A Red Bull már a 2025-ös szezon előtt elkezdte a riválisok Forma-1-es autóinak vizsgálatát. Az energiaitalosok készek minden lehetőséget megragadni a McLarennel, a Ferrarival és a Mercedesszel vívott csatában.
Az elmúlt szezonban a McLaren állt a Red Bull figyelmének középpontjában, mivel bár év elején a Red Bull vezetett, végül csak 3. lett, a McLaren pedig bajnok. A Red Bull az Azerbajdzsáni Nagydíj után panaszkodott a McLaren „mini DRS” hátsó szárny-trükkjére. Az FIA-val folytatott párbeszédet követően beleegyeztek a konstrukció megváltoztatásába.
Pierre Wache, a Red Bull technikai igazgatója szerint azonban a McLaren továbbra is a betiltott dizájnt használja 2025-re. Mindezt annak ellenére teszi, hogy az FIA megpróbálja szigorítani a szabályokat.
A McLaren aztán az Egyesült Államok nagydíján felhívta a figyelmet a Red Bull padlójának megoldására, bár az FIA illetékesei később tisztázták, hogy a pilótáknak nem volt módjuk a pilótafülkéből változtatni a hasmagasságot, ami illegális lett volna.
Az olasz FUnoAnalisiTecnica beszámolója szerint a Red Bull hivatalos panaszt nyújtott be a McLaren és a Ferrari hátsó szárnyával kapcsolatban. Szerintük a Scuderia, valamint a regnáló bajnokok is megszegték a szabályokat.
Most arra számítanak, hogy az FIA küldöttei még a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt ellátogatnak Maranellóba és Wokingba és „szigorú ellenőrzéseket” végeznek majd az autókon.
A Ferrari állítólag nyugodtan áll a helyzethez. Nem hiszik, hogy „túl sok problémával” kellene szembenézniük, és visszautasítják a Red Bull vádjait.
A paddockban keringő vélemények szerint a Ferrari a negyedik helyen áll Melbourne előtt. A legtöbben egyetértenek abban, hogy a McLaren áll az élen, ám a második-negyedik helyek sorrendjében nincs akkora konszenzus.