Fotó: Mercedes-Benz AG
A Mercedes bejelentette, hogy a 2025-ös W16-os Forma-1-es autójának egyes részeit fenntartható szénszálas kompozit anyagokból kívánja elkészíteni. Ez az első ilyen alkalom a versenysorozatban.
Az első F1-es autó, amelynek vázához szénszálat használtak, az 1981-es McLaren MP4-1 volt, az anyagot azóta is használják a versenyautók építéséhez, mivel szilárdsága és könnyű súlya ideálisnak bizonyult. A Mercedes becslései szerint a versenyautóiban felhasznált anyagok mintegy 75%-a valamilyen szénszálas kompozit anyag, így a csapat és az autó karbonkibocsátásának csökkentésére törekszik, miközben az királykategória egy fenntarthatóbb jövő felé halad – beleértve a 2026-os szabálymódosításkor a 100%-ban fenntartható üzemanyagot is.
Az alakulat azt reméli, hogy 2040-re a karbonkibocsátásuk nullára csökkenhet. A szénszálas kompozitokat körülbelül 60%-ban szálak és 40%-ban gyanta alkotja, a szálakat a gyanta impregnálja, amely a kikeményedést követően létrehozzák az autókon használt szénszálat.
A Mercedes szorosan együttműködik az FIA-val, hogy a műszaki szabályok betartása mellett próbálja bizonyítani, hogy a fenntartható szénszálas kompozitok képesek a versenyautókon való használathoz szükséges azonos tesztelési körülményeknek ellenállni, többek között a laboratóriumban, mielőtt a pályán történő tesztelés megkezdődhetne. Mind a szálakkal, mind a gyantával foglalkozni kell, mielőtt az új kompozit anyag elkészülhet, a Mercedes pedig szorosan együttműködik a projektben olyan társakkal a csoportjában, mint az INEOS. Toto Wolff csapatfőnök így magyarázta ezt:
„Amikor a teljesítményt és az innovációt egyesítjük, akkor fejlődést hozunk létre. Büszke vagyok arra, hogy egy olyan problémamegoldókból álló alakulatot vezethetek, akik elkötelezettek a fenntartható változások előmozdítása miatt. Szeretnék köszönetet mondani partnereinknek, amiért támogatják az anyaginnovációs törekvéseinket, és az FIA-nak, amiért lehetővé teszik számunkra, hogy teszteljük ezeket az anyagokat. Közösen irányítjuk a fenntartható termékek irányát, és bebizonyítjuk, hogy a száguldó cirkusz továbbra is a világ leggyorsabb laboratóriuma.”
Christian Horner váratlan távozása után Helmut Marko maradt az egyetlen „ős-Red Bullos” a csapatnál. Ám…
Másfél hete rázta meg a sportvilágot a Liverpool focistájának Diogo Jotának és testvérének André Silvának…
A nürburgringi hétvége első versenyén újabb rajt-cél győzelmet aratott Kiss Norbi, miután sikeresen visszaverte Jochen…
Izgalmas és drámai kezdés után végül sima győzelemmel zárult a Superbike-világbajnokság első doningtoni futama, ami…
Marc Márquez az első kanyarban hibázott, ami miatt visszaesett, és meg kellett kezdenie a felzárkózást.…
Úgy néz ki, hogy a Cadillac listájáról egy név lekerült. Továbbra sem tudni, hogy kik…