 óra ago