Categories: F1

Forradalmi, és környezetbarát újdonságot jelent be a 2025-ös F1-es autóján a Mercedes

A Mercedes bejelentette, hogy a 2025-ös W16-os Forma-1-es autójának egyes részeit fenntartható szénszálas kompozit anyagokból kívánja elkészíteni. Ez az első ilyen alkalom a versenysorozatban.

Az első F1-es autó, amelynek vázához szénszálat használtak, az 1981-es McLaren MP4-1 volt, az anyagot azóta is használják a versenyautók építéséhez, mivel szilárdsága és könnyű súlya ideálisnak bizonyult. A Mercedes becslései szerint a versenyautóiban felhasznált anyagok mintegy 75%-a valamilyen szénszálas kompozit anyag, így a csapat és az autó karbonkibocsátásának csökkentésére törekszik, miközben az királykategória egy fenntarthatóbb jövő felé halad – beleértve a 2026-os szabálymódosításkor a 100%-ban fenntartható üzemanyagot is.

Az alakulat azt reméli, hogy 2040-re a karbonkibocsátásuk nullára csökkenhet. A szénszálas kompozitokat körülbelül 60%-ban szálak és 40%-ban gyanta alkotja, a szálakat a gyanta impregnálja, amely a kikeményedést követően létrehozzák az autókon használt szénszálat.

A Mercedes szorosan együttműködik az FIA-val, hogy a műszaki szabályok betartása mellett próbálja bizonyítani, hogy a fenntartható szénszálas kompozitok képesek a versenyautókon való használathoz szükséges azonos tesztelési körülményeknek ellenállni, többek között a laboratóriumban, mielőtt a pályán történő tesztelés megkezdődhetne. Mind a szálakkal, mind a gyantával foglalkozni kell, mielőtt az új kompozit anyag elkészülhet, a Mercedes pedig szorosan együttműködik a projektben olyan társakkal a csoportjában, mint az INEOS. Toto Wolff csapatfőnök így magyarázta ezt:

„Amikor a teljesítményt és az innovációt egyesítjük, akkor fejlődést hozunk létre. Büszke vagyok arra, hogy egy olyan problémamegoldókból álló alakulatot vezethetek, akik elkötelezettek a fenntartható változások előmozdítása miatt. Szeretnék köszönetet mondani partnereinknek, amiért támogatják az anyaginnovációs törekvéseinket, és az FIA-nak, amiért lehetővé teszik számunkra, hogy teszteljük ezeket az anyagokat. Közösen irányítjuk a fenntartható termékek irányát, és bebizonyítjuk, hogy a száguldó cirkusz továbbra is a világ leggyorsabb laboratóriuma.”

Vámosi Péter

Recent Posts

Az elsők között üzent a visszatérés miatt Péreznek Verstappen

A napokban bejelentette a debütáló Cadillac, hogy 2026-ban két visszatérő és rutinos pilótával vágnak neki…

7 perc ago

Jones: Norris mentálisan gyenge, Piastrinál az előny

Alan Jones soha nem volt szégyenlős a véleményével, és most kritikájának célpontja: Lando Norris. Az…

2 óra ago

Zak Brown nyitva hagyja az ajtót Verstappen előtt

Egy esetleges jövőbeli együttműködés előtt Max Verstappennel, Zak Brown nyitva hagyja az ajtót. A McLaren…

3 óra ago

Meditált és teljesen megújulva várja a folytatást Hamilton

Az év eddigi része messze elmarad a várttól Lewis Hamilton számára. A Ferrari britje ugyanis…

4 óra ago

Megváltozik a McLaren neve jövőre

Erősebbre fűzi az egyik szponzori kapcsolatát a McLaren, így jövőre a támogatójuk neve is helyet…

5 óra ago

Bottas máris lát valamit, amiben a Cadillac hasonlít a korábbi bajnok Mercedesre

Valtteri Bottas a 2026-os idényre Sergio Perez mellé igazol a Cadillac csapatához, így visszatérve a…

6 óra ago