Motorsportol.hu
2025. július 18, péntek
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Az FIA elnöke 12. F1-es csapatot akar, jöhetnek a kínaiak?

Vámosi Péter by Vámosi Péter
2025.02.16.
Az FIA elnöke 12. F1-es csapatot akar, jöhetnek a kínaiak?

Fotó: Zeekr

Most, hogy a Cadillac F1-es projektjét hivatalosan is felvették a mezőnybe, az FIA elnöke új bővítési célt tűzött ki maga elé.

Ez a terv egy kínai gyártó csatlakozását jelentené a Forma-1 12. csapataként, Mohammed Ben Sulayem, az FIA elnöke ezt a lépést jelöli meg a következőnek, hiszen a nemzet versenyzői már ki lettek pipálva. A szóban forgó pilóta Guanyu Zhou, aki annak ellenére, hogy a Saubernél töltött három szezonja után elvesztette helyét a 2025-ös rajtrácson, továbbra is nagyon is jelen lesz az F1-ben. Visszatért a Ferrarihoz tartalékversenyzőként, hiszen Zhou korábban a versenyzői akadémiájukon töltötte az idejét. És miután ő az első kínai F1-es pilóta, lehet, hogy a jövőben egy kínai F1-es csapatnál térhet vissza a rajtrácsra?

Ez is érdekelhet

Horner fő problémája, hogy irigy Toto Wolffra és Adrian Newey-ra?

Horner fő problémája, hogy irigy Toto Wolffra és Adrian Newey-ra?

2025.07.17.
Mi áll jelenleg Verstappen Mercedeshez való átigazolásának útjában?

Mi áll jelenleg Verstappen Mercedeshez való átigazolásának útjában?

2025.07.17.

A sportágba már most is érkezik egy amerikai óriás. Miután a Forma-1 vezetősége kezdetben elutasította az Andretti Global és a General Motors Cadillac márkájának pályázatát, az átkeresztelt Cadillac F1-es alakulat később megkapta az ideiglenes zöld utat az F1-re 2026-tól. A GM vállalta, hogy a Ferrari-motorral való kezdeti együttműködés után motorgyártó is lesz. Az FIA elnöke, Ben Sulayem a kezdetektől fogva a leendő istálló hangos támogatója volt. Most, hogy F1-es helyük biztosított, van még egy „álma” a sportággal kapcsolatban, amelyet szeretne megvalósulni látni. A Le Figaro francia lapnak adott interjúban Ben Sulayemnek azt a kérdést tették fel, hogy egy kínai gyártó lenne-e most a hiányzó darab a kirakós játékában, ami az F1-es rajtrácsot jelenti:

„Olvas a gondolataimban. Az elmúlt két évben az volt az álmom, hogy a nagy országok jelen legyenek a királykategóriában. Az Egyesült Államok esetében a General Motors-szal lesz ez. A következő lépés egy kínai gyártó fogadása, hiszen már van egy versenyzőjük.”

Ezzel együtt Ben Sulayem hangsúlyozta, hogy minden új Forma-1-es csapatnak fontos, hogy versenyképes is legyen:

„Mennyiségben vagy minőségben gondolkodjunk inkább? Természetesen minőségi csapatokra van szükségünk.”

A rengeteg kínai autógyártó közül az F1-es indulás ideális jelöltjeként azonnal kitűnik egy olyan autóipari óriás, amely már most is rendelkezik részesedéssel a világ legismertebb márkáiban, például a Mercedes-Benzben, az Aston Martinban, a Volvóban és a Lotusban is. Ez pedig az 1986-ban alapított Geely, amely a kínai multimilliárdos Li Shufu tulajdona. Amellett, hogy jelentős befolyással rendelkeznek az autópiacon, a kínai versenyző, akire Ben Sulayem utalt – Guanyu Zhou  – a múlt szezonban elárulta, hogy szoros kapcsolatokat ápol velük. Ez potenciálisan fontos kapcsolódást jelenthet a Forma-1 világába. Zhou elmondása szerint érdeklődéssel figyelne mindent, amikor a Renault Alpine csapatával hozták hírbe.

Tavaly a Renault csoport bejelentette, hogy ők és a Geely egy új vállalatot hoztak létre HORSE Powertrains néven. Ebben mindketten 50%-os részesedéssel rendelkeznek, és amelynek igazgatótanácsa hat tagú, mindkét vállalatból három-három tag képviseli. A hajtásláncokat a közúti autók piacára, a névadó márkáknak szánják, valamint a Volvo, a Dacia, a Proton, a Nissan, a Mitsubishi és a Lynk & Co. fogja használni. Zhou tavaly a médiának, köztük a PlanetF1.com-nak nyilatkozva az Alpine-pletykákról  ennyit mondott:

„Csak annyit árulhatok el, hogy a magam részéről személy szerint már eddig is együtt dolgoztam a Geely Csoporttal. Az autóik nagykövete voltam, a Zeekr az ő körükből való, szóval nagyon közel állok hozzájuk. Természetesen továbbra is nagy az érdeklődésük a motorsport, és általában a Forma-1 iránt. Azt hiszem, bármiben amerre tartok, megpróbálnak majd segíteni ezen az oldalon, ami igazán jólesik. De aztán tudva, hogy jó kapcsolatuk van az Alpine-nal, ez nem igazán befolyásolja a döntésemet, hogy hová fogok igazolni. A saját utcai autóikkal is egyedi úton járnak. Persze, meg vagyok győződve arról, hogy mindent meg fognak próbálni tenni értem és magamért is a menedzsercsoportommal együtt. Ugyanakkor semmi mást nem tudok hozzátenni igazán, a dolgok ezen oldaláról.

Az biztos, hogy érdekli őket a Forma-1 mint sportág, és azt hiszem, mindenképpen be akarnak szállni az F1-be, de hogy milyen módon, azt még meg kell néznünk – így nincs mit hozzátenni. Természetesen, ahogy mindig is, ez inkább a partnerségről szól, méghozzá nagyon jó értelemben. Közeli a kapcsolat, de meg kell néznünk, hogy mi a stratégiájuk a márkaépítés és a marketing tekintetében, amivel rendelkeznek.”

Nyolc év után hozhat vissza a Forma-1-be egy versenyzőt a Cadillac

Source: planetf1.com
Tags: Alpine F1 TeamAndretti GlobalAston MartinCadillacDaciaEgyesült ÁllamokF1FerrariFIAForma-1GeelyGeneral MotorsGuanyu ZhouHORSE PowertrainsKínaLi ShufuLotusLynk & CoMercedesMitsubishiMohammed ben SulayemNissanProtonRenaultSauberVolvoZeekr
Vámosi Péter

Vámosi Péter

Szerinted hol fog kikötni Christoan Horner?
Vote

Ajánló

Frankl András és Kiss Norbi beszélt a kamionversenyzés múltjáról, jelenéről és jövőjéről

Frankl András és Kiss Norbi beszélt a kamionversenyzés múltjáról, jelenéről és jövőjéről

2025.06.22.
Szujó Zolitól a Hungaroring rajt-cél egyenesének a „Floor”-ján kérdeztünk egyet

Szujó Zolitól a Hungaroring rajt-cél egyenesének a „Floor”-ján kérdeztünk egyet

2025.06.21.
Ma 89 éve volt az első Magyar Nagydíj! Ritka képeket is mutatunk!

Ma 89 éve volt az első Magyar Nagydíj! Ritka képeket is mutatunk!

2025.06.21.

TOP 5

  • „Bámult előre az autójában, egyszerűen csak kihajtott a kapun” – így távozott a Red Bulltól Horner

    „Bámult előre az autójában, egyszerűen csak kihajtott a kapun” – így távozott a Red Bulltól Horner

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Egy kiszivárgott bizalmas dokumentum fedheti fel Horner menesztésének indokát

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Kiderült, hogy ki állhat valójában Horner elbocsátása mögött

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Horner tolhat egy Toto Wolffot, ha meglépi ezt

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Ha Horner a Ferrarinál köt ki, Hamilton lelép az olaszoktól?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.