Donald Trump második elnöki ciklusának kezdetén javaslatot tett arra, hogy 10%-os vámot vessenek ki a Kínából, valamint 25%-os vámot a Mexikóból és Kanadából érkező importárukra. Ezek az intézkedések jelentős hatással lehetnek az autóiparra és ezen keresztül a Forma-1-re is, különösen az amerikai érdekeltségű csapatokra, mint a Haas, valamint a sportba belépni kívánó Cadillac és Ford.
Az Észak-amerikai Szabadkereskedelmi Egyezmény (NAFTA) 1994-es bevezetése óta az Egyesült Államok, Mexikó és Kanada közötti kereskedelem vámmentes számos termék esetében. Ez lehetővé tette, hogy az autógyártás folyamata során egy-egy alkatrész akár többször is átlépje a határokat, mielőtt a végső összeszerelésre sor kerül. A javasolt vámok bevezetése azonban jelentősen megemelné az ilyen alkatrészek és járművek költségeit, ami végső soron a fogyasztói árak növekedéséhez vezetne az Egyesült Államokban.
A Forma-1-re gyakorolt lehetséges hatások
A tervezett vámok közvetlenül érintenék az amerikai érdekeltségű Forma–1-es csapatokat. A Haas például szoros kapcsolatban áll az olasz Ferrarival, amely számos kulcsfontosságú alkatrészt szállít a csapatnak. Bár a jelenlegi vámok elsősorban Észak-Amerikára vonatkoznak, Trump korábbi elnöksége alatt már felmerültek az Európából érkező autóipari termékekre vonatkozó vámemelések is. Ha hasonló intézkedések ismét napirendre kerülnek, az tovább növelheti a Haas működési költségeit.
Hasonlóképpen, a Cadillac és a Ford, amelyek a közeljövőben tervezik belépésüket a Forma-1-be, szintén szembesülhetnek a megnövekedett költségekkel, különösen, ha a gyártási és fejlesztési folyamataik több országot is érintenek. Az európai motorsport-központok, mint az Egyesült Királyság és Németország, számos kulcsfontosságú beszállítóval rendelkeznek, és ha új vámokat vezetnének be, az amerikai gyártók számára drágábbá válhat a technológiai együttműködés és alkatrészbeszerzés.