Fotó: Lubomir Asenov/Stake F1 Team
A csapatfőnökök egy része egyetért az FIA azon törekvéseivel, hogy redukálni kell a káromkodást a Forma-1-ben.
Mohammed Ben Sulayem tavaly elhatározta, hogy a csúnya beszédet csökkenti a királykategóriában, így pénzbüntetéssel sújtotta azokat, akik élő adásban követték el a ,,vétséget”. Max Verstappen az elsők között kapott büntetést, sőt tüntetőleg egy szavas válaszokat adott a hivatalos sajtótájékoztatókon is.
Charles Leclerc száján véletlenül szaladt ki egy káromkodás, ám ő sem úszta meg büntetlenül, míg Yuki Tsunoda amiatt fizethetett, mert nem megfelelő jelzővel illette a csapatrádióban az egyik versenyzőtársát.
Idén még szigorúbb szabályokat vezetett be Szövetség, így a kiugró eseteknél felfüggesztés és pontlevonás is járhat.
Az FIA az új irányelvek megalkotása előtt nem konzultált a Nagydíjversenyzők Szövetségével (GPDA) és más érdekvédelmi szervezetekkel. Sajtóértesülések szerint, sokan a Szövetségen belül sem támogatták az egyoldalú módosításokat, a legtöbben a Motorsport Világtanács következő ülésén szerették volna megbeszélni az ügyet.
Alex Wurz, a GPDA elnöke elmondta, ők is csak médiából értesültek a változtatásokról. Az osztrák hozzátette, nem tartja helyénvalónak, hogy nem konzultáltak a versenyzőkkel az iránymutatás megalkotása előtt, ám azzal egyetért, hogy a káromkodást csökkenteni kell.
,,Mindazonáltal én is apa vagyok, így a legjobb az, ha nincs káromkodás. Ugyanakkor ez nem csak a káromkodásról szól. Mindannyian tudjuk, hogy példaképnek kell lennünk. A 20 versenyző közül mindenki élsportoló és nem igazi lázadó, aki káromkodni és kiabálni akar.”
Zak Brown, a McLaren ügyvezető igazgatója osztja Wurz véleményét, de ellenpéldákat is felsorolt:
,,Általánosságban én támogatom ezt, viszont vannak bizonyos helyeztek. Ha egy sajtótájékoztatón vagy, vagy egy olyan helyzetben, amilyenben most mi vagyunk (interjú), akkor nincs okod káromkodni. Ám a pillanat hevében előfordul, hogy a versenyző a sisak alatt káromkodik, és az egészen más. Az élő közvetítés hét másodperces késleltetése lehetőséget ad arra, hogy megakadályozzuk az oda nem illő dolgok sugárzását.”
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke is hasonló gondolatokat fogalmazott meg:
,,A versenyzők példaképek. Felelőséggel tartozunk azért, hogy a sportunk továbbra is tiszteletet parancsoló és inspiráló maradjon a következő generáció számára. Érzelmeket akarunk látni az autókban, és vannak módok arra, hogy ezt kifejezzék a versenyzők. Ám felelőséggel tartozunk az összes néző felé. Emiatt úgy vélem, hogy minden erre irányuló kezdeményezés (a káromkodás csökkentése) jó, és ha meggátolunk pár csúnya káromkodást, az már pozitív.”
A Ferrari csapatfőnöke, Frédéric Vasseur elismerte, hogy ő és Lewis Hamilton is alábecsülte, mekkora kihívást…
A magyar F1-rajongók körében mindig is sarkalatos kérdés volt, hol és milyen formában követhető a…
A 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíj a naptár egyik legjobban várt futama volt, több szempontból is.…
Talmácsi Gábort több mint másfél évtized elteltével pattan újra annak a motornak a nyergébe, amellyel…
Fernando Alonso 2001-ben kezdte meg Forma-1-es karrierjét, és még 2025-ben is az F1 egyik legjobb…
Az elmúlt hónapok slágertémája volt Max Verstappen esetleges Mercedeshez igazolása. A holland sztárt állítólag Toto…