F1

Sainz kérése: Több éles teszt, kevesebb szimulátor

A mezőny idén is, akár csak az elmúlt években egyetlen háromnapos teszttel készült fel az idényre. Carlos Sainz szerint ez roppantul kevés.

A Forma-1-ben alapvetően teszt tilalom van, így az aktuális autókkal csak a hivatalosan kijelölt teszteken lehet pályára, illetve nagyon kevés km-re limitált filmes napokon.

A háttérben azonban szintén korlátozva van, de jóval több időt lehet a szimulátorban tölteni. Ez a rendszer azonban egy csapatot váltó pilótánál, vagy bármilyen komolyabb módosításnál hátrányosan érintheti az adott pilótát vagy csapatot.

Az előbbibe tartozik Carlos Sainz is, aki a Ferrariból ült át idénre a Williamsbe, Bahreinben pedig másfél napot tölthetett csupán az új autója mögött, amit érthetően kevesel is.

„Furcsa érzések vannak bennem, mert mindösszesen mésfél napot töltöttem az autóban és így már versenyre kell mennem. Úgy érzem, hogy nem elég, nagyon kevés. Nevetségesen kevés időt töltünk az autóban az első futam előtt.” – fogalmazott őszintén a spanyol.

A pilóták szervezetének újdonsült elnöke pedig tovább fokozta gondolatmenetét, szerinte ugyanis a szimulátoros tesztek nem helyettesíthetik a valós körözést.

„[…] A tapasztalat, az tapasztalat, amit csak valós versenypályán, igazi autóval tudsz szerezni. Őszintén megmondva, szerintem a Forma-1 egy kicsit jobban is megerőltethetné magát, hogy jobb teszt lebonyolítást találjon ki. Rengeteg csapat végtelen mennyiségű pénzt költ a szimulátorra, hogy a pilóták Monacóból elrepüljenek az Egyesült Királyságba. Nem érte, miért van csak három tesztnapunk, miközben ezt a temérdek pénzt bele lehetne fektetni, mondjuk egy nyolc napos tesztbe is akár.”

„Nem kérek túl sokat. Nyolc vagy tíz nap, ahol a csapatok megválaszthatják, hogy hol szeretnének tesztelni. Az jó, hogy van egy kollektív teszt. Ennek szerintem maradnia is kellene, de az én javaslatom az lenne, hogy a költségvetési limitbe írjuk bele a tesztnapokat és a szimulátort és nézzük meg, hogy a csapatok mire költenek inkább, tíz napos tesztre vagy szimulátorozásra.” – javasolta Sainz.

 

Hegedűs Dávid

Recent Posts

A Mobil 1 bemutatja a Porsche Penske Motorsport négyrészes dokumentumfilm-sorozatát

A Mobil 1 elindított egy új, négyrészes online mini dokumentumfilm-sorozatot, amely eddig soha nem látott…

9 perc ago

Leclerc-é a magyar pole, miközben Hamilton a Q2-ben, csalódottan kiesett

Felemás kvalifikációt futott a Ferrari: Leclerc váratlan pole-t hozott, míg Hamilton tovább küszködik. A Magyar…

46 perc ago

Leclerc figyelmeztetést kapott: Hamilton az ő szívébe is „tőrt döfhet”?

Nico Rosberg figyelmeztette Charles Leclerc-t, hogy készüljön fel csapattársa, Lewis Hamilton "tőrjeire" amiket a "szívébe…

2 óra ago

Idegtépő izgalmak után nyerte meg az első futamot Martí Dunne előtt

A verseny végére jöttek az izgalmak, ahol rajt-cél győzelem született Pepe Martítól. Meglepően domináns győzelem…

3 óra ago

A tavalyi hungaroringi győztes az élen az időmérő előtt!

Oscar Piasti volt a leggyorsabb a Magyar Nagydíj hétvégéjének utolsó szabadedzésén. A Magyar Nagydíj harmadik…

4 óra ago

Ez a legfrissebb, Alonso egészségügyi állapotáról

Fernando Alonso elárulta, hogy MRI-vizsgálaton esett át, miután hátsérülést szenvedett, ami miatt ki kellett hagynia…

6 óra ago