Categories: F1

Forradalmi, és környezetbarát újdonságot jelent be a 2025-ös F1-es autóján a Mercedes

A Mercedes bejelentette, hogy a 2025-ös W16-os Forma-1-es autójának egyes részeit fenntartható szénszálas kompozit anyagokból kívánja elkészíteni. Ez az első ilyen alkalom a versenysorozatban.

Az első F1-es autó, amelynek vázához szénszálat használtak, az 1981-es McLaren MP4-1 volt, az anyagot azóta is használják a versenyautók építéséhez, mivel szilárdsága és könnyű súlya ideálisnak bizonyult. A Mercedes becslései szerint a versenyautóiban felhasznált anyagok mintegy 75%-a valamilyen szénszálas kompozit anyag, így a csapat és az autó karbonkibocsátásának csökkentésére törekszik, miközben az királykategória egy fenntarthatóbb jövő felé halad – beleértve a 2026-os szabálymódosításkor a 100%-ban fenntartható üzemanyagot is.

Az alakulat azt reméli, hogy 2040-re a karbonkibocsátásuk nullára csökkenhet. A szénszálas kompozitokat körülbelül 60%-ban szálak és 40%-ban gyanta alkotja, a szálakat a gyanta impregnálja, amely a kikeményedést követően létrehozzák az autókon használt szénszálat.

A Mercedes szorosan együttműködik az FIA-val, hogy a műszaki szabályok betartása mellett próbálja bizonyítani, hogy a fenntartható szénszálas kompozitok képesek a versenyautókon való használathoz szükséges azonos tesztelési körülményeknek ellenállni, többek között a laboratóriumban, mielőtt a pályán történő tesztelés megkezdődhetne. Mind a szálakkal, mind a gyantával foglalkozni kell, mielőtt az új kompozit anyag elkészülhet, a Mercedes pedig szorosan együttműködik a projektben olyan társakkal a csoportjában, mint az INEOS. Toto Wolff csapatfőnök így magyarázta ezt:

„Amikor a teljesítményt és az innovációt egyesítjük, akkor fejlődést hozunk létre. Büszke vagyok arra, hogy egy olyan problémamegoldókból álló alakulatot vezethetek, akik elkötelezettek a fenntartható változások előmozdítása miatt. Szeretnék köszönetet mondani partnereinknek, amiért támogatják az anyaginnovációs törekvéseinket, és az FIA-nak, amiért lehetővé teszik számunkra, hogy teszteljük ezeket az anyagokat. Közösen irányítjuk a fenntartható termékek irányát, és bebizonyítjuk, hogy a száguldó cirkusz továbbra is a világ leggyorsabb laboratóriuma.”

Vámosi Péter

Recent Posts

Horner után Marko kirúgását is szorgalmazzák a Red Bullnál

Christian Horner váratlan távozása után Helmut Marko maradt az egyetlen „ős-Red Bullos” a csapatnál. Ám…

9 óra ago

A glórián emlékezik Diogo Jotára a Formula E bajnoka

Másfél hete rázta meg a sportvilágot a Liverpool focistájának Diogo Jotának és testvérének André Silvának…

10 óra ago

Kiss Norbi domináns győzelemmel kezdett a Nürburgringen, majd Albacete először nyert idén

A nürburgringi hétvége első versenyén újabb rajt-cél győzelmet aratott Kiss Norbi, miután sikeresen visszaverte Jochen…

11 óra ago

Kezdeti izgalmak és drámai fordulatok után Razgatlıoğlu megszerezte tizedik győzelmét Donington Parkban

Izgalmas és drámai kezdés után végül sima győzelemmel zárult a Superbike-világbajnokság első doningtoni futama, ami…

12 óra ago

Marc Márquez rajt utáni hibája után utolsó körös előzés döntött Sachsenringen

Marc Márquez az első kanyarban hibázott, ami miatt visszaesett, és meg kellett kezdenie a felzárkózást.…

13 óra ago

Ezért nem szerződteti a Cadillac Ricciardót

Úgy néz ki, hogy a Cadillac listájáról egy név lekerült. Továbbra sem tudni, hogy kik…

14 óra ago