F1

Két csapatfőnök már támogatja az FIA káromkodást csökkentő magatartását

A csapatfőnökök egy része egyetért az FIA azon törekvéseivel, hogy redukálni kell a káromkodást a Forma-1-ben.

Mohammed Ben Sulayem tavaly elhatározta, hogy a csúnya beszédet csökkenti a királykategóriában, így pénzbüntetéssel sújtotta azokat, akik élő adásban követték el a ,,vétséget”. Max Verstappen az elsők között kapott büntetést, sőt tüntetőleg egy szavas válaszokat adott a hivatalos sajtótájékoztatókon is.

Charles Leclerc száján véletlenül szaladt ki egy káromkodás, ám ő sem úszta meg büntetlenül, míg Yuki Tsunoda amiatt fizethetett, mert nem megfelelő jelzővel illette a csapatrádióban az egyik versenyzőtársát.

Idén még szigorúbb szabályokat vezetett be Szövetség, így a kiugró eseteknél felfüggesztés és pontlevonás is járhat.

Az FIA az új irányelvek megalkotása előtt nem konzultált a Nagydíjversenyzők Szövetségével (GPDA) és más érdekvédelmi szervezetekkel. Sajtóértesülések szerint, sokan a Szövetségen belül sem támogatták az egyoldalú módosításokat, a legtöbben a Motorsport Világtanács következő ülésén szerették volna megbeszélni az ügyet.

Alex Wurz, a GPDA elnöke elmondta, ők is csak médiából értesültek a változtatásokról. Az osztrák hozzátette, nem tartja helyénvalónak, hogy nem konzultáltak a versenyzőkkel az iránymutatás megalkotása előtt, ám azzal egyetért, hogy a káromkodást csökkenteni kell.

,,Mindazonáltal én is apa vagyok, így a legjobb az, ha nincs káromkodás. Ugyanakkor ez nem csak a káromkodásról szól. Mindannyian tudjuk, hogy példaképnek kell lennünk. A 20 versenyző közül mindenki élsportoló és nem igazi lázadó, aki káromkodni és kiabálni akar.”

Zak Brown, a McLaren ügyvezető igazgatója osztja Wurz véleményét, de ellenpéldákat is felsorolt:

,,Általánosságban én támogatom ezt, viszont vannak bizonyos helyeztek. Ha egy sajtótájékoztatón vagy, vagy egy olyan helyzetben, amilyenben most mi vagyunk (interjú), akkor nincs okod káromkodni. Ám a pillanat hevében előfordul, hogy a versenyző a sisak alatt káromkodik, és az egészen más. Az élő közvetítés hét másodperces késleltetése lehetőséget ad arra, hogy megakadályozzuk az oda nem illő dolgok sugárzását.”

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke is hasonló gondolatokat fogalmazott meg:

,,A versenyzők példaképek. Felelőséggel tartozunk azért, hogy a sportunk továbbra is tiszteletet parancsoló és inspiráló maradjon a következő generáció számára. Érzelmeket akarunk látni az autókban, és vannak módok arra, hogy ezt kifejezzék a versenyzők. Ám felelőséggel tartozunk az összes néző felé. Emiatt úgy vélem, hogy minden erre irányuló kezdeményezés (a káromkodás csökkentése) jó, és ha meggátolunk pár csúnya káromkodást, az már pozitív.”

Csonka Nikolett

Recent Posts

Megvédte Marc Márquez az öccsét, miután a kritikák kereszttüzébe került

Nem hagyta Marc Márquez, hogy fals állításokat mondjanak a tesójáról. Álex Márquez volt fent és…

1 óra ago

A Ducati korábbi sztárja szerint ezek a tényezők hátráltatják Bagnaiát

Jorge Lorenzo, aki 2010 és 2015 között háromszor nyerte meg a MotoGP-világbajnokságot, saját vezetési stílusát…

2 óra ago

Charles Leclerc nyerte a harmadik edzést Silverstone-ban

Jóval hűvösebb idő fogadta a mezőnyt a harmadik szabadedzésen péntekhez képest. Ahol továbbra is erős…

3 óra ago

Hova tűnt… A Hill család izgalmas története a versenypályán és azon kívül

Ahogy Damon Hill a Williams Racingnél Ayrton Senna mögött volt másodhegedűs, úgy ez a film…

5 óra ago

Nagy célokat tűzött ki Lawson a hatodik helye után

Szezonbeli legjobb eredményét érte el Liam Lawson Ausztriában, de úgy véli többet kell nyújtania. Liam…

6 óra ago

Itt az újabb lehetséges időpont Jorge Martín visszatérésére

Jorge Martín egyre közelebb kerül ahhoz, hogy visszatérjen az aktív versenyzéshez. Bár jelenleg még nincs…

7 óra ago