Fotó: Getty Images / Red Bull Content Pool
A Red Bull és Max Verstappen történelmet akar írni, de vajon meddig tart ez az együttműködés, és mi akadályozhatja őket?
A Red Bull és Max Verstappen történelmet akar írni 2025-ben: ha megszerzik ötödik világbajnoki címüket zsinórban, beállítják Michael Schumacher és a Ferrari legendás rekordját (2000–2004). Ezzel egy lépésre kerülnének Lewis Hamilton és a Mercedes sorozatától, így Verstappen és a Red Bull akár minden idők legsikeresebb párosává válhatna a Forma–1-ben.
Christian Horner csapatfőnök a konstruktőri bajnokságot is célba veszi, de ez nem biztos, hogy reális. Bár a Red Bull 2024 végén fejlődött, az amerikai futamon bevetett új fejlesztésekkel Verstappen nyerni tudott a sprintversenyen, majd Brazíliában és Katarban is diadalmaskodott, de összességében csak a harmadik leggyorsabb csapat maradt. Ráadásul egy tapasztalatlan pilótát, Liam Lawsont ültették a második autóba, ami további kérdéseket vet fel.
A riválisok közül a Ferrari és a McLaren pilótapárosa tűnik a legerősebbnek, ami kulcsszerepet játszhat egy kiegyenlített szezonban, hiszen 2025 az utolsó év az aktuális szabályrendszerben.
A Red Bull a szezon első felében 960 órát tölthet a szélcsatornában, ami elméletileg kedvezőbb helyzetet teremt számukra, mint 2024-ben. A gondot viszont az jelenti, hogy szélcsatornájuk egy régi épületben található, ahol a hőmérsékletingadozások miatt a tesztelés nem mindig zajlik egyenletes körülmények között. Ez lehet az egyik oka annak, hogy új szélcsatorna építésébe kezdtek Milton Keynes-ben.
Csapat | Engedélyezett órák száma |
McLaren | 840 |
Ferrari | 900 |
Red Bull | 960 |
Mercedes | 1020 |
Aston Martin | 1080 |
Alpine | 1140 |
Haas | 1200 |
Racing Bulls | 1260 |
Williams | 1320 |
Sauber | 1380 |
Az egyik legnagyobb kérdés Max Verstappen jövője. A holland pilóta tárgyalásokat folytat az Aston Martinnal a 2026-os szabályváltozások előtt, ami arra utalhat, hogy nem biztos a Red Bull hosszú távú kilátásaiban.
A Red Bull emellett még mindig nehezen emészti meg a 2024-es bajnokságot, mivel úgy érzik, a McLaren egyes fejlesztései – például Oscar Piastri vitatott hátsó szárnya – nem voltak teljesen szabályosak. A csapat abban bízik, hogy 2025-ben tisztább és igazságosabb versenyfeltételek között küzdhetnek a címért.
Mindeközben egyre többen hisznek abban, hogy az Aston Martin lehet a következő nagy dobás 2026-ban. A csapat új Honda-motort kap, és Adrian Newey csatlakozása hatalmas előnyt jelenthet. Ha minden jól alakul, az Aston Martin akár a Red Bull helyére is léphet az élen.
Mindig közhelynek tűnt számomra, hogy „merj nagyot álmodni”, mert az álom definíciója szerint már alapvetően…
Ideiglenes rendőrőrsöt működtet Mogyoródon a 40. Forma-1-es Magyar Nagydíj ideje alatt a Pest Vármegyei Rendőr-főkapitányság…
A Magyar Pénzverő Zrt. sajtóközleménye: A 2025. évi HUNGARORING forgalmi sor 2025. augusztus 1. 8.00 órától…
Az Alpine anyavállalata, a Renault a Forma-1 Magyar Nagydíj előtt bejelentette, hogy Francois Provostot nevezték…
Napvilágot látott a a 2026-os Superbike-világbajnokság előzetes versenynaptára: a világ leggyorsabb sorozatgyártású motorjait felvonultató bajnokság…
Törökország vissza szeretne kerülni a Forma-1-es naptárba, és felajánlotta az Istanbul Park szolgáltatásait 2026-ra, ha…