Fotó: Mercedes-Benz AG
A Mercedes bejelentette, hogy a 2025-ös W16-os Forma-1-es autójának egyes részeit fenntartható szénszálas kompozit anyagokból kívánja elkészíteni. Ez az első ilyen alkalom a versenysorozatban.
Az első F1-es autó, amelynek vázához szénszálat használtak, az 1981-es McLaren MP4-1 volt, az anyagot azóta is használják a versenyautók építéséhez, mivel szilárdsága és könnyű súlya ideálisnak bizonyult. A Mercedes becslései szerint a versenyautóiban felhasznált anyagok mintegy 75%-a valamilyen szénszálas kompozit anyag, így a csapat és az autó karbonkibocsátásának csökkentésére törekszik, miközben az királykategória egy fenntarthatóbb jövő felé halad – beleértve a 2026-os szabálymódosításkor a 100%-ban fenntartható üzemanyagot is.
Az alakulat azt reméli, hogy 2040-re a karbonkibocsátásuk nullára csökkenhet. A szénszálas kompozitokat körülbelül 60%-ban szálak és 40%-ban gyanta alkotja, a szálakat a gyanta impregnálja, amely a kikeményedést követően létrehozzák az autókon használt szénszálat.
A Mercedes szorosan együttműködik az FIA-val, hogy a műszaki szabályok betartása mellett próbálja bizonyítani, hogy a fenntartható szénszálas kompozitok képesek a versenyautókon való használathoz szükséges azonos tesztelési körülményeknek ellenállni, többek között a laboratóriumban, mielőtt a pályán történő tesztelés megkezdődhetne. Mind a szálakkal, mind a gyantával foglalkozni kell, mielőtt az új kompozit anyag elkészülhet, a Mercedes pedig szorosan együttműködik a projektben olyan társakkal a csoportjában, mint az INEOS. Toto Wolff csapatfőnök így magyarázta ezt:
„Amikor a teljesítményt és az innovációt egyesítjük, akkor fejlődést hozunk létre. Büszke vagyok arra, hogy egy olyan problémamegoldókból álló alakulatot vezethetek, akik elkötelezettek a fenntartható változások előmozdítása miatt. Szeretnék köszönetet mondani partnereinknek, amiért támogatják az anyaginnovációs törekvéseinket, és az FIA-nak, amiért lehetővé teszik számunkra, hogy teszteljük ezeket az anyagokat. Közösen irányítjuk a fenntartható termékek irányát, és bebizonyítjuk, hogy a száguldó cirkusz továbbra is a világ leggyorsabb laboratóriuma.”
Adrian Newey részt vesz a hétvégi Forma-1-es Monacói Nagydíjon, a technikai guru először lesz ott…
Mint az ismert, a Red Bull berkein belül Helmut Marko felügyeli a márka versenyzőit. A…
Max Verstappen fontos győzelmet szerzett a Red Bullnak Imolában, hiszen mindkét McLaren-pilótát legyőzve pozitív irányba…
Négy versenyző még nem végzett csapattársa előtt egy nagydíjon az idén. A listán pedig található…
Érdekes statisztika jelent meg a Reddit-en, amely szerint Verstappen imolai sikere a 124. Red Bull-győzelem…
A RacingNews365 információi szerint az FIA több technikai utasítást is kiadott az F1-es csapatoknak a…