Tavaly ősszel komoly vihart kavart a későbbi világbajnok McLaren autóinak hátsó szárnya. A britek ugyanis túl rugalmasra tervezték ezt az elemet. Az FIA pedig szabálytalannak találta és egy technikai direktíva szigorításával elejét vették az ügynek.
Ez végül nem befolyásolta érdemben a csapat teljesítményét, és a 21.században először ünnepelhettek konstruktőri világbajnoki címet Wokingban.
A történet viszont nem állt meg ennyinél. Az FIA január végén váratlanul egy újabb direktívát adott ki, amelyben tovább szigorítottak, ráadásul immáron az első szárny kapcsán is.
A közlemény értelmében az évadnyitótól kezdve szélesebb körű tesztnek vetik alá a hátsó szárnyakat, míg a spanyol futamtól pedig az első szárnyakat is. A szigorítás értelmében vélhetően 15 mm-ről 10 mm-re csökken a megengedett maximális hajlékonyság.
Ez sok csapatot rosszul érint, különösen az idei autóját már „bemutató” McLarent. Noha a bejáratáson még a tavalyi első szárnnyal voltak pályán, a csapatfőnök elismerte, Barcelonától már teljesen más első szárnnyal versenyeznek majd, mint az első futamokon.
„Nincs okunk fejfájásra a szigorítás miatt. A szezon kezdetén nem kell túl sok mindent változtatnunk, de a kilencedik versenytől szükségesek lesznek minimális módosítások. Tudom, hogy ez egy nagy beszédtéma, de ami számunkra igazán komoly kihívást jelent, hogy megtaláljuk a tizedmásodperceket, az egy teljesen másik téma.” – jelentette ki bizakodóan Andrea Stella.