F1

Az FIA ismételten szárny változtatásra kényszeríti a McLarent

Tavaly ősszel komoly vihart kavart a későbbi világbajnok McLaren autóinak hátsó szárnya. A britek ugyanis túl rugalmasra tervezték ezt az elemet. Az FIA pedig szabálytalannak találta és egy technikai direktíva szigorításával elejét vették az ügynek.

Ez végül nem befolyásolta érdemben a csapat teljesítményét, és a 21.században először ünnepelhettek konstruktőri világbajnoki címet Wokingban.

A történet viszont nem állt meg ennyinél. Az FIA január végén váratlanul egy újabb direktívát adott ki, amelyben tovább szigorítottak, ráadásul immáron az első szárny kapcsán is.

A közlemény értelmében az évadnyitótól kezdve szélesebb körű tesztnek vetik alá a hátsó szárnyakat, míg a spanyol futamtól pedig az első szárnyakat is. A szigorítás értelmében vélhetően 15 mm-ről 10 mm-re csökken a megengedett maximális hajlékonyság.

Ez sok csapatot rosszul érint, különösen az idei autóját már „bemutató” McLarent. Noha a bejáratáson még a tavalyi első szárnnyal voltak pályán, a csapatfőnök elismerte, Barcelonától már teljesen más első szárnnyal versenyeznek majd, mint az első futamokon.

„Nincs okunk fejfájásra a szigorítás miatt. A szezon kezdetén nem kell túl sok mindent változtatnunk, de a kilencedik versenytől szükségesek lesznek minimális módosítások. Tudom, hogy ez egy nagy beszédtéma, de ami számunkra igazán komoly kihívást jelent, hogy megtaláljuk a tizedmásodperceket, az egy teljesen másik téma.” – jelentette ki bizakodóan Andrea Stella.

Hegedűs Dávid

Recent Posts

A Toyota ott segít a Haasnak, ahol a Ferrari nem tud

A Haas tavaly októberben kötött megállapodást a Toyotával, azon belül a Toyota Gazoo Racinggel, a…

36 perc ago

Hamilton elfeledett F1-es pilótát tart az egyik legtehetségesebb versenyzőnek, akivel valaha versenyzett

Lewis Hamilton elárulta, hogy egy olyan pilóta, aki mindössze egyetlen Forma-1-es futamot nyert, az egyik…

11 óra ago

Nulláról 5 kilométer – avagy hogyan vitt rá a Ferrari a futásra

Nem vagyok futó – mindig is utáltam a futást, egy busz után loholni is az…

13 óra ago

Colapinto fél másodpercet vert az Alpine olaszországi tesztjén a csapattársára

Franco Colapinto az A523-ast vezette vasárnap, átvéve Aron helyét, míg Martins, az enstoneiak korábbi junior…

15 óra ago

Schumacher szerint Doohan súlyos hibát követett el a balesetével

Ralf Schumacher szerint az a baleset, amit Jack Doohan elszenvedett Japánban, csak tovább rontotta az…

17 óra ago

Megérkezett 2025-ös F1-es kvízsorozatunk 4. fordulója!

A Forma-1-es Bahreini Nagydíj előtt ismét meghoztuk a már szokásos "nagydíjas" kvízünket! Teszteld a tudásod…

19 óra ago