Fotó: Rudy Carezzevoli/Getty Images / Red Bull Content Pool
Bár a drasztikus Forma-1-es szabálymódosítások, melyekre már minden csapat készül, csak 2026-ban lépnek majd életbe, azért a 2025-ös szezonra is lesznek kisebb változások.
Az alábbiakban összefoglaljuk, milyen változásokkal kell számolni az idei szezonra vonatkozóan.
A versenyzők minimális súlyhatára 80 kg-ról 82 kg-ra nő (versenyruházattal, sisakkal, cipővel együtt), míg az autók üzemanyag nélküli minimális súlya 798 kg-ról 800 kg-ra emelkedik. Ezt a változást a magasabb vagy nehezebb pilóták védelme érdekében vezetik be.
Új versenyzőhűtési rendszer kerül bevezetésre, amely extrém hőmérsékleti körülmények között lesz kötelező. Ha a hőmérséklet 30,5°C fölé emelkedik, az FIA „hőveszélyt” hirdet, és a csapatoknak kötelező lesz a hűtőrendszert használniuk. Ennek következtében az autók minimális súlya további 5 kg-mal nőhet.
A hátsó szárnyon lévő DRS-nyílás méretét csökkentik. A nyitott DRS esetén a rések mérete 9,4–13 mm-re csökken (korábban 10–15 mm volt). Az FIA szigorúbban szabályozza a DRS módokat: csak két pozíció engedélyezett, és az aktiválás befejeztével pontosan az eredeti állapotba kell visszatérnie.
A 2019-ben bevezetett rendszer, amelyben a verseny leggyorsabb körét megfutó versenyző (amennyiben a top 10-ben végez) egy extra pontot kapott, 2025-től megszűnik.
A csapatoknak minden autóval legalább két pénteki szabadedzésen fiatal pilótát kell indítaniuk a szezon során (korábban csak egy alkalommal volt kötelező).
Bevezetik a korábbi autók tesztelésére vonatkozó 20 napos korlátozást, a jelenlegi versenyzők számára maximum 1000 km engedélyezett négy nap alatt. Tesztelni csak olyan pályákon lehet, amelyek az aktuális vagy az előző évi versenynaptárban szerepeltek, és a verseny előtt legalább 60 nappal kell lezajlania.
Amennyiben az időmérő edzés elmarad, a rajtsorrendet az aktuális világbajnoki pontállás alapján határozzák meg, ha pedig ez nem alkalmazható, akkor a versenybírók döntenek. Korábban ez teljes mértékben a stewardok döntésére volt bízva.
A 2024-es São Pauló-i Nagydíjon történt incidens után változtatnak a rajtrács meghatározásának protokollján. Mostantól a végleges rajtrácsot a verseny kezdete előtt egy órával állapítják meg. Az utolsó 75 percben visszalépő autók nem szerepelnek a rácson, a mögöttük lévők pedig előrelépnek a megfelelő pozícióba.
Az FIA szigorúbb büntetéseket vezet be a versenyzők nyilvános megszólalásaira vonatkozóan, amelyek esetlegesen sértőek, durváka vagy politikai tartalmúak.
A büntetések a következők:
George Russell úgy érzi, hogy Lewis Hamilton távozása mind a Mercedesnek, mind pedig a hétszeres…
Élete egyik legjobb versenyének nevezte az Osztrák Nagydíjat Fermín Aldeguer. Fermín Aldeguer közel került ahhoz,…
A Formula 2 jelenlegi éllovasa a 20 éves olasz Leonardo Fornaroli. Idén lehengerlő teljesítményt nyújt,…
Christian Horner 20 év után hivatalosan is elhagyta a Red Bullt, miután júliusban menesztették csapatfőnöki…
A Ferrari csapatfőnöke, Frédéric Vasseur elismerte, hogy ő és Lewis Hamilton is alábecsülte, mekkora kihívást…
A magyar F1-rajongók körében mindig is sarkalatos kérdés volt, hol és milyen formában követhető a…