A 2000-es évek elején a Forma-1 világában a Ferrari és a McLaren csapatai domináltak, élükön Michael Schumacherrel és Mika Häkkinennel. Kevesen tudják azonban, hogy ebben az időszakban Schumacher majdnem a McLarenhez szerződött, ami alapjaiban változtathatta volna meg a sportág történetét.
Ron Dennis, a McLaren akkori csapatfőnöke 2005-ben ezen a napon egy interjúban elárulta, hogy titkos tárgyalásokat folytatott Schumacherrel egy monacói szállodában. A megbeszélések célja az volt, hogy a német pilóta a McLarenhez igazoljon, és így egy csapatban versenyezzen Mika Häkkinennel.
„Megvolt a lehetőségünk, de nem éltünk vele” – mondta Dennis 2005-ben. „Öt évvel ezelőtt Monte-Carlóban találkoztunk, és voltak megbeszélések. A probléma az, hogy amikor azt mondod valakinek, hogy ‘szeretnénk, ha nálunk vezetnél’, akkor a csapatnak olyan helyzetben kell lennie, hogy teljesíteni tudja ezt az elkötelezettséget. A csapat akkoriban nem volt abban a helyzetben, hogy ezt megtegye.”
Dennis szerint a megállapodás azért hiúsult meg, mert Schumacher menedzsmentje ragaszkodott a versenyző arculati jogainak megtartásához, valamint jelentős anyagi követeléseik voltak. Dennis úgy vélte, hogy Schumacher és Häkkinen párosa „mesés” lett volna a csapat számára.
Norbert Haug, a Mercedes korábbi motorsport-igazgatója úgy vélte, hogy a fő probléma az volt, hogy Schumacher és a McLaren filozófiája nem teljesen egyezett. Míg a Ferrari teljes mértékben köré építette a csapatot, addig a McLaren ezt nem preferálta.
Végül a német versnyző a Ferrarinál maradt, és 2000-től kezdve öt egymást követő világbajnoki címet szerzett az olasz csapattal, örökre beírva nevét a sport történetébe.
Ha az átigazolás létrejött volna, Schumacher a domináns ferraris éveiek idején a McLaren-Mercedes autóját vezette volna, és elképzelhető, hogy Forma-1-es története teljesen más irányt vett volna.